آمادگی سرمایه گذار خارجی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه ویژه مالی سهلان

به گزارش وبلاگ دلند چت، خبرگزاری خبرنگاران-با حضور استاندار آذربایجان شرقی، جلسه فوق العاده ستاد سرمایه گذاری استان با دستور آنالیز موانع و مسائل ایجاد شهرک صنعتی تخصصی با مشارکت سرمایه گذار خارجی در منطقه ویژه مالی سهلان تشکیل شد. در این جلسه که با حضور سرمایه گذار ترکیه ای این پروژه و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزار گردید، مشخصات فنی و اجرایی پروژه و الزامات و زیرساخت های مورد احتیاج آن آنالیز شد.

آمادگی سرمایه گذار خارجی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه ویژه مالی سهلان

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی پس از این جلسه در جمع وبلاگ دلند چت گفت: منطقه ویژه مالی سهلان با توجه به وجود زیرساخت های نسبتاً مناسب، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت های فراوریی و صنعتی است.

عابدین خرّم اضافه کرد: تأکید ما در ستاد سرمایه گذاری این است که هر سرمایه گذاری وارد استان می گردد همه مسئولان باید برای برطرف موانع فعالیت او کوشش نمایند و سرمایه گذار در پیچ وخم ادارات گرفتار نگردد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار مسئول برطرف موانع نیست، اضافه کرد: اگر می خواهیم حرکت و رشد و پیشرفتی در استان اتفاق بیفتد باید خود را متعهد به برطرف موانع بدانیم و در جهت سرمایه گذاری اما و اگر نداشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار ترکیه ای برای احداث شهرک صنعتی تخصصی در منطقه ویژه مالی سهلان، گفت: خوشبختانه این سرمایه گذار هم شناخت خوبی از ظرفیت های استان دارد و هم سرمایه و تجربه کافی در اختیار دارد.

خرّم گفت: مقرر شد در جلسه ای تخصصی با حضور مدیران مربوط، خواسته های سرمایه گذار و الزامات اجرای طرح سرمایه گذاری مطرح و در نهایت تفاهم نامه ای شفاف و روشن که تعهدات هر دو طرف در آن معین شده باشد، تهیه و امضا گردد.

وی گفت: اجرای این پروژه سرمایه گذاری تأثیر خوبی در رشد مالی استان و افزایش فراوری، اشتغال و صادرات خواهد داشت و امیدواریم با همکاری مسئولان و اهتمام جدی سرمایه گذار، شاهد شروع پروژه تا پیش از سرانجام سال باشیم.

سرمایه گذار ترکیه ای هم با اشاره به اینکه پروژه شهرک صنعتی در منطقه ویژه مالی سهلان با مشارکت شرکت های قدرتمند ایران و ترکیه اجرا خواهد شد، گفت: با راه اندازی این پروژه، برای 10 هزار نفر شغل ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جوانان توانمند و متخصصی در حوزه های مختلف علمی و صنعتی دارد، گفت: پروژه سرمایه گذاری در سهلان، مبتنی بر فناوری و متفاوت از فعالیت های مرسوم خواهد بود و در این زمینه نیازمند همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آمادگی سرمایه گذار خارجی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه ویژه مالی سهلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی سرمایه گذار خارجی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه ویژه مالی سهلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید