مصالح ساختمانی

سورن پلاس توربو گازسوز چگونه به جهان آمد؟ ، تراکم 11.7 در موتور EF7 خودرو

سورن پلاس توربو گازسوز قوی ترین خودرو تولید شده در کشور است. این محصول به زودی به بازار عرضه می شود. راندمان بالای این خودرو چگونه حاصل شده است؟

3 اسفند 1402

رفتار تحقیرآمیز با نابغه ای که جان هزاران نفر را نجات داد

در سال 1916، او کلاه ایمنی به سر گذاشت و امدادگران را به جای امنی کشاند، اما نژاد پرستی مانع از معرفی او به عنوان یک قهرمان شد.

21 بهمن 1401

جاذبه های گردشگری محله اگزامپل، محله ای دیدنی در بارسلونا

شهر بارسلونا Barcelona، مرکز درخشان کاتالونیا Catalonia در اسپانیا یک شهر ساحلی بی نهایت زیباست که با سبک زندگی آفتابی و زیبای خود بسیار جلوه می نماید. چشم انداز های فوق العاده، معماری خیره کننده و جاذبه های فرهنگی شکوهمند یک مقصد گردشگری بسیار مجذوب کننده را...

22 دی 1401

باغ روس ها ، باغ اسرارآمیز گرگان

باغ و عمارتی قدیمی در ضلع جنوبی خیابان امام و قسمت غربی امام زاده بی بی هور و بی بی نور در محله شیرکش گرگان واقع شده است که به باغ روس ها معروف و زمانی کنسولگری روسیه بوده است. این باغ و عمارت داخلش به صورت نیمه متروکه به جای مانده است که به علت قدیمی بودن...

18 آذر 1401

زبان برنامه نویسی PLC چیست

اگر بخواهیم در دنیای دیجیتال که امروزه بسیار مورد اهمیت و توجه هست پیروز باشید باید به تمامی قطعات و ابزارهایی که در صنعت برق و الکترونیک وجود دارد آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم شاهد شکوفایی و پیشرفت در این زمینه باشیم. یکی از مهمترین ابزارها که نقش...

2 آبان 1401

ثبت نام 450 هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن فارس

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه آمار نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن 450هزارنفر بوده است، گفت: نزدیک به 150 هزار نفر از این متقاضیان 40 میلیون تومان آورده اولیه خود را واریز کردند.

30 مهر 1401

تاوان تعرض ، حقایق تکان دهنده درباره سیل امامزاده داوود(ع)

خبرنگاران : عضو کارگروه حقوقی هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب های سال 1398 گفت: نباید تعجب کنیم در امامزاده داوود سیلاب جاری شد، باید تعجب کنیم چرا یک مهمانسرا آن جا ساخته شده است، در جاهایی که خسارت سیل زیاد است به شکل گسترده به حریم بستر رودخانه ها تعرض شده...

16 مرداد 1401

از فرهنگ تا معماری، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

مجموعه تصاویر روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته بسیار زیبا و متفاوت بود و سوژه های زیادی را دربر داشت.

19 بهمن 1400

درخواست جدی از دولت برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت به شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی توصیه می شود در حالی که هنوز زیرساخت های حمل و نقلی در این کلانشهر پرجمعیت تکمیل نشده است.

17 مرداد 1400

تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ملی استاندارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد موافقت کردند.

6 مرداد 1400

رشد 4.5برابری موزه های خصوصی در 8سال، افتتاح 6 موزه استانی در سال 1400

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به رشد 4.5 برابری موزه های خصوصی در دولت تدبیر و امید گفت: مطابق با برنامه ریزی ها موزه مفاخر فارس و چهار موزه در استان خراسان رضوی و یک موزه در شهر سرخه استان سمنان در امسال افتتاح می گردد.

27 اردیبهشت 1400

نمایش گوشه ای از فرهنگ اقوام خراسان شمالی در موزه عمارت مفخم

عمارت مفخم بزرگ ترین و شاخص ترین اثر تاریخی دورۀ قاجار در استان خراسان شمالی است که در اوایل دهۀ 1300 هجری قمری به دستور یار محمدخان شادلو معروف به سردار مفخم، حاکم منطقه شمال خراسان، به عنوان محل سکونت او و خانواده ­اش ساخته شده است.

19 اسفند 1399