لزوم اصلاح قوانین بازار سرمایه و بورس

به گزارش وبلاگ دلند چت، حسین سلاح ورزی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق ایران در شورای عالی بورس،در توئیتی نوشت: مقررات، اصلی ترین ضامن پایداری و مولد بودن هر بازار است. مقررات بازار سرمایه ایران، ناکارآمد و نامتناسب با حجم امروز معاملات بورس و پویایی مورد انتظار از آن است. اصلاح و روزآمدسازی این مقررات،گامی ضروری برای حفظ رونق و ثبات بورس است.

لزوم اصلاح قوانین بازار سرمایه و بورس

در حالی که تا یک سال قبل بیشترین افراد حاضر در معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز عرضه اولیه سهام شرکت ها و در حدود 500 هزار نفر بود، امسال با عرضه اولیه سهام شرکت های ارزنده تامین اجتماعی مثل شستا و سرمایه گذاری صبا تامین و نیز پتروشیمی تندگویان، عرضه واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) باعث استقبال گسترده مردم از بورس شده و آمار حضور افراد در عرضه اولیه آریا ساسول حدود 3.3 میلیون نفر یعنی 6 برابر پارسال است.

در حالی متقاضیان خرید سهام در بورس و در نتیجه تعداد تراکنش های مالی 6 برابر شده که سامانه های قبل از معاملات، سامانه موتور معاملات و به ویژه سامانه پس از معاملات کشش این تعداد تراکنش را ندارد و دچار اکندی و اختلال می شود.

همچنین قوانین و مقررات مانند قانون تجارت با توجه به تحولات اقتصاد نیاز به اصلاح اساسی دارد.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز

به "لزوم اصلاح قوانین بازار سرمایه و بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اصلاح قوانین بازار سرمایه و بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید