9 کشور دنیا خواهان اقدام سازمان ملل در برابر آمریکا شدند

به گزارش وبلاگ دلند چت، 9 کشور دنیا از جمله ایران در نامه ای به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل (مستقر در ژنو) خواهان اقدام این نهاد بین المللی برای برطرف تحریم های آمریکا شدند.

9 کشور دنیا خواهان اقدام سازمان ملل در برابر آمریکا شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دلند چت، نمایندگان 9 کشور از جمله ایران، روسیه، چین، سوریه، ونزوئلا، کوبا، زیمباوه، کره شمالی و نیکاراگوئه در نامه ای به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل (مستقر در ژنو) خواهان خاتمه تحریم های آمریکا شدند.

به نوشته المیادین، در این نامه آمده است که این کمیساریا باید فورا در جهت خاتمه تحریم ها که برای میلیون ها نفر از ساکنین این کشورها خطر آفرین است، اقدام کند.

کشورهای امضاء کننده این نامه همچنین تأکید کردند که محدودیت های مالی و بانکی و تحریم های مالی کشورها را از دستیابی به درآمدهای خویش بازداشته است.

در تاریخ هفتم فروردین نیز کشورهای روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران نامه مشترکی را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ارسال نموده و از او خواستند که برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا بر ایران را که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است، خواهان گردد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز تعدادی از قانونگذاران آمریکایی - از جمله سناتورها برنی سندرز و الیزابت وارن - با ارسال نامه ای به وزارتخانه های خارجه و خزانه داری این کشور، خواهان کاهش تحریم های ایران در بحبوحه شیوع کرونا شده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "9 کشور دنیا خواهان اقدام سازمان ملل در برابر آمریکا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کشور دنیا خواهان اقدام سازمان ملل در برابر آمریکا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید