900 طرح رسانه ملی با حضور دکتر علی عسکری افتتاح شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، به مناسبت چهل و دومین جشن سالگرد پیروزی انقلاب بیش از 900 طرح عمرانی، فنی و زیرساختی رسانه ملی از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با تعدادی از مراکز صداوسیما در استان ها افتتاح شد.

900 طرح رسانه ملی با حضور دکتر علی عسکری افتتاح شد

به گزارش وبلاگ دلند چت از روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که با حضور رئیس رسانه ملی و برخی اعضای شورای معاونان برگزار شد، با مراکز صداوسیما در استان های سمنان، کرمان، لرستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان و مهاباد ارتباط مستقیم برقرار شد.

دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این مراسم با بیان اینکه اکنون سازمان صداوسیما در قله فناوری دنیای حرکت می کند، گفت: رسانه ملی در حوزه رسانه های سنتی (برودکست) در نقطه اوج است و در حوزه رسانه های برخط (برودبند) نیز با وجود پیشرفت، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و باید با جبران عقب ماندگی ها در عرصه ملی و دنیای بکوشد تا پیام انقلاب اسلامی را در دنیا منتشر کند.

وی با اشاره به چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب گفت: در طول بیش از چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات بزرگی در کشور رخ داده که اگر کسی تاریخ تحولات ایران و تاریخ تحولات منطقه و دنیا را بداند متوجه می شود که استکبار چه دسیسه هایی برای خاموش کردن نور اسلام و معنویت طراحی کرده بود و چگونه انقلاب اسلامی آن ها را خنثی کرد.

دکتر علی عسکری از فتنه آمریکا و انگلیس برای از بین بردن اسلام در سال های رژیم قاجار و پهلوی گفت و اضافه نمود: فقط با بروز و ظهور مارکسیسم در منطقه و تهدید آن برای غرب این فتنه ها کمی کمرنگ شده بود تا از ترویج مارکسیسم جلوگیری کند، اما با وقوع انقلاب اسلامی به برکت و خواست الهی و با وجود فرزانگان، علما، مراجع عظام و ملت فداکار ایران، این فتنه باخت.

رئیس رسانه ملی سپس با تأکید بر اینکه برای معرفی کشور و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید بیش از این کار کرد، گفت: باید ریشه های انقلاب را جستجو و اهمیت آن را در تاریخ ایران تبیین کنیم که منشأ چه تحولاتی بوده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ویژگی های آن، در تبیین خلاصه ای از تاریخ تحولات ایران در چهل سال اول انقلاب و طراحی نقشه راه چهل سال دوم انقلاب گفت: اگر در رسانه ملی بتوانیم این منشور را به خوبی تبیین کنیم به هدف رسیده ایم.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تاریخ تحولات ایران قبل از انقلاب و از دوران صفویه تا پهلوی گفت: پس از صفویه که در اوایل حکومتش، منشأ تحولات بسیاری در کشور و توسعه ایران بود، توسعه کشور رو به افول نهاد و در دوره حدود 200 سال حکومت قاجار و پهلوی به کشوری فقیر و وابسته تبدیل شد.

وی با اشاره به دوره رشد کشور پس از انقلاب اسلامی تأکید کرد: در همه شبکه ها خصوصاً شبکه های استانی باید این سیر تحول قبل و پس از انقلاب برای مردم تبیین شود و هر شبکه استانی می تواند با بررسی اینکه در این 42 سال انقلاب اسلامی چه صنایعی در استان ایجاد شده و رشد یافته است و تولید مستندهایی در زمینه دستاوردها، به این مهم بپردازد.

دکتر علی عسکری در این مراسم با قدردانی از تلاش های علیدادی، معاون توسعه و فن آوری رسانه و کارکنان این معاونت و همکاری معاونت امور استان ها و کارکنان مراکز استان ها، شرح داد: صداوسیما یکی از منظم ترین و پیشرفته ترین برودکسترهای دنیا است و امیدواریم بتوانیم با بهره برداری از این امکانات در این جنگ نابرابر با رسانه های استکباری پیروز شویم و از فرهنگ و حمیت دینی کشورمان به خوبی صیانت کنیم.

انقلاب در صنعت رسانه با وجود تحریم های ظالمانه

معاون توسعه و فناوری رسانه هم در این مراسم با اشاره به طرح هایی که امروز در سطح ملی در زمینه فرستنده های تلویزیونی، ارتباطات زمینی و فناوری های فضایی، افتتاح و بهره برداری شد، گفت: طرح های اجرا شده و آماده افتتاح، شامل فرستنده های تلویزیونی ارتباطات زمینی، فناوری فضایی و ماهواره ای، صدا و تصویر، فرستنده های رادیو، ساختمان و تأسیسات، نظارت و ارزیابی فنی، زیرساخت فضای مجازی، فناوری رسانه های نوین و امنیت فناوری اطلاعات هستند.

به گفته علیدادی، از حدود 980 پروژه در این مرحله 653 طرح به پروژه های عمرانی در تهران و سایر مراکز استان ها و 327 پروژه در مراکز سمنان، کرمان، لرستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان و مهاباد اختصاص دارد.

وی از گسترش پوشش تلویزیونی دیجیتال به عنوان مهم ترین موضوع در این طرح ها یاد کرد و گفت در این مرحله 462 ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته است، به طوری که پوشش ما را در سطح کشور به بالای 98 درصد می رساند.

معاون توسعه و فناوری رسانه سپس محور های اصلی پروژه های اجرا شده را بر اساس فصول برنامه به فصول رادیو جمعیتی برای مراکز استانی برای 6 شبکه رادیویی، توسعه بسته اول و دوم دیجیتال در سراسر کشور، توسعه بسته چهارم در سراسر کشور، سنکرون سازی رادیویی موج متوسط، احداث مراکز تولید و پخش، توسعه سیگنال رسانی زمینی، توسعه فرستنده های رادیویی AM، توسعه بسته اول و دوم دیجیتال برای 21 شبکه تلویزیونی، امنیت فضای مجازی، توسعه پوشش FM جاده ای توسعه مانیتورینگ، توسعه تجهیزات سامانه ها و فضا های تولیدی، توسعه تجهیزات و به روزرسانی زیرساخت ها در حوزه فناوری، سیگنال رسانی فیبر نوری و راه اندازی سیستم ها و تجهیزات دیجیتال استودیوی پخش تقسیم کرد و گفت: اگر خودکفایی صنعت رسانه در سازمان صداوسیما نهادینه نمی شد، امروز به این توفیق بزرگ و بهره برداری این طرح ها نمی رسیدیم.

وی اضافه نمود این توفیقات نشانگر این است که تحریم های ظالمانه دشمن نه تنها اثربخش نبوده، بلکه انقلابی در صنعت رسانه کشور ما ایجاد کرده است.

علیدادی با قدردانی از حمایت های همه جانبه ریاست سازمان در زمینه طراحی و اجرای این طرح ها از سازمان برنامه وبودجه نیز که در این زمینه با رسانه ملی همکاری کرده است، قدردانی کرد.

مراسم افتتاح طرح های عمرانی، فنی و زیرساختی هر مرکز به طور جداگانه در تمام استان ها با حضور مسئولان و تعدادی از خانواده معزز شهدای هر استان برگزار شد و مدیران کل مراکز سمنان، کرمان، لرستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان و مهاباد به عنوان مراکز منتخب در ارتباط کنفرانسی با رئیس رسانه ملی درباره طرح های استان خود شرحاتی ارائه دادند.

منبع: جام جم آنلاین

به "900 طرح رسانه ملی با حضور دکتر علی عسکری افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900 طرح رسانه ملی با حضور دکتر علی عسکری افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید