ترکه های درخت آلبالو برای چهارمین بار منتشر شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، چاپ چهارم کتاب ترکه های درخت آلبالو اثر اکبر خلیلی در انتشارات اسم منتشر شد.

ترکه های درخت آلبالو برای چهارمین بار منتشر شد

به گزارش خبرنگار ، رمان ترکه های درخت آلبالو اثر اکبر خلیلی به چاپ چهارم رسید. این بار انتشارات اسم کتاب را منتشر کرد و در دسترس علاقه مندان قرار داد.

این کتاب از مشهور ترین آثار خلیلی در زمینه دفاع مقدس و از نخستین آثار ادبیات داستانی دفاع مقدس است که برای اولین بار در سال 1368 در 569 صفحه و شمارگان 4400 نسخه از سوی انتشارات امیر کبیر منتشر شد. نزدیک به دو دهه این کتاب به محاق فراموشی سپرده شد و هیچ ناشری این کتاب را برای دومین بار منتشر نمی کرد.

با گذشت حدود 23 سال از زمان انتشار اولیه، این رمان با همان عنوان ترکه های درخت آلبالو و این بار از سوی انتشارات عصر داستان؛ وابسته به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در 384 صفحه (قطع پالتویی) و شمارگان 3000 نسخه بازنشر شد

نویسنده اثر؛ اکبر خلیلی در موخره ای که به چاپ جدید این اثر نوشته، به سرگذشت خود کتاب هم در این حدود 23 سال اشاره نموده است: از سال 1368 تا امروز، نزدیک بیست و سه سال از نخستین چاپ این کتاب می گذرد. هر چند که در زمان اولین انتشارش جشنی گرفتند و جایزه ای به عنوان کتاب سال دفاع مقدس به آن تعلق گرفت و رتبه ششمین دوره مسابقه فرهنگی- ادبی دفاع مقدس را نصیب خود کرد، اما در این مدت، حوادثی بر من نویسنده و این کتاب گذشت که شنیدنی است؛ ولی گفتنی نیست و این عجیب است؛ چرا که هر چند خبر آن را می توانم بازگو کنم، اما به عمق آن دسترسی ندارم...

ترکه های درخت آلبالو داستانی است به شدت ایرانی؛ روایتی که از بطن زندگی یک خانواده سنتی ایرانی در شهر ری تهران شروع می گردد و سیر تکوین و تحول او را از دوره پهلوی تا سال های دفاع مقدس و تغییرناپذیری بطن خانواده های اصیل ایران در هجوم اندیشه های وارداتی به تصویر می کشد و از قضا در این نمایش نمره قبولی نیز می گیرد.

ترکه های درخت آلبالو روایتی رئال از زندگی شهید ایرج نصرت زاد است. سرهنگی که در خانواده متدینی عظیم شده و در تمام دوران خدمت خود قبل از انقلاب، خدا را فراموش نکرد و در پیشگاه او خود را مسئول می دانست. بعد از انقلاب تا زمانی که تعیین گردد در قتل عام مردم نقشی نداشته است، در زندان بود و همان موقع از فرصت استفاده کرد و به پاسدار های جوان آموزش نظامی و جنگ چریکی داد و نیرو های خوبی تربیت کرد. بلافاصله پس از آزادی به کردستان رفت و نقش عظیمی در مبارزه با غائله کردستان و ضد انقلاب داشت و در سال 60 به شهادت رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترکه های درخت آلبالو برای چهارمین بار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکه های درخت آلبالو برای چهارمین بار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید