حبوبات لاکچری شد ، لوبیا چیتی 79 هزار تومان!

به گزارش وبلاگ دلند چت، آنالیز های بازار نشان می دهد قیمت هر کیلو لوبیا چیتی بین 70 تا 79 هزار تومان است. لوبیا قرمز هم با قیمت 45 تا 60 هزار تومان فروخته شده. لپه بین 50 تا 58 هزار تومان قیمت دارد. عدس نیز بین 40 تا 48 هزار تومان فروش رفته است.

حبوبات لاکچری شد ، لوبیا چیتی 79 هزار تومان!

دبیر انجمن حبوبات با تایید افزایش قیمت؛ درباره علت گرانی حبوبات شرح داد: حبوبات در ایران به سه علت گران شد. نخستین علت خشکسالی است که باعث شده عرضه آن در جهان کم گردد. همین مساله بر افزایش قیمت جهانی هم تاثیر گذاشته است. عرضه حبوبات در جهان کم است این در حالی که جهان وارد عرصه پساکرونا شده و تقاضا برای مصرف حبوبات بالا رفته است.

سید عبدی افتخاری به وبلاگ دلند چت گفت: هزینه حمل و نقل نیز از دیگر عوامل داخلی است که باعث افزایش بیشتر قیمت حبوبات شد. اکنون قیمت عدس سبز از 850 دلار به 1400 دلار رسیده است که با کرایه حمل و نقل قیمت آن در ایران افزایش بیشتری دارد.

او با اشاره به شرایط فراوری حبوبات بیان نمود: سال جاری کشاورزان با بحران کم آبی روبرو شدند. همین مساله به همراه افزایش هزینه های فراوری باعث شد که از فراوری بیشتر حبوبات جا بمانند و با کاهش فراوری روبرو باشیم.

آمار تکان دهنده از سفره ایرانیان

گزارش ها نشان می دهد سرانه مصرف گوشت، برنج و لبنیات ایرانیان کاهش داشته است. آخرین آنالیز ها هم نشان می دهد در سال 97، شرایط مالی به گونه ای بوده که هفت دهک جامعه نتوانسته اند کالری مورد احتیاج خود را تامین نمایند!

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر نموده که نشان می دهد مصرف گوشت در کلیه دهک ها نصف شده و در سال 98 نسبت به سال 90 مردم کمتر برنج، گوشت و لبنیات می خورند.

بعلاوه بعضی از فعالان بازار هم اعلام نموده بودند به علت افزایش قیمت برنج ایرانی مردم در بازار در پی برنج شکسته خارجی هستند!

پیش از این نیز وحید وثوق، رئیس اتحادیه خواربار فروشان اردبیل به تحلیل بازار گفته بود: حبوبات در اردبیل گران شده و مردم توان خرید مواد غذایی را ندارند.

برای مطالعه بیشتر خبر سوتغزیه در ایران را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "حبوبات لاکچری شد ، لوبیا چیتی 79 هزار تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبوبات لاکچری شد ، لوبیا چیتی 79 هزار تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید