صنعت بر اساس استراتژی توسعه حرکت کند

به گزارش وبلاگ دلند چت، نایب رئیس اتاق اراک ضمن گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن، باور دولت به بخش خصوصی و اعتماد به آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: صنعت و تولید کشور باید بر اساس استراتژی توسعه مدیریت شوند.

صنعت بر اساس استراتژی توسعه حرکت کند

عماد مردانی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، سرانجام دادن به اقدامات جزیره ای و ناهماهنگی بین دستگاه های اجرای و تصمیم گیرنده را در راستای حمایت از صنعت و تولید کشور، خواستار شد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: صنعت کشور به شدت از نبود برنامه و استراتژی منسجم آسیب دیده و متاسفانه به نظر می رسد همچنان توجه لازم نسبت به اهمیت تدوین برنامه توسعه صنعتی در میان مسئولان کشور وجود ندارد.

او در عین حال اعتماد بخشیدن به فعالان اقتصادی درباره آینده کشور را موضوعی مهم ارزیابی کرد و با توجه به انتخاب رئیس جمهور تازه از او خواست تا در برخورد با مسائلی اقتصادی از نظرات مشورتی بخش خصوصی بهره بگیرد. مردانی وجود انگیزه و امید در سطح جامعه را ضروری توصیف کرد.

به باور این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران آنچه می تواند شرایط بحرانی تولید و صنعت کشور را نجات دهد، جایگاه دادن به بخش خصوصی است. عمر اقتصاد دولتی به سرانجام رسیده و باید به کمک یک برنامه منسجم در راستای تعامل ارکان نظام، استفاده از توان بخش خصوصی، مسیری را که با شروع تحریم ها به ناچار در آن قرار گرفتیم را با سرانجامی خوش همراه کنیم.

نایب رئیس اتاق اراک با اشاره به روز ملی صنعت و معدن شرح داد: با شروع دور تازه تحریم ها و کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی ایران، مجبور شدیم اقتصاد بدون نفت که یکی از آرمان های اقتصادی کشور بود را اجرایی کنیم. التبه زرساخت ها و امکانات موجود به هیچ وجه برای سرانجام دادن به این وابستگی دیرینه مهیا نبود و به همین دلیل از سال 97 تلاطم های بسکمک را تجربه کرده و پشت سر گذاشتیم.

مردانی شرایط نامساعد اقتصاد ایران را ناشی از محدویت های تحریم، مسائل ناشی از کرونا و در عین حال غیبت مدیریت لایق و حاذق در نظام اقتصادی کشور دانست و شرح داد: بخش خصوصی و صاحبان کسب وکار تنها امیدی که دارند، تغییر سیستم و ساختارهای جاری پس از شروع فعالیت دولت سیزدهم است.

او معتقد است همچنان برای احیا و اصلاح نظام اقتصادی کشور فرصت باقی است. باید امیدوار بود که دولت تازه رویکرد متفاوتی را نسبت به دوره های گذشته در پیش می گیرد و صنعت و تولید کشور را نجات می دهد.

نایب رئیس اتاق اراک از دولت تازه خواست تا در کنار اعتمادسازی، بخش خصوصی را باور کند و میدان حرکت آنها را گسترده تر از گذشته ببیند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "صنعت بر اساس استراتژی توسعه حرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بر اساس استراتژی توسعه حرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید