خلیج فارس ظرفیتی بی نظیر در صنعت گردشگری

به گزارش وبلاگ دلند چت، رونق گردشگری در خلیج فارس یکی از راه های نامدار نگه داشتن این خلیج است.

خلیج فارس ظرفیتی بی نظیر در صنعت گردشگری

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به بوشهر، در روزهای مصادف با روز ملی خلیج فارس، سر زدن به چند بنای تاریخی و گردشگری که خوشبختانه حال و هوای خوبی دارند و به درستی از آن ها استفاده می گردد، برنامه ریزی شده بود. این درحالی بود که بازدید از مهم ترین محوطه ها و بنادر تاریخی مانند سیراف، دَیِر یا برازجان در این سفر برنامه ریزی نشده بود.

ملاقات از خانه تاریخی حاج رئیس، یک کافه قدیمی، دهکده گردشگری بوشهر، مدرسه تاریخی سعادت و بخشی از بافت تاریخی بوشهر، نقاطی بودند که رییس سازمان به آن ها رفت و حتی در تفاهم نامه ای که با استاندار بوشهر امضاء کرد، قرار و مدارها برای بازسازی خانه تاریخی حاج رییس گذاشته شد؛ خانه ای تاریخی و از بناهای تاریخی دوره قاجاریه که به وسیله حاج عبدالرسول طالبی ملقب به رییس التجار و معروف به حاج رئیس بنا شد و 9 حیاط با بیش از 100 اتاق و سه طبقه دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صحبت هایش بار دیگر به اولویت هایی که برای رونق گردشگری در استان های جنوبی در دست برنامه ریزی دارد، اشاره نمود. یکی از این اولویت ها پیشنهاد تعطیلات زمستانی، یعنی رونق گردشگری و افزایش عایدی و ایجاد اشتغال در استان های جنوبی کشور، طرحی که قطعا چشم اندازی خوب و روشن حتی می تواند برای توجه بیشتر به همه بناهای تاریخی را در پی داشته باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که معتقدیم منطقه ها جنوبی که در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند ظرفیت بی نظیری در همه بخش های مالی بویژه صنعت گردشگری دارند، به این نکته اشاره نمود که خلیج فارس به واسطه داشته های زیر آبی، سطحی و ساحلی یکی از موضوعات مهم برای توسعه گردشگری دریایی است.

به گفته وی در سال های گذشته کمتر به گردشگری دریایی پرداخته شده و بیشتر در چند نقطه از خلیج فارس از جمله جزیره کیش متمرکز شده اند.

مونسان گفت:

اگرچه کل کشور ما کشوری با تمدن و دارای تمدن کهن است، پس در همه کشور میراث فرهنگی وجود دارد، خلیج فارس نیز حتما همین طور است، میراث ملموس و ناملموس زیادی را در کرانه های خلیج فارس داریم.

او از شروع یک طرح مطالعاتی در حوزه معاونت میراث فرهنگی با اداره کل بوشهر و منطقه لیان اطلاع داد و اضافه کرد:

امیدواریم بتوانیم اعتبارات خوبی برای پشتیبانی از این شهر اختصاص دهیم تا بخش میراث فرهنگی حوزه خلیج فارس و بویژه بوشهر هم رشد کند.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

با همکاری اداره کل معماری و شهرسازی کرانه خلیج فارس برنامه مستندسازی و پژوهش در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه کرد:

باید ببینیم چه طور می توان یک پرونده در سطح جهانی برای کرانه خلیج فارس اجرایی کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "خلیج فارس ظرفیتی بی نظیر در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج فارس ظرفیتی بی نظیر در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید