قدیمی ترین پالایشگاه ایران مدرن می گردد

به گزارش وبلاگ دلند چت، مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت که با اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، قدیمی ترین پالایشگاه ایران که قدمتی بیش از 100 سال دارد، مدرن می گردد.

قدیمی ترین پالایشگاه ایران مدرن می گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ دلند چت؛ علیرضا امین در نشست خبری با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان به دلیل قدمت زیاد دارای فناوری قدیمی است، اضافه نمود: با کارهایی که در سال های گذشته انجام شد، در جهت بهبود شرایط زیست محیطی کارهای بزرگی انجام گرفت.

وی به کاهش مصرف آب در این پالایشگاه اشاره نمود و گفت: همچنین گازهایی که به فلر می رفت جمع آوری شد و به عنوان سوخت پالایشگاه مورد استفاده نهاده شد.

امین ادامه داد: در فاز 2 با در سرویس قرار دریافت واحدهای فراوریی، بخشی از واحدهای قدیمی که مشکل زیست محیطی دارند از مدار خارج می شوند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان اینکه اکنون سهم نفت کوره از فرآورده های فراوریی این پالایشگاه 40 درصد است، گفت: با اجرای فاز 2 سهم نفت کوره به 25 درصد می رسد.

به گفته وی، در بخش نخست فاز 2 پالایشگاه آبادان، گازوییل یورو فراوری و این پالایشگاه به یک پالایشگاه مدرن تبدیل خواهد شد.

امین افزود: اکنون پیچیده ترین پالایشگاه نفت ایران، پالایشگاه شازند است که به دلیل داشتن واحدهایی سهم نفت کوره را به زیر 10 درصد رسانده است و بیشتر پالایشگاه ها به این سمت می فرایند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه خوراک نفت خام از دارخوین، امیدیه و اهواز تامین می گردد، گفت: عمده خوراک، نفت خام ترش و سنگین است و با به مدار آمدن فاز جدید نیز تغییر چندانی در ترکیب نفت خام ایجاد نخواهد شد.

پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی ترین مجتمع پالایشگاهی کشور 25 درصد سوخت ایران را تامین می نماید.

پالایشگاه آبادان، بنزین استاندار یورو چهار کلان شهرهای ایران را با فراوری روزانه 2 میلیون لیتر در روز و ظرفیت 12 میلیون لیتر تامین می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قدیمی ترین پالایشگاه ایران مدرن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین پالایشگاه ایران مدرن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید