5 نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ

به گزارش وبلاگ دلند چت، برای تشخیص خرابی باتری موبایل سامسونگ به تخصص خاصی احتیاج ندارید، با مطالعه چند نکته ساده که در این مقاله بیان خواهیم کرد، به راحتی می توانید نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ را تشخیص دهید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

5 نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ

خرابی باتری موبایل سامسونگ امری طبیعی است و به دلیل این که باتری ها ماهیت مصرفی دارند، طول عمر تقریباً مشخصی دارند و پس از مدتی باید آن ها را با باتری نو تعویض کرد. به همین خاطر شرکت های فراورینماینده گوشی موبایل، باتری انواع مدل ها را فراوری می نمایند و در اختیار مصرف نمایندگان قرار می دهند.

نکات کلیدی

  • اولین نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ، کاهش مقدار نگهداری شارژ است.
  • تورم باتری فشار مضاعف به قسمت پشتی قاب گوشی وارد می نماید و باعث برآمدگی قاب گوشی می گردد.
  • یکی از دلایل مهم خرابی باتری موبایل سامسونگ، استفاده از شارژرهای متفرقه و ناهماهنگ است.

دلایل خراب شدن باتری موبایل سامسونگ

از جمله مواردی که به عنوان دلیل خرابی باتری گوشی سامسونگ می توان نام برد عبارتند از:

  • استفاده کردن زیاده از حد از پاور بانک برای شارژ
  • در شارژ ماندن گوشی برای مدت طولانی
  • استفاده از شارژرهای ناهماهنگ و تقلبی
  • خراب بودن آی سی شارژ
  • آب خوردگی سوکت شارژر
  • شارژ کردن باتری دارای شارژ کافی (70 درصد)
  • عدم توجه در استفاده از فندک خودرو

برای آشنایی بیشتر با انواع مدل های گوشی سامسونگ با باتری قابل تعویض کلیک کنید.

تعمیر موبایل را به کارشناسان خبره وبلاگ دلند چت بسپارید.

  • تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل
  • تعمیر باتری گوشی
  • تعمیرات نرم افزار موبایل
  • تعمیر سخت افزار گوشی
  • تعمیر هنگ کردن و داغ شدن موبایل
  • تعمیر سوکت شارژ گوشی

تعمیر تخصصی موبایل در محل با تیم وبلاگ دلند چت

تعمیر موبایل را به کارشناسان خبره وبلاگ دلند چت بسپارید.

  • تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل
  • تعمیر باتری گوشی
  • تعمیرات نرم افزار موبایل
  • تعمیر سخت افزار گوشی
  • تعمیر هنگ کردن و داغ شدن موبایل
  • تعمیر سوکت شارژ گوشی

تعمیر تخصصی موبایل در محل با تیم وبلاگ دلند چت

تشخیص خرابی باتری موبایل سامسونگ

علائم خرابی باتری موبایل سامسونگ با کمی دقت قابل مشاهده و تشخیص است. عیب یابی باتری موبایل سامسونگ را به راحتی و بدون احتیاج به ابزار و وسایل می توان انجام داد.

در ادامه برخی از علائم خرابی باتری موبایل سامسونگ را آنالیز خواهیم کرد:

1. گوشی موبایل خاموش می گردد!

در صورت خرابی باتری موبایل سامسونگ، این امکان وجود دارد که موبایل بدون اینکه هشدار یا نشانه ای از دشارژ شدن داشته باشد، خاموش گردد و برای روشن کردن آن حتی دچار مشکل شوید. در چنین شرایطی تعویض باتری برترین گزینه است.

2. گوشی فقط در زمان اتصال به شارژر روشن می ماند!

در حالت دوم گوشی موبایل سامسونگ تنها در زمانی که به شارژر وصل است روشن می ماند و در زمان جدا کردن سوکت شارژر، گوشی خاموش می گردد.

در واقع گوشی به خوبی کار می نماید؛ اما باتری گوشی موبایل نمی تواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند. برای حل مشکل باید باتری را تعویض کرد.

3. موبایل در زمان کوتاهی خاموش می گردد!

یکی دیگر از علائم خرابی باتری موبایل سامسونگ این است که ممکن است موبایل ساعت ها در شارژ بماند و هنگام جدا کردن شارژر نشانگر شارژ، باتری را کامل نشان دهد؛ اما به محض جدا کردن شارژر، باتری به سرعت خالی گردد.

گاهی خالی شدن باتری در اثر استفاده از موبایل و انجام بازی و برنامه های گوناگون است؛ اما باید توجه داشت که نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ این است که باتری به سرعت و بی دلیل خالی می گردد.

4. بدنه موبایل یا باتری بیش از حد معمول داغ می گردد!

فراوری گرما به وسیله باتری های قابل شارژ امر معمولی است. اما در زمان خراب شدن باتری موبایل سامسونگ ممکن است فراوری گرما شدت یابد و حتی الکترولیت منتشر کند که یک ترکیب قابل اشتعال است.

گاهی هم ممکن است در اثر استفاده های سنگین، باتری داغ گردد. اما اگر باتری موبایل تان در حالت عادی بیش از حد معمول و به طرز قابل توجهی داغ می گردد و همواره با داغ بودن پشت موبایل خود روبرو هستید، زمان تعویض باتری فرارسیده است.

بیشتر بخوانید: با معایب و مزایا تعویض باتری گوشی آشنا شوید!

5. باتری گوشی متورم شده است.

باتری های لیتیوم یونی یکی از پرکاربردترین باتری های مورداستفاده در وسایل الکترونیکی هستند و در دستگاه هایی از قبیل گوشی های موبایل، لپ تاپ ها، تبلت ها، کتاب خوان ها، دستگاه های مسیریاب و رهیاب استفاده می شوند.

باتری های لیتیوم یونی عملکرد خوبی دارند؛ ولی در کنار مزایای این نوع باتری، معایبی هم وجود دارد، مانند پایداری کمتر نسبت به نسل قبل و واکنش نشان دادن در فضای پرفشار و بسته.

هنگامی که باتری های لیتیوم یونی در اثر استفاده زیاد (شارژ و دشارژ) خراب می شوند، براثر داغ شدن و فراوری و انتشار گازهای ناشی از گسسته شدن سلول های باتری، پوشش باتری مانند یک لایه محافظ عمل می نماید و از آتش گرفتن موبایل جلوگیری می نماید.

وقتی باتری ها به سرانجام عمر خود نزدیک می شوند، سلول های آن از هم گسسته شده و همین امر باعث متورم شدن باتری می گردد. این تورم به راحتی با چشم قابل رویت است و علاوه بر آن با لمس کردن نیز می توان متوجه متورم شدن باتری شد.

تورم باتری فشار مضاعف به قسمت پشتی قاب گوشی و حتی صفحه نمایش وارد می نماید و باعث برآمدگی می گردد. در موبایل هایی که باتری قابل تعویض دارند ممکن است باتری به دلیل ورم زیاد در جای خود قرار نگیرد.

یک راه ساده برای تست باتری بادکرده وجود دارد که می توان باتری را بر روی یک سطح صاف بچرخانید و در صورتی که باتری متورم شده باشد، به راحتی می چرخد.

آیا باتری خراب به گوشی آسیب میزند؟

اولین نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ، کاهش مقدار نگهداری شارژ است. شرایط باتری به مرور بدتر می گردد و در مراحل آخر احتمالاً باتری قابلیت شارژ شدن را به طور کامل از دست می دهد. اما آسیب هایی که یک باتری خراب می تواند برای گوشی ایجاد کند، به همین موارد ختم نمی گردد.

عملکرد باتری به طور مستقیم روی عملکرد گوشی نیز تأثیر می گذارد و آسیب رسیدن به منبع انرژی گوشی، ممکن است آسیب ها و خسارات سنگینی به قطعات داخلی و سخت افزار گوشی وارد کند؛ بنابراین قبل از این که باتری خراب، گوشی شما را خراب کند باید به فکر تعویض آن با یک باتری سالم باشید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات تخصصی موبایل!

زمان تعویض باتری موبایل سامسونگ

اگر یکی از نشانه های خرابی باتری موبایل سامسونگ مشهود است به احتمال خیلی زیاد باتری احتیاج به تعویض دارد و برای تعویض آن باید به چند مورد دقت کرد.

شاید این موضوع مطرح باشد که آیا خرید باتری نو ارزان است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه کردن برای خرید باتری بستگی به ارزش مادی گوشی و شرایط آن دارد.

اگر پس از عیب یابی باتری موبایل سامسونگ به این نتیجه رسیده اید که گوشی شما سالم است و تنها ایراد آن خرابی باتری است، مسلما خرید باتری منطقی تر از تعمیر باتری گوشی سامسونگ یا خرید گوشی به نظر می رسد.

اما در صورتی که گوشی دارای مسائل بیشتری است و تعویض باتری هم یاریی به حل ایرادات آن نخواهد کرد، بهتر است به فکر خرید گوشی نو باشید.

پیشگیری از خرابی باتری موبایل سامسونگ

با استفاده بهتر و صحیح از گوشی ها می توان به افزایش عمر باتری گوشی یاری کرد. با رعایت نکات زیر از خرابی باتری موبایل سامسونگ و کاهش عمر باتری موبایل خود جلوگیری کنید.

  • همواره از شارژر اصلی گوش خود یا سازگار با گوشی خود بهره ببرید.

    شارژر سازگار یعنی استفاده از ولتاژ و شدت جریان متناسب با گوشی موبایل.

    مثلاً استفاده از شارژر 5 ولت 2 آمپر برای یک گوشی که احتیاج به ولتاژ 5 و شدت جریان 1.5 آمپر دارد، باعث خرابی باتری موبایل سامسونگ می گردد.

  • از بیش از حد شارژ کردن گوشی موبایل خود اجتناب کنید!

    یکی از راه های ساده زمان مناسب شارژ است. به اینصورت که اجازه ندهیم شارژ باتری به حداقل برسد یا از شارژ کم خاموش گردد.

    قبل از اتمام شارژ اقدام به شارژ نماییم و زمانی که شارژ باتری پر یا نیمه است، باتری را شارژ نکنیم. درصد مناسب برای شارژ باتری بین 10 تا 20 در صد است.

    بعلاوه بهتر است باتری موبایل خود را تا 80 درصد بیشتر شارژ نکنید.

  • در هنگام شارژ از گوشی موبایل تان استفاده نکنید!

    از گوشی موبایل تان هنگام شارژ شدن استفاده نکنید و در صورت امکان برنامه هایی که باعث مصرف باتری و درنتیجه دشارژ بیشتر می شوند را ببندید یا GPS و wifi و … را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: نبایدها و بایدهای شارژ موبایل در ماشین

سخن سرانجامی

همان طور که توضیح داده شد، خرابی باتری موبایل سامسونگ دلایل مختلفی دارد. برخی از این عوامل، قابل پیشگیری هستند، مانند مراقبت های که می توان از باتری و گوشی داشت.

اما در برخی موارد خراب شدن باتری را باید مربوط به عمر مفید آن دانست. در هر 2 صورت اگر باتری خراب در اسرع وقت تعویض گردد، آسیبی متوجه گوشی نخواهد شد.

چنانچه گوشی موبایل شما به دلیل خرابی باتری دچار آسیب شده است، می توانید با متخصصان وبلاگ دلند چت به صورت رایگان مشاوره کنید و در مورد خرید یا تعمیر گوشی موبایل برترین تصمیم را بگیرید.

سوالات متداول

اصلی ترین نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ چیست؟

زمانی که شارژ گوشی هنوز تمام نشده است؛ اما گوشی خاموش می گردد، نشان دهنده این است که باتری گوشی دچار مشکل است.

چطور می توان عمر باتری گوشی سامسونگ را افزایش داد؟

استفاده از شارژر اصلی، برترین لطفی است که می توانید در حق گوشی موبایل تان انجام دهید.

استفاده درست از گوشی و به موقع شارژ کردن باتری موبایل در افزایش طول عمر باتری گوشی تأثیرگذار است.

از کجا بفهمیم باتری گوشی خراب است یا سالم؟

اپلیکیشن های مخصوص مانند Accubattery وجود دارد که اطلاعات سلامت باتری را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر تمایل به نصب برنامه ندارید با کد تست سلامت باتری سامسونگ *#0*#، می توانید خرابی باتری گوشی سامسونگ را تشخیص دهید.

منبع: آچاره

به "5 نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نشانه خرابی باتری موبایل سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید