سرخوشی در میگون تهران

به گزارش وبلاگ دلند چت، خیلی ها دوست دارند قله توچال را مرکز قله های ایران بنامند، چون بلندترین کوه نزدیک مرکز است. تهرانی ها این قله بلندشان را در روزهای بدون ابر و گرد و غبار، از جبهه جنوبی اش می بینند، اما در آن سوی توچال، دامنه های شمال شرقی این کوه پایدار و پرآب، بسیار تماشایی تر و دیدنی تر است.

سرخوشی در میگون تهران

وبلاگ دلند چت : از دامنه های مشرف به شهرهای اوشان و فشم و میگون می توان بهتر از هر جای دیگری از منظره قله لذت برد، آن هم در یک هوای معتدل. این سه شهر کوهپایه ای در کنار هم منطقه قصران را می سازند و بخش رودبار قصران از توابع شمیرانات محسوب می شوند.

با آنکه آب و هوای این منطقه کوهستانی از تهران خنک تر است و بهار دیرتر از تهران در آنجا آغاز می گردد، اما می توان یک روزه به آنجا رفت و گشت و گذاری کرد. نزدیکی به تهران و یک عالم چشمه و آبشار و غار، به علاوه درختانی که کم کم برگ هایشان زرد می گردد، می تواند برترین انگیزه برای چنین سفر کوتاهی باشد.

رنگارنگی میگون

خیلی از تهرانی ها، مخصوصا اگر ساکن شرق تهران باشند،یک روز تعطیل آخر هفته راهی کوهستان های شمال شرقی تهران می شوند. جایی مثل میگون و قصران. در این منطقه از تهران، غیر از چشمه و آبشار و طبیعت، می توانند برای یک شب مهمان یک خانه یا ویلای روستایی شوند و از خنکای کوهستان لذت ببرند.

در نزدیکی تهران

از محدوده تهران که خارج شوید 40 کیلومتر تا میگون راه دارید.در بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق، وقتی به پل خیابان استخر رسیدید، به طرف شمال بپیچید تا بعد از یک بلوار سربالای، به سه راه گردنه قوچک برسید.

اگر هم از تجریش و بزرگراه ارتش به سمت شرق می آیید، بعد از اتمام بزرگراه ارتش کنار پارک جنگلی سوهانک مسیر مستقیم را ادامه دهید تا به همین سه راهی برسید، در هر صورت باید گردنه قوچک را به طرف پایین بروید تا به میدان لشگرک برسید.

در این میدان مسیر سمت چپ را انتخاب کنید که به طرف اوشان و فشم می رود، در میدان اصلی فشم هم مسیر سمت چپ را انتخاب کنید تا به میگون برسید، از جاده چالوس هم می توانید بیایید. به سمت کرج، بین کندوان و گچسر یک سه راهی وجود دارد که اگر وارد این فرعی بشوید و مسیر را به طرف شرق ادامه دهید، بعد از گاجره، دیزین و شمشک به میگون خواهید رسید. ادامه مسیر شما را به فشم و تهران می رساند.

طبیعت با طعم تاریخ

از همان ابتدای مسیر که به اوشان رسیدید می توانید طبیعت گردی را آغاز کنید. در میگون و اطرافش روستاهای فراوانی وجود دارد. در مقصد اصلی که همان میگون است می توانید تاریج گردی کنید و خانه هومنرا ببینید که ثبت ملی هم شده.

وقتی از شهر خارج شدید، بعد از غذاخوری دره هملون و در سمت چپ جاده، مسیری برای کوهپیمایی سبک می بینید که به دره هملون می رود و چندین غار دارد.

بیشتر غارهای هملون را به راحتی می توانید ببینید و در انتهای مسیر هم بعد از حدود یکی دو ساعت پیاده روی به آبشار هملون می رسید. چشمه های آهنگرک ، باغ بالا، پس بند، جوزدار، خربزدره و غر چاه نخجیر هم در اطراف شهر میگون قرار دارند که تماشا آنها هم خالی از لطف نیست.

اطراف میگون

در اوشان اگر به جای مسیر مستقیم، جاده سمت چپ را انتخاب کنید به ایگل و آهار و شکر آب خواهید رسید.

از روستای ایگل تا آبشار ایگل تقریبا دو ساعت کوهپیمایی خواهید کرد و از روستای آهار تا آبشار شکرآب هم همین قدر زمان می برد. در میانه راه اوشان به فشم، یک خروجی در سمت راست خواهید دید که به روستای زیبای امامهمی رود .

این روستای ییلاقی نیز چشمه و باغ های زیبایی دارد. وقتی به فشم رسیدید می توانید میدان اصلی شهر را به سمت میگون نروید و مسیر مستقیم را ادامه دهید و به دشت های لالون یا لالان و آبنیک برسید که این دو منطقه هم آبشار دارند.

منبع: توریسم آنلاین

به "سرخوشی در میگون تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخوشی در میگون تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید