مقاصدی که در سال 2024 از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد

به گزارش وبلاگ دلند چت، ایسنا/ این خبر پیرامون مقاصدی که در سال 2024 از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد، برای شما نوشته شده است.

مقاصدی که در سال 2024 از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد

عایدی حاصل از مالیات هایی که از گردشگران در کشورهای دیگر گرفته می گردد، معمولا صرف حفظ امکانات گردشگری و منابع طبیعی می گردد و تقویت اقتصاد محلی به وسیله هدف قرار دادن گردشگران یک عمل رایج در بسیاری از نقاط دنیا بوده است. بسیاری از مالیات های اعمال شده بر گردشگران در بیشتر موارد مبلغ قابل توجهی نیست و نباید مانع از سفر برای گردشگران گردد.

در ادامه فهرستی از مقاصدی که در سال 2024 از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد به همراه اطلاعاتی درباره نحوه برنامه ریزی برای استفاده از این منابع مالی آمده است:

بالی، اندونزی: از 14 فوریه 2024 مسافرانی که به بالی می رسند، چه به وسیله پروازهای بین المللی یا داخلی ملزم به پرداخت هزینه 8.80 یورو هستند. این هزینه از غرفه های ویژه واقع در فرودگاه بین المللی انگوراه رای در بالی جمع آوری می گردد. وجوه جمع آوری شده برای پروژه های مختلف با هدف حفظ محیط زیست، طبیعت و فرهنگ بالی و بعلاوه بهبود کیفیت کلی تجربه سفر استفاده می گردد.

پرتغال: در این کشور مالیات توریستی از مسافران 13 سال به بالا دریافت می گردد که به ازای هر شب هزینه تقریباً 2 یورو است و در 13 شهر از 308 منطقه پرتغال از جمله شهرهای بزرگ مانند پورتو، لیسبون و فارو قابل اعمال است. این مالیات فقط برای هفت روز اول اقامت باید پرداخت گردد.

اولاو، پرتغال: این مقصد بین ماههای نوامبر و مارس به ازای هر شب اقامت 1 یورو از بازدید نمایندگان دریافت می نماید و این مالیات بین ماههای آوریل و اکتبر به 2 یورو افزایش می یابد، البته برای بچه ها زیر 16 سال اعمال نمی گردد. این مالیات فقط به پنج شب محدود شده که حداکثر 10 یورو در هر سفر است. به گفته مقامات محلی، این هزینه برای به حداقل رساندن تأثیر گردشگری بر شهر آلگاروه از جمله بهبود پاکیزگی و امنیت استفاده می گردد.

ویلا رئال دسانتو آنتونیو، پرتغال: دو شهر از 16 منطقه آلگاروه از قبل مالیات توریستی دریافت می کردند؛ فارو (1.5 یورو در هر شب تا هفت شب بین ماههای مارس و اکتبر) و ویلا رئال دسانتو آنتونیو (1 یورو به ازای هر شب تا هفت روز).

مایورکا، اسپانیا: اگر قصد سفر به ایبیزا یا مایورکا در اسپانیا را دارید، باید از مالیات توریستی که برای اقامت خود می پردازید مطلع باشید. مالیات گردشگری پایدار برای اقامتگاه های جزایر بالئاریک از جمله مایورکا، منورکا، ایبیزا و فورمنترا اعمال می گردد و برای هر مسافری که 16 سال یا بیشتر دارد، قابل اعمال است. در فصل شلوغی مالیات می تواند تا 4 یورو در هر شب افزایش یابد که بسته به نوع اقامتی که انتخاب می کنید، فرق دارد.

بارسلون، اسپانیا: از سال 2012، گردشگرانی که از بارسلونا بازدید می نمایند، ملزم به پرداخت مالیات توریستی منطقه ای به همراه هزینه اضافی در سطح شهر هستند. از اول آوریل 2023، مقامات شهر بارسلون هزینه شهری را به 2.75 یورو افزایش دادند. علاوه بر این، این کارمزد مجدداً در 1 آوریل 2024 به 3.25 یورو افزایش خواهد یافت. این مالیات برای بازدید نمایندگانی که در اقامتگاه های رسمی توریستی اقامت دارند، اعمال می گردد و قرار است عایدی حاصل از این مالیات صرف تامین مالی زیرساختهای شهر از جمله بهسازی جاده ها، خدمات اتوبوسرانی و پله برقی گردد.

والنسیا، اسپانیا: والنسیا اعلام نموده است برای مسافرانی که هر نوع اقامتی مانند هتل ها، خوابگاه ها، آپارتمان ها و کمپینگ ها اقامت دارند، مالیات توریستی در نظر گرفته است. این مالیات که رسماً مالیات بر اقامت توریستی والنسیا (IVET) نامیده می گردد، در سال 2024 اجرایی خواهد شد، اگرچه تاریخ دقیق اجرای آن هنوز اعلام نشده است. این مالیات از بازدید نمایندگان براساس نوع اقامتی که انتخاب می نمایند، دریافت می گردد که از 50 سنت تا 2 یورو برای هر شب تا هفت شب متغیر است. مالیات مسافران کشتی کروز 1.5 یورو در روز است. عایدی حاصل از این مالیات برای توسعه پایدار بخش گردشگری منطقه استفاده می گردد. علاوه بر این، این وجوه برای تهیه مسکن ارزان تر برای مردم محلی در مناطقی که مورد علاقه گردشگران است، استفاده خواهد شد.

ونیز، ایتالیا: از آوریل تا اواسط ژوئیه بازدید نمایندگانی که قصد ورود به ونیز را در تعطیلات آخر هفته و سایر روزهای انتخابی را دارند، باید 5 یورو هزینه بپردازند. این هزینه فقط در ساعات اوج شلوغی (8:30 صبح تا 16:00 بعدازظهر) قابل اعمال است. بازدید نمایندگانی که بعد از ساعت 16 وارد شهر می شوند یا کسانی که برای صرف شام یا برای شرکت در کنسرت می آیند، از این هزینه معاف هستند. اعمال این هزینه برای سفرهای کمتر از یک روز و با هدف کاهش تعداد جمعیت در شهر در ساعتهای شلوغی، تشویق بازدیدهای طولانی تر و بهبود کیفیت زندگی برای ساکنان ونیز است.

اتریش: در اتریش، مالیات اقامت شبانه دریافت می گردد که اجرای این قانون در هر استان فرق دارد، به عنوان مثال، در وین یا سالزبورگ، 3.02 درصد اضافی به صورت حساب هتل برای هر نفر اضافه می گردد.

بلژیک: مالیات توریستی در بلژیک برای اقامت شبانه اعمال می گردد. این هزینه گاهی اوقات در نرخ اتاق هتل لحاظ می گردد اما بعضی هزینه را جدا دریافت می نمایند و آن را به عنوان هزینه اضافی در نظر می گیرند، بنابراین باید صورت حساب خود را به دقت آنالیز کنید. دو شهر آنتورپ و بروژ برای هر اتاق یک نرخ دریافت می نمایند. نرخ در بروکسل بسته به مقدار و رتبه هتل فرق دارد و به طور کلی حدود 7.5 یورو است.

بوتان: در حالی که هزینه مالیات توریستی بیشتر کشورها کمتر از 20 یوروست، مالیات بوتان در مقایسه عدد بسیار بالایی است. حداقل هزینه روزانه برای بیشتر خارجی ها 250 دلار (228 یورو) برای هر نفر در روز و در فصل اوج گردشگری است. این مبلغ در سایر زمانها کمتر است، اما این مالیات موارد زیادی از جمله اقامت، حمل و نقل، راهنما، غذا و هزینه ورودی را پوشش می دهد.

بلغارستان: بلغارستان برای هر شب اقامت، هزینه توریستی اعمال می نماید که مبلغ آن بسیار کم است و بسته به منطقه و طبقه بندی هتل تا حدود 1.5 یورو متغیر است.

جزایر کارائیب: بسیاری از جزایر کارائیب از بازدید نمایندگان مالیات مربوط به گردشگری دریافت می نمایند که ممکن است به هزینه هتل اضافه گردد یا به عنوان هزینه خروج از افراد دریافت گردد. بعضی از جزایری که چنین هزینه هایی دارند عبارتند از آنتیگوا و باربودا، آروبا، باهاما، باربادوس، برمودا، بونیر، جزایر ویرجین بریتانیا، جزایر کیمن، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، گرانادا، هائیتی، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت مارتن، سنت وینسنت و گرنادین ها، ترینیداد و توباگو و جزایر ویرجین ایالات متحده. هزینه ها بسته به جزیره فرق دارد از 13 یورو در باهاما تا 45 یورو در آنتیگوا و باربودا.

کرواسی: کرواسی مالیات گردشگری خود را در سال 2019 افزایش داد. با این حال، این نرخ افزایش یافته فقط در فصل اوج تابستان اعمال می گردد. هزینه بازدید نمایندگان در حدود 10 کونا (1.33 یورو) برای هر نفر در هر شب است.

جمهوری چک: در جمهوری چک، گردشگرانی که از مرکز پراگ بازدید می نمایند ملزم به پرداخت هزینه توریستی اندکی هستند. هزینه به ازای هر نفر برای هر شب تا حداکثر 60 شب کمتر از 1 یوروست. بچه ها زیر 18 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

فرانسه: گردشگرانی که از فرانسه بازدید می نمایند، ملزم به پرداخت taxe de séjour هستند که به صورت حساب هتل آنها اضافه می گردد و بسته به شهری که در آن اقامت دارند، فرق دارد. هدف از این مالیات حفظ زیرساخت های گردشگری شهر است. نرخ مالیات از 0.2 یورو تا حدود 4 یورو برای هر نفر، در هر شب متغیر است. در روند آماده سازی برای المپیک 2024 پاریس، مالیات توریستی اتاق های هتلها از ژانویه 2024 تا 200 درصد افزایش یافته است. بسته به نوع محل اقامت، هزینه این مالیات از 0.75 تا 15 یورو در هر شب در مقاصد گردشگری محبوب متغیر است.

آلمان: آلمان مالیات فرهنگی (Kulturförderabgabe) و مالیات تخت در شهرهایی مانند فرانکفورت، هامبورگ و برلین دارد. این هزینه تقریباً 5 درصد از صورت حساب هتل است.

یونان: در یونان مالیات توریستی براساس تعداد ستاره های هتل یا تعداد اتاق های اجاره شده مشخص می گردد و می تواند تا 4 یورو در هر اتاق باشد. این مالیات به وسیله وزارت گردشگری یونان برای یاری به کاهش بدهی این کشور هزینه می گردد.

مجارستان: هزینه های توریستی در مجارستان فقط برای شهر بوداپست اعمال می گردد. بازدید نمایندگان موظفند هر شب 4 درصد اضافه براساس قیمت اتاق خود بپردازند.

ایتالیا: مالیات توریستی در ایتالیا براساس موقعیت مکانی فرق دارد. در سیسیل، هزینه ها از 1 تا 3 یورو برای هر شب متغیر است. در حالی که هزینه در رم بسته به نوع اتاق از 3 تا 7 یورو برای هر شب متغیر است. با این حال، بعضی از شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری با عنوان مالیات دریافت می نمایند.

ژاپن: در این کشور مالیات توریستی به صورت مالیات خروج است. بازدید نمایندگان هنگام خروج از کشور باید 1000 ین (تقریباً 8 یورو) بپردازند. وبسایت رسمی گردشگری ژاپن نشان می دهد این مالیات ناچیز تفاوت چشمگیری در اقتصاد کشور ایجاد می نماید.

مالزی: مالیات توریستی مالزی یک نرخ ثابت است و برای هر شب 4 یورو اعمال می گردد.

نیوزیلند: در این کشور بازدید نمایندگانی که در تعطیلات کاری هستند، گردشگران و بعضی از دانشجویان و کارگران ملزم به پرداخت مالیات بین المللی حفاظت از بازدید نمایندگان و گردشگری (IVL) در بدو ورود هستند که هزینه آن 35 دلار نیوزیلند تقریباً معادل 21 یوروست. با این حال، این مالیات برای بازدید نمایندگان از استرالیا اعمال نمی گردد.

هلند: دو نوع مالیات توریستی در هلند وجود دارد، مالیات گردشگری زمین و مالیات گردشگری آبی. در آمستردام این مالیات ها 7 درصد از هزینه یک اتاق هتل است که به آن Toeristenbelasting می گویند. از سال 2024، نرخ مالیات به 12.5 درصد افزایش می یابد و آن را به بالاترین مالیات گردشگری در اروپا تبدیل می نماید. این مالیات هم برای بازدید نمایندگان یک شبه و هم برای مسافران کشتی کروز اعمال می گردد.

اسلوونی: در این کشور مالیات توریستی بسته به موقعیت و رتبه هتل فرق دارد. در شهرهای بزرگتر و شهرهای تفریحی مانند لیوبلیانا و بلد این مبلغ کمی بیشتر و در حدود 3 یوروست.

سوئیس: مالیات توریستی در سوئیس بر اساس محل اقامت فرق دارد. این هزینه برای هر شب و هر نفر محاسبه می گردد و معمولا 2.2 یورو است. قیمت های اقامت معمولا شامل مالیات توریستی نمی گردد و برای واضح شدن این موضوع، مبلغ آن جداگانه روی صورت حساب نشان داده می گردد. بعلاوه این مالیات فقط برای اقامت هایی که کمتر از 40 روز است، اعمال می گردد.

ایالات متحده آمریکا: بیشتر استان های این کشور برای مسافرانی که محل اقامت اجاره می نمایند، مالیات هتل یا اقامت دریافت می نمایند. این مالیات به عنوان مالیات اشغال نیز شناخته می گردد و برای هتل ها، متل ها و مسافرخانه ها اعمال می گردد. طبق گزارش ها، استان هیوستون بالاترین نرخ مالیات را با 17 درصد در صورت حساب هتل دارد.

منبع: همگردی

به "مقاصدی که در سال 2024 از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصدی که در سال 2024 از گردشگران مالیات دریافت خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید