در سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می شود

به گزارش وبلاگ دلند چت، ایران و آذربایجان 720 کیلومتر مرز مشترک باهم دارد و روابط تجاری دو کشور به صورت سیال در حال انجام است. حجم مبادلات غیرنفتی دو کشور و تراز تجاری شرایط خوبی دارد. محصولات ایران خودرو در بازار آذربایجان شناخته شده است و مردم این کشور خودروهایی مانند سمند، سورن و رانا را به خودروهای چینی ترجیح می دهند. پیش از این هم صادرات ایران خودرو به صورت محصول آماده و کامل صورت می گرفت و باتوجه به استقبالی که مردم آذربایجان از محصولات ایران خودرو داشتند، راه اندازی خط مونتاژ در این کشور برنامه ریزی شد.

در سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می شود

رستم قاسمی در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر این کشور برگزار گشت، با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده است، گفت: ایران مشترکات زیادی با کشور دوست و برادر، آذربایجان دارد که به عنوان خانواده محسوب می شوند. امیدواریم در سفری که در خدمت معاون نخست وزیر آذربایجان هستیم، موانع فی مابین روابط دو کشور برطرف شود و در موضوعات مختلف به توافق دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی به برخی موضوعات مذاکرات ایران و آذربایجان اشاره و اظهار کرد: اجرای این توافقات می تواند منافع مردم دو کشور را تأمین کند. قاسمی گفت: ایجاد پل مرزی 100 متری خودرویی بر روی پل آستاراچای و تکمیل قطعه کریدور ریلی رشت ـ آستارا که برای دو کشور بسیار مهم است، در این سفر مورد مذاکره قرار می گیرد تا به نتیجه برسیم.

وی در ادامه اعلام کرد: دوستان آذربایجانی ما در آستارای ایران سرمایه گذاری احداث ترمینال کرده اند که بخشی از آن اجرا شده و بخشی دیگر به جای مانده که قرار است در این مذاکرات در خصوص تکمیل ترمینال صحبت کنیم. همچنین نشستی را هم در آستارای آذربایجان برگزار خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه اندازی قطار مسافری نخجوان ـ مشهد را مجدداً فعال می کنیم. همکاری های حمل و نقل جاده ای و ترانزیت جاده ای از مهم ترین مذاکرات این کمیسیون است. در پی افزایش آمار تردد ناوگان جاده ای دو کشور هستیم. قاسمی یکی دیگر از مسائل فی مابین را امضای موافقت نامه تأسیس کریدور دریای سیاه و خلیج فارس عنوان نمود و افزود: ازسرگیری پروازهای دو کشور در دستور کار این مذاکرات خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران به آذربایجان خودرو به صورت CKD صادر می کند، گفت: سال گذشته 400 دستگاه خودرو صادر کردیم و امسال خوشبختانه به 1400 دستگاه افزایش یافته است. همچنین با راه اندازی تولید مشترک خودروی ایرانی در آذربایجان می توانیم به سایر کشورهای منطقه از طریق آذربایجان صادرات خودرو داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ازجمله مسئله عوارض و هزینه حمل در حال حاضر دیده می شود. قبلاً ترددها روان و ساده بود. امیدواریم از این به بعد هم این گونه باشد. قطعاً در گذشته روابط نفتی و فرآورده ها با آذربایجان داشتیم که ادامه خواهیم داد. قاسمی یادآور شد: درمورد انرژی و نیرو مذاکراتی داشتیم که در حال انجام است. ایران در سایر صنایع ازجمله خودرو از تکنولوژی زیادی برخوردار است. علاوه بر این، ایران خودرو آمادگی دارد کامیون و اتوبوس بسازد.

وی گفت: ایرانی ها توانایی ساخت مسکن، شهرسازی، راه سازی و پروژه های مختلف عمرانی را در آذربایجان دارند. برای این موضوع در آذربایجان برای اجرای پروژه های فنی و مهندسی همکاری خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: در پی ایجاد سقف تجارت میان دو کشور هستیم که در کمیسیون مشترک دو کشور در آینده آن را به امضا می رسانیم.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ دلند چت مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "در سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال جاری 1400 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید