مقدار پرداخت غرامت بی سابقه بیمه به کشاورزان کرمانشاهی چقدر است؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه اندازه غرامت در نظر گرفته شده برای کشاورزان استان را 140 میلیارد تومان اظهار داشت .

مقدار پرداخت غرامت بی سابقه بیمه به کشاورزان کرمانشاهی چقدر است؟

به گزارش گروه استان های وبلاگ دلند چت از کرمانشاه، امینی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت غرامت بی سابقه بیمه به کشاورزان کرمانشاهی، اندازه غرامت در نظر گرفته شده برای کشاورزان استان در سال زراعی گذشته در زیربخش های مختلف زراعت، باغبانی، دام، طیور، آبزیان و ... را 140 میلیارد تومان گفت.

او گفت : این حجم از پرداخت غرامت که تقریبا تمامی آن به حساب کشاروزان واریز شده، از مجموع پرداختی های بیمه به کشاورزان خسارت دیده از ابتدای تشکیل بیمه در استان در سال 1363 تا به امروز بیشتر بوده است.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان دیم کار منطقه ها گرمسیر استان در سال زراعی گذشته در اثر خشکسالی متحمل خسارت زیادی شدند، اضافه نمود: تقریبا تمامی اراضی دیم این منطقه ها از دست رفته و مشمول پرداخت غرامت شدند.

امینی ادامه داد: کشاورزان دیم کاری که خودشان اراضی خود را بیمه نموده بودند به ازای هر یک هکتار کشت، بسته به خسارت وارده و اندازه پرداخت حق بیمه بین یک تا چهار میلیون تومان و بعضا پنج میلیون تومان غرامت دریافت کردند. بعلاوه آن دسته از کشاورزانی هم که در قالب کشت قراردادی و از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اراضی خود را بیمه نموده بودند، به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان خسارت دریافت کردند.

او سپس با بیان اینکه در سال زراعی گذشته 220 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان تحت پوشش بیمه رفته بود، اضافه نمود: 146 هزار هکتار از این اندازه از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زیر پوشش بیمه رفته بود و مابقی هم خود کشاورزان اقدام به بیمه کردن اراضی زراعی خود نموده بودند.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال جاری با احتساب اراضی که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیر پوشش بیمه می رود، بالغ بر 250 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر چتر بیمه برود.

او با اشاره به شروع بیمه اراضی کشاورزی، ادامه داد: با توجه به پرریسک بودن کار کشاورزی، از کشاورزان درخواست می گردد هرچه سریعتر نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام نمایند، چون در صورت بروز خسارت تنها مرجعی که می تواند از آن ها حمایت به عمل آورد، بیمه است.

امینی گفت: در جهان 130 مخاطره بخش کشاورزی را تهدید می نماید که بر اساس گزارش ها 80 مخاطره آن بخش کشاورزی کرمانشاه را تهدید می نماید، لذا استان کرمانشاه جزو استان هایی است که بخش کشاورزی آن همیشه در خطر است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقدار پرداخت غرامت بی سابقه بیمه به کشاورزان کرمانشاهی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار پرداخت غرامت بی سابقه بیمه به کشاورزان کرمانشاهی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید