روزنامه جمهوری اسلامی: در پرونده هسته ای عقبگرد نکنید

به گزارش وبلاگ دلند چت، جمهوری اسلامی نوشت: در جریان رأی گیری قطعنامه اخیر شورای حکام، 30 کشور به آن رأی مثبت دادند و فقط رأی 2 کشور (چین و روسیه) منفی بود به همراه سه رأی ممتنع. این، می تواند نشان دهنده برخورد ضعیف مسئولین کشورمان با این موضوع باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی: در پرونده هسته ای عقبگرد نکنید

به یاد آوریم که در دولت قبل، فعالیت دیپلمات های ایرانی توانست آمریکا را در شورای امنیت چنان منزوی کند که غیر از خودش فقط یک کشور کوچک غیرقابل اعتنا به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رأی داد و کشورمان توانست پیروزی مهمی در آن مقطع به دست بیاورد.

توطئه کنونی آمریکا و تروئیکای اروپائی را که اکنون علیه ایران در جریان است می توانیم خنثی کنیم به این شرط که اولاً هیأت ایرانی هوشمندانه با ماجرا برخورد کند و ثانیاً موضع کشورمان یکپارچه باشد و هر کسی به میل خود موضع نگیرد.

اینکه برخی ها سخن از خارج شدن کشورمان از ان پی تی به میان می آورند و افراد دیگری با بی اعتنائی از کنار قطعنامه شورای حکام عبور می نمایند، نشان دهنده فقدان انسجام در موضعگیری است. مسئولان نظام باید درباره موضوع مهمی همانند مذاکرات وین با همه جانبه نگری دقیق و با ملاحظه شرایط خاص کشور به ویژه از نظر شرایط مالی و احتیاج های معیشتی مردم تصمیم بگیرند و موضعگیری نمایند.

نباید به افرادی که مسائل مردم را درک نمی نمایند یا نمی خواهند درک نمایند، اجازه مشخص تکلیف برای موضوعات مهمی همانند چگونگی مواجهه با آژانس بین المللی انرژی هسته ای داده گردد. کشور نباید عقبگرد کند و یکبار دیگر گرفتار فصل 7 منشور ملل گردد که هزینه های گزاف به مردم تحمیل می نماید.

منبع: فرارو

به "روزنامه جمهوری اسلامی: در پرونده هسته ای عقبگرد نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه جمهوری اسلامی: در پرونده هسته ای عقبگرد نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید