مقایسه پراید 132 با کیا ریو و پژو 405

به گزارش وبلاگ دلند چت، در واقع پراید 132، با دریافت عنوان دومین سدان پرفروش کشور، یکی از برندگان اصلی رقابت با خودروهای موجود در بازار است. علت اصلی این امر، قیمت پراید نسبت به همه خودروهای دیگر موجود در بازار است. به طوری که اگر بخواهیم پراید را با خودرویی هم سطح از نظر قیمتی مقایسه کنیم، ناچار باید به سراغ خودروهای کارکرده برویم و اگر بخواهیم آن را با یک خودروی هم سطحش از نظر فنی، مقایسه کنیم، موردی غیر از هم خانواده های خودش در مدل های دیگر، مانند 131 یا 141، باقی نمی ماند.

مقایسه پراید 132 با کیا ریو و پژو 405

شاید مقایسه مدل های مختلف پراید با هم مجذوب نماینده باشد، اما این مقایسه بسیار مفصل و زمان بر است. پس سعی می کنیم سدان هایی هم قیمت پراید اما با عمر چند ساله را پیدا نموده و در این مقایسه جای دهیم. در ادامه به مقایسه پراید 132 با کیا ریو و پژو 405 می پردازیم.

مقایسه پراید 132 با کیا ریو LS

کیا ریو LS در واقع نسخه فیس لیفت (تغییر یافته) کیا ریو است که در سال 2002 وارد ایران شد. سایپا که از قرارداد اولش با کیا، یعنی مونتاژ و فراوری پراید، سود کلانی برده بود، در سال های اوج پراید در ایران، یعنی حوالی سال 84، برای مونتاژ ریو LS با شرکت کیا کره قراردادی دیگر امضا کرد. خط مونتاژ این خودروی تازه هم تا سال 91 فعال بود. پس از آن، به علت اجبار در به کارگیری کیسه هوا در فراوریات داخلی، این خط مونتاژ برای همواره تعطیل شد. اما ریو LS در زمان ورود به ایران، چنان مورد توجه نهاده شد که با وجود قیمت بالاتر، به یکی از اصلی ترین رقبای پراید تبدیل شد. به نحوی که مدل کارنموده آن که حداقل 6 سال عمر دارد، همچنان از رقبای پراید صفر کیلومتر محسوب می گردد.

با مقایسه پراید 132 با کیا ریو از لحاظ بدنه باید گفت که در زمان ورود ریو LS به کشور، نظرات متفاوتی درباره طراحی ظاهری آن مطرح بود؛ اما در کل، استقبال از این خودرو نشان از قابل قبول بودن طراحی آن داشت. اما در حال حاضر، طراحی این خودرو تحت تأثیر گذر زمان نهاده شده و قدیمی شده است. اگرچه ریو که متولد سال 2000 است، در مقایسه با پراید 132 که طراحی اولیه اش مربوط به 1987 است، دل رباتر به نظر می آید، حتی اعمال تغییرات مستمر و متعدد روی پراید، ظاهر اولیه اش را چندان متفاوت تر یا مجذوب نماینده تر از ریو ننموده است.

با مقایسه ابعاد دو خودرو، که هر دو در کلاس سدان های کوچک شهری قرار می گیرند، درمی یابیم که کیا ریو با فاصله بیش تر بین دو محور، کابین بزرگ تر و جادارتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد، در ضمنً صندوق عقب بزرگ تری هم دارد. کیفیت متریال و مونتاژ نیز در کیا ریو بهتر از پراید است. در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز به غیراز کیسه هواهای پراید 132 در مدل های SE و TL، باقی تجهیزات و امکانات در خودرو تقریباً یکسان است. گفتنی ست که کیا ریو مجهز به فرمان هیدرولیک است، ولی در مدل TL این آپشن حذف شده است.

با مقایسه پراید 132 با کیا ریو از لحاظ قدرت موتور، بدون قیدوشرط فزونی کیا ریو آشکار می گردد. موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با حداکثر توان 97 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه ای و حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت، حرفی برای موتور پراید باقی نمی گذارد. حتی مصرف سوخت کیا ریو از پرایدهای 132 مدل SE و TL، که در واقع پرایدهای تقویت شده هستند، کم تر است و در این بخش که برگ برنده پراید است نیز فزونی از آن این محصول کمپانی کیا است.

اما درباره استهلاک خودروها و هزینه نگهداری آن، باید گفت که کیا ریو یک خودروی کم استهلاک است. پراید هم که تحت اختیار سایپاست، به فراوانی در قطعات و ارائه خدمات پس از فروش شهره است؛ پس در این زمینه نیز دو خودرو برابر عمل می نمایند. باتوجه به ریوهای کارنموده در بازار، به نظر این خودرو گزینه خوبی برای جایگزینی پراید صفر 132 باشد.

مقایسه پراید 132 با پژو 405 GLX

پراید و پژو 405 از هرنوع که باشند، آن قدر در ایران شناخته شده اند که احتیاج به شرح و مقایسه جزءبه جزء نداشته باشند. تقریباً همه ایرانی ها دست کم چندین بار با این دو خودرو رانندگی نموده یا در آن نشسته اند. ظاهر آن ها نیز به واسطه فراوانی شان در جاده ها، برای همه آشنا و قابل مقایسه است. در این مقایسه، شاید تنها باید درباره هزینه های پراید 132 صفر و پژو 405 کارنموده صحبت کرد و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن ها.

ازآن جاکه قیمت پژو 405 فراوری سال 90 تا 92 تقریباً هم قیمت پراید 132 صفر است، نمی توان مالی و به صرفه بودن را برای یکی از این خودروها یک مزیت تلقی کرد.

بعلاوه، پژوهای 405 فراوری سال 90 تا 92 دارای کیسه هوا نیستند و از این جهت فزونی با پراید است؛ گرچه این امر الزاما ایمنی بیش تر پراید را تأیید نمی نماید، و بدنه مستحکم تر و ستون های جان دارتر 405 بدون کیسه هوا امنیت سرنشینان را حتی از پراید دارای کیسه هوا، بیش تر تأمین می نماید.

با مقایسه پراید 132 با پژو 405 در بخش استهلاک و هزینه ها هم باید گفت که پژو 405 خودرویی با استهلاک بالاتر و هزینه های بیش تر محسوب می گردد. بعلاوه مصرف سوخت پژو 405 نیز بالاتر از پراید 132 است. در کل، پراید خودرویی کم هزینه با درصد خرابی کم به شمار میرود، اما در مقابل، 405 خودرویی ایمن تر و با کلاس بالاتر است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو 405 با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از پراید 132 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ دلند چت از آخرین قیمت خرید و فروش پراید 132 در بازار آگاه شوید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه پراید 132 با کیا ریو و پژو 405" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پراید 132 با کیا ریو و پژو 405"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید