80 هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی از بین رفت

به گزارش وبلاگ دلند چت، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از مجموع 170هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم در سال زراعی 1401-1400 در خوزستان، حدود 80 هزار هکتار به علت خشکسالی و نبود بارش موثر در 2 ماه اخیر از بین رفت.

80 هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی از بین رفت

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:مابقی گندم زارهای دیم استان واقع در حاشیه زاگرس ، هرچند به علت خشکسالی آسیب دیده اند ولی محصول آنها قابل برداشت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی بسیار خشکی را با نبود بارش در فصل پاییز و توقف بارندگی ها در بهمن و اسفند پشت سر گذاشتیم پیش بینی کرد تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته کاهش داشته باشد.

سال زراعی گذشته حدود 1.2میلیون تن گندم در خوزستان برداشت که از این اندازه 1.1 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

بکارگیری 2 هزار و 600دستگاه کمباین برای برداشت گندم و کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:برای برداشت گندم و کلزا در این استان 2 هزار و 600دستگاه کمباین بومی و غیربومی به کار گرفته می شود.

نوروزی با اشاره به کشت 525هزار هکتار گندم آبی و دیم و 40هزار هکتار کلزا در خوزستان گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از 15 فروردین شروع و از دهه سوم همین ماه برداشت گندم در استان شروع می شود.

وی پیش بینی کرد حدود 70هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

به گفته نوروزی تولید گندم در استان در مقایسه با 1.2 میلیون تنی سال گذشته زراعی کمتر خواهد بود ولی اندازه دقیق آن تعیین نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از هماهنگی لازم بین بخشی برای خرید تضمینی گندم و کلزا در سال زراعی جاری خبر داد.

امسال قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم 115هزار ریال و کلزا 150هزار ریال تعیین شده است.

برداشت این 2 محصول در خوزستان حدود 40روز به طول خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "80 هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی از بین رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی از بین رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید