یاوران تولید به توانمندی بخش کشاورزی کمک کرده اند

به گزارش وبلاگ دلند چت، خبرنگاران/اردبیل معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یاوران تولید و اجرای طرح نظام نوین ترویج و آموزش کشاورزی به تقویت و توسعه این بخش کمکی جدی کرده اند.

یاوران تولید به توانمندی بخش کشاورزی کمک کرده اند

کامبیز بازرگان دوم تیرماه در جریان افتتاح اولین ایستگاه ملی تحقیقات سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی متولی اصلی در شناسایی چالش های پیش روی تولید کشاورزی است که در رفع این چالش ها سعی بر پاسخگویی درست و حل معضلات و نارسایی هاست.

وی به موضوع به زراعی و مسئله آموزش و ترویج بخش کشاورزی و همراهی زارعین در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیش از 20 مؤسسه، پژوهشکده و مرکز فنی، 34 مرکز تحقیقات کشاورزی و بیش از 340 ایستگاه تحقیقات کشاورزی در سراسر کشور سعی داریم تا به هموطنان خدمات مطلوب و مناسبی را ارائه کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را در این زمینه بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رویکرد اصلی توجه به این دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی است تا زمینه کاربردی و استفاده بهره برداران را از شرایط به وجود آمده فراهم کنیم.

بازرگان به طرح یاوران تولید و نظام نوین ترویج و آموزش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط کرونایی سعی کردیم تا با اجرای این طرح ها کمک کار کشاورزان بوده و آنها را در تولید محصولات دیمی و آبی کمک کنیم.

وی اردبیل را قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی گفت و گفت: کشاورزان انتظار دارند تا بهترین بذر و سایر تجهیزات و امکانات تولید در اختیار آنها قرار گیرد که ما در قالب مرکز تحقیقات سعی می کنیم تا خروجی و نتایج طرح های پژوهشی و تحقیقاتی را در عرصه تولید محصولات کشاورزی در اختیار آنها قرار دهیم تا آنها تولیدشان را کیفی تر و مطلوب تر به پیش ببرند.

بازرگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما به خواست کشاورزان استان اردبیل این ایستگاه تحقیقاتی را راه اندازی کردیم تا همه سیب زمینی کاران کشور از نتایج آن استفاده کنند که انتظار می رود با سرعت عمل بیشتر نتایج تحقیقات و بررسی ها در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

وی اهمیت زنجیره تولید و پاسخگویی به نیازهای بازار را متناسب با تنوع تولید محصولات کشاورزی یادآور شد و اضافه کرد: در کنار هدفمندی تولید و توجه به صادرات و موضوع به زارعی و ارتقا کیفیت تولید، سعی بر این است تا سال به سال بر آموزش و توانمندی کشاورزان اضافه کرده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کیفیت تولید سیب زمینی استان اردبیل را حتی بالاتر از میانگین جهانی و تولید کشورهای مختلف گفت و ادامه داد: هر چند ممکن است به صورت استثنایی در برخی از مزارع مشکلاتی را در تولید محصول ببینیم اما در مجموع کیفیت تولید سیب زمینی در ایران به مراتب بالاتر از سطح جهانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یاوران تولید به توانمندی بخش کشاورزی کمک کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاوران تولید به توانمندی بخش کشاورزی کمک کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید