تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ملی استاندارد

به گزارش وبلاگ دلند چت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد موافقت کردند.

تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ملی استاندارد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ دلند چت، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی آنالیز گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد ایران در دستور کار صحن علنی نهاده شد.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مورد این گزارش گفت: 60 نفر هیئت علمی در سازمان استاندارد حضور دارند که پیش از این نیره پیروز بخت با مدرک کارشناسی در رأس سازمان ملی استاندارد این افراد را مدیریت می نموده است. این سازمان در طول ادوار گذشته به صورت سیاسی اداره شده است.

در ادامه علی جدی نماینده شیروان به نمایندگی از تقاضاکنندگان تحقیق و تفحص گفت: سازمان استاندارد وظیفه منحصر به فردی در نظارت بر کیفیت کالاها دارد. در هفت سال گذشته رئیس پژوهشگاه استاندارد 5 بار تغییر نموده است. مسئولیت مهم این سازمان ممانعت از واردات و صادرات کالاهای بی کیفیت است.

وی اضافه نمود: متأسفانه امروز سازمان ملی استاندارد تبدیل به حیاط خلوتی برای مدیران سیاسی شده است. نیره پیروز بخت که اخیراً از این سازمان برکنار شد، هفت سال مسئول بود اما یک سال و سه ماه حکمی نداشت و زمانی که تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد کلید خورد، مدیر برکنار شد و مدیر سیاسی دیگری را به جای او قراردادند. استاندار خوزستان حکم ریاست سازمان ملی استاندارد را گرفت. این انتصابات نشان می دهد که درک درستی از صندلی سازمان ملی استاندارد وجود ندارد. این سازمان حیاط خلوتی برای مدیران سیاسی است.

جدی توضیح داد: متأسفانه امروز مصالح ساختمانی مربوط به صد سال قبل در کشور استفاده می گردد. هنوز آزمایشگاه تست خودرو در کشور وجود ندارد و خودروهای داخلی شرایط اسفناکی دارند. سالانه نزدیک به 200 محموله کالای نامرغوب برگشت می خورد که نشان دهنده عدم نظارت دقیق سازمان ملی استاندارد است.

وی اضافه نمود: بسیاری از کالاهای ممنوعه به صورت قانونی وارد کشور می گردد از محل سازمان استاندارد مجوز دریافت می نماید که نشان دهنده رانت این سازمان برای بعضی از واردکنندگان است.

نمایندگان مجلس با 154 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ملی استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ملی استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید