اعلام جمع بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت

به گزارش وبلاگ دلند چت، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و امور مالی وزارت جهادکشاورزی گفت، جمع بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت این است که باید یک بسته حمایتی جامع و تشویق کننده برای عملیاتی شدن الگوی کشت به کشاورزان ارائه گردد.

اعلام جمع بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی افزود: در این زمینه موضوع کشاورزی قراردادی را مطرح کردیم که براساس آن، اتحادیه ها، صنایع و شبکه خریداران در کشاورزی قراردادی مشارکت می نمایند.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور مالی وزارت جهادکشاورزی، قیمت محصولات کشاورزی از مؤلفه های بسیار مهم برای جهت دهی به الگوی کشت است و این که کشاورزان چقدر محصول فراوری نمایند.

قربانی توضیح داد: در شورای قیمت گذاری، قیمت هایی که برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته ایم برای کشاورزان بسیار محرک است.

معاون برنامه ریزی و امور مالی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت سال جاری گندم با استقبال چشمگیر کشاورزان روبرو شده است، گفت: برای سال زراعی آینده نیز سیاست تشویقی برای کشاورزان در جهت عملیاتی کردن الگوی کشت خواهیم داشت.

وی افزود: با هوشمندسازی بازار محصولات کشاورزی، فراوری نماینده بیشترین نفع را از قیمت پرداختی مشتریان می برد و عایدی کشاورزان افزایش می یابد.

قربانی گفت: برای اجرای الگوی کشت برای هر محصول یارانه کشت متفاوت می دهیم و مانند بورس در محصولات کشاورزی سبدگردانی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اعلام جمع بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جمع بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید