ارز خریداری ندارد

به گزارش وبلاگ دلند چت، جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران اظهار کرد: ما از ماه ها قبل اعلام نموده ایم که باید با ارز حاصل از صادرات به عنوان یک ارزش برخورد گردد، یعنی این ارز با قیمتی بالاتر از بازار آزاد از صادرکننده خریداری گردد تا در این شرایط سخت، امکان توسعه تجارت و تداوم فعالیت ها به وجود آید اما متاسفانه هرگز این فرایند به مرحله اجرا نرسید و همین موضوع برای ما مشکل ساز شد.

ارز خریداری ندارد

به گفته وی، یکی از مهم ترین مسائلی که صادرنمایندگان امروز با آن روبرو هستند نبود خریدار کافی برای آنهاست. یعنی صادرنماینده ارز خود را در سامانه عرضه می نماید ولی وارنماینده کافی برای خرید آن وجود ندارد و این نقدشوندگی درآمد صادراتی را سخت می نماید.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با بیان اینکه بخش خصوصی به اجرایی شدن مصوبه 177 امید فراوانی داشت، بیان نمود: متاسفانه در وهله اول بانک مرکزی در ابلاغ این مصوبه بسیار تعلل کرد و از سوی دیگر بانک ها نیز در اجرای آن همکاری کاملی نداشتند و از این رو وقتی طرح عملیاتی شد تصوری که از رفع شدن مسائل بخش خصوصی وجود داشت رخ نداد.

نفر با اشاره به سهم عظیم دولت و شرکت های دولتی در اقتصاد ایران، بیان نمود: با توجه به گستردگی حضور دولت، حتی وقتی اتفاق مثبتی در اقتصاد ایران رخ می دهد نیز شرکت های دولتی از آن بهره مند می شوند و حضور آنها آن قدر گسترده است که بخش خصوصی برای استفاده از آن با محدودیت روبرو می گردد.

وی گفت: بخش خصوصی در سال های گذشته بارها اعلام نموده باید شرایطی برای گسترش نقش آفرینی این بخش در اقتصاد به وجود آید اما در این شرایط نیز باید کوشش کرد سدهایی که پیش روی بخش خصوصی واقع شده است کنار برود و لااقل صادرنمایندگان در سختی های بین المللی، بتوانند در داخل کشور با محدودیت های کمتری کار نمایند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ دلند چت دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "ارز خریداری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز خریداری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید