طراحی گرافیکی و چاپ

سورن پلاس توربو گازسوز چگونه به جهان آمد؟ ، تراکم 11.7 در موتور EF7 خودرو

سورن پلاس توربو گازسوز قوی ترین خودرو تولید شده در کشور است. این محصول به زودی به بازار عرضه می شود. راندمان بالای این خودرو چگونه حاصل شده است؟

3 اسفند 1402

آیا پرینت بلیط هواپیما الزامی است؟ (نحوه دریافت PDF بلیط)

معمولا آن دسته از مسافرانی که متقاضی سفر با هواپیما می باشند، مساله زمان و کوتاه شدن مسافت برایشان اولویت دارد و ما در عصری به سر می بریم که تسریع در زمان از مهمترین نقاط قوت آن می باشد.

26 خرداد 1402

هشدار پوتین به کمبود غذا در دنیا با ادامه تحریم های غرب

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی تاکید نمود که تحریم کشورهای غربی منجر به یک بحران جهانی غذا خواهد شد.

16 تیر 1401

ترکیبی امیدبخش برای کاهش حرکات غیر ارادی مبتلایان به پارکینسون

محققان موسسه زیست پزشکی تگزاس در مطالعه ای تازه دارویی امیدبخش برای کاهش حرکات غیر ارادی ماهیچه ها موسوم به دیسکینزی (dyskinesia) یافتند این عارضه در افراد مبتلا به پارکینسون به وجود می آید.

17 بهمن 1400

نمایش قصه ظهر آدینه در تماشاخانه سپند

تهران (پانا) - اجرای قصه ظهر آدینه نوشته محمد مساوات و کارگردانی راحله شمس آبادی از 30 آذر در تماشاخانه سپند میزبان علاقمندان است.

6 بهمن 1400

برگزاری مسابقات کتابخوانی دو دقیقه ای در زنجان

محمدربیع احمدخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و به مناسبت هفته کتاب مسابقات کتاب دو دقیقه ای در زنجان برگزار می گردد.

10 دی 1400

حقوق دانشجویان دکتری به کجا رسید؟ ، ضرورت بازنگری در شیوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری

مسائل دانشجویان دکتری قصه تکراری است که همیشه وجود داشته، به همین منظور به مصاحبه با معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت پرداختیم تا ضمن آسیب شناسی این موضوع به ارائه راهکار در این خصوص بپردازیم.

26 مهر 1400

کلرتالیدون (CHLORTHALIDONE)

عوارض جانبی مهم: عوارض خونی و التهاب پانکراس، تحریک معده، تهوع، استفراغ، اسهال و ضایعات جلدی توجهات پزشکی - پرستاری: علائم حیاتی بیمار را میزان گیری و ثبت کنید.

22 مهر 1400

انفلوران (ENFLURANE)

موارد مصرف: در هنگام بیهوشی در اتاق عمل و بی حسی سرپاییمیزان مصرف: با غلظت 0/4% طی 7 تا 10 دقیقه بیهوشی القاء می گردد.موارد منع مصرف: حساسیت شدید دارویی

20 مهر 1400

برنج قهوه ای یا برنج سفید؟ کدام برای سلامت مفید است؟

ایرنا/ مطالعاتی که نتایج آنها در مجله تغذیه بالینی آمریکایی به چاپ رسیده، نشان می دهد برنج قهوه ای غنی از سبوس، پروتئین، تیامین، کلسیم، منیزیم، فیبر و پتاسیم است و برای کسانی که می خواهند وزن از دست بدهند یا مبتلایان به دیابت، یه گزینه غذایی عالی به تعداد...

15 مهر 1400

دیابت علیه بارداری

بله؛ دیابت دوران بارداری یک جور اختلال تحمل انسولین است که در دوران بارداری، فرد را درگیر می نماید. این اختلال به علت تغییرات هورمونی به وجود آمده در این دوران حاصل می گردد. بعضی هورمون هایی که در دوران بارداری از جفت ترشح می شوند، عمل عکس انسولین...

7 مهر 1400

یک مکان ساکت؛ هیولاها در چه مکان هایی فرود آمدند؟

در فیلم یک مکان ساکت، آخرالزمان به یکباره دنیا را فرا گرفت و هیولاهای بیگانه در چندین کشور مختلف روی زمین فرود آمدند.

20 مرداد 1400

درخواست جدی از دولت برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت به شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی توصیه می شود در حالی که هنوز زیرساخت های حمل و نقلی در این کلانشهر پرجمعیت تکمیل نشده است.

17 مرداد 1400

پادتن هایی که بیماران مبتلا به کووید-19 پیشرفته را از مرگ نجات می دهند

پژوهشگران آمریکایی در آنالیز نو خود نشان داده اند که شاید گروهی از پادتن ها بتوانند از بستری شدن و مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-19 پیشرفته جلوگیری نمایند.

28 تیر 1400

سازمان سمت و پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری بین سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام امضا شد.

2 خرداد 1400

رشد 4.5برابری موزه های خصوصی در 8سال، افتتاح 6 موزه استانی در سال 1400

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به رشد 4.5 برابری موزه های خصوصی در دولت تدبیر و امید گفت: مطابق با برنامه ریزی ها موزه مفاخر فارس و چهار موزه در استان خراسان رضوی و یک موزه در شهر سرخه استان سمنان در امسال افتتاح می گردد.

27 اردیبهشت 1400

راز زوالِ امپراتوری روم

ارزش زدایی از پول چه در روم باستان و به شیوه ای بدوی و چه در فرانسه با تکنولوژی هایی که به یاری فرمانروایان آمده بود در خاتمه به فروپاشی هر دوی این سیستم ها انجامید.

19 فروردین 1400

خبرنگاران دو برابر آب سد زاینده رود هم جوابگوی احتیاج تالاب گاوخونی نیست

تهران - خبرنگاران - مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر دو برابر آب سد زاینده رود هم وارد تالاب گاوخونی گردد باز هم جوابگوی احتیاج امروز این تالاب نیست چون بارگذاری های بیش از حد در چند سال گذشته شرایط را برای آن بسیار سخت...

14 اسفند 1399

کمتر از 3 درصد تسهیلات کرونایی پرداخت شده در کشور مربوط به استان زنجان بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، فاطمه کرباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به شرایط کرونایی موجود در کشور گفت: مقوله کرونا بخش های مختلف جامعه از جمله فرهنگ، هنر و رسانه را تحت تاثیر قرار داده است.

10 آذر 1399

دستگاه های چاپ در رویای تیراژ های 5000 نسخه ای

منوچهر یارعلی، چاپخانه دار و فعال حوزه چاپ در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به کاهش تیراژ کتاب طی سال های اخیر گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا -در حالی که در گذشته ای نه چندان دور، کتاب ها در 5000 نسخه چاپ می شدند- تیراژ ها به 500 نسخه رسیده بود و اکنون باز...

2 مهر 1399
تعداد: (26)