تجربه های سفر یک فرد ناتوان اما حرفه ای

به گزارش وبلاگ دلند چت، تجربه های سفر مارتین سیبلی (Martyn Sibley)

سفر کردن می تواند یک تجربه دلهره آور برای همه باشد و حتی برای کسانی که مسائل حرکتی دارند، این تجربه دشوارتر خواهد بود. موارد متعددی وجود دارند که باید به آن ها فکر کنید: چگونه می خواهید به مقصد خود برسید، کجا قرار است اقامت داشته باشید، بیمه، جابجایی فرودگاهی و لیستی که دنباله دار است. تمامی این موارد وقتی که ناتوانی یا کم توانی حرکتی داشته باشید، بیشتر خواهد شد: باید کدام تجهیزات را به همراه ببرید؟ آیا خطوط هوایی نیازهای شما را تامین خواهد نمود؟ آیا محل اقامت شما امکانات دسترسی مناسب دارد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا نکات مفید سفر را از زبان یک توریست حرفه ای بشنویم.

تجربه های سفر یک فرد ناتوان اما حرفه ای

نام من مارتین سیبلی است و یک علاقه مند درجه یک به سفر هستم. من با بیماری SMA (آتروفی عضلانی نخاعی) به جهان آمده ام و به همین خاطر نیز در تمام عمر خود مجبور به استفاده از جایگاه چرخ دار خواهم بود.

تنها، تفکر در مورد اینکه سفر برای تمامی افراد امکانپذیر است یا خیر، کافی است که بسکمک را از سفر کردن بازدارد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن ها فکر کنید. من این مقاله را نوشته ام تا کارها را برای شما آسان تر کنم. در ادامه به شما 10 ترفند کارآمد را ارائه می کنم که سفرهای در دسترس شما در تعطیلات پیش رو را به تجربه ای کم تنش تر برای همه تبدیل کند.

پیش از این که به تعطیلات بروید، با فرودگاه و خطوط هوایی خود تماس بگیرید

مسلما هرچقدر زودتر این کار را بکنید، بهتر است و به آن ها اجازه می دهد تا برای ورود شما آماده تر باشند. اگر شما از جایگاه چرخدار استفاده می کنید، دیگر احتیاجی به رزرو کردن یک جایگاه عادی هواپیما نخواهید داشت. با فرودگاه تماس گرفته و درباره پرواز خود به آن ها اطلاعاتی داده و اعلام کنید که ممکن است به کمک احتیاج داشته باشید. سپس با خطوط هوایی خود تماس گرفته و مواردی دقیقا مشابه را با آن ها مطرح کنید. این امر موجب می گردد که آن ها با همکاری بین خود، به شما خدمات و کمک لازم را رسانده و از داشتن یک پرواز خوب به وسیله شما مطمئن شوند.

با محل اقامت خود در مقصد تماس بگیرید

درست مثل مورد قبل، با هتل خود نیز تماس گرفته و در صورت احتیاج به خدمات و کمک خاص، به آن ها اطلاعات بدهید. این فرصت خوبی برای شما خواهد بود تا اگر سوالی دارید، از آن ها بپرسید و دریابید که آیا محل اقامت شما، امکان دسترسی پذیری مناسب و کامل را برای برطرف احتیاجهای شما در خود جای داده است یا خیر. بعلاوه پیشنهاد می کنم که از آن ها بپرسید که آیا تجهیزاتی ویژه مورد احتیاج شما را برای اجاره دادن در اختیار دارند یا خیر.

حتما بیمه کامل داشته باشید

ممکن است این مورد هزینه بر باشد ولی ارزش سکه به سکه رقم پرداختی را دارد. اگر در طول تعطیلات خود احتیاج به هر نوعی از کمک داشته باشید، آخرین چیزی که نگرانش شوید، صورت حساب سنگین برای بازگشت به خانه است. حتما تمامی شروط موجود را به شرکت بیمه خود بگویید تا تمامی موارد را برای شما پوشش بدهند.

تجهیزات خود را بیمه کنید

بسکمک از افراد به چنین چیزی فکر نمی نمایند ولی اگر جایگاه چرخدار یا سایر تجهیزات شما در طول پرواز بشکند، آنگاه چه خواهید کرد؟ اگر تجهیزات خود را بیمه نموده باشید، در چنین شرایطی تحت پوشش خواهید بود و تجهیزات شما جایگزین شده یا هزینه معادل آن به شما پرداخت خواهد شد.

تجهیزاتی که داشتن آن ها ضروری هستند را از تجهیزاتی که ممکن است به کار بیایند، تفکیک کنید

مسلما شما به خوبی می دانید که به چه تجهیزاتی احتیاج دارید و به کدام موارد احتیاج نخواهید داشت. اگر از پیش با محل اقامت خود تماس گرفته باشید، باید بدانید که آن ها چه تجهیزاتی برای کرایه دادن به شما در اختیارتان قرار می دهند. اگر بالابر دستی برای کرایه دارند، دیگر احتیاجی نیست تا بالابر خود را به همراه ببرید. به همراه داشتن بار اضافه بسیار آسان است و به همین خاطر نیز باید دوباره فکر کنید که به کدام تجهیزات واقعا احتیاج دارید.

بر روی تمامی تجهیزات خود برچسب مشخصات بزنید

این مورد نیز یکی دیگر از مواردی است که بیشتر مردم درباره آن فکر نمی نمایند ولی می تواند بسیار مفید باشد. نام، آدرس و شماره تماس خود را بر روی تمامی تجهیزات خود بنویسید تا درصورتی که در طول سفر شما گم شدند شانس بازگشت آن ها را داشته باشید. میدانم که این تجهیزات می توانند تا چه میزان گران قیمت باشند و آخرین چیزی که در یک سفر دوست دارید برای شما اتفاق بیفتد این است که به دلیل گم شدن تجهیزات خود مجبور به خرید یک قلاب بالابر نو در طول پرواز شوید.

درباره نحوه سفر و گردش در مقصد خود، تحقیق نموده و آن را برنامه ریزی کنید

این مورد ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد ولی با این وجود بهتر است تصمیم بگیرید که قرار است چگونه در مقصد خود به اطراف گردش کنید و از داشتن تمامی جزئیات اطمینان حاصل نمایید. تاکسی، مترو، قطارهای شهری، اتوبوس، اتومبیل کرایه ای، قطار، تراموا و …، هرکسی یکی از این موارد را ترجیح می دهد و بهتر است شما نیز پیش از سفر، برترین گزینه را برای خودتان مشخص کنید.

نکته: برای احتیاط بهتر است تا اطلاعات مربوط به نوع دومی از گردش در محیط را نیز برای خود در نظر بگیرید.

راهکاری در نظر داشته باشید که در صورت احتیاج بتوانید پول اضافه در اختیار داشته باشید

مسلما شما در سفر خود بیش از مبلغ مورد احتیاج به همراه خواهید داشت ولی همواره بهتر است امکان دسترسی به مبلغی اضافه در صورت احتیاج را داشته باشید. اگر جایگاه چرخ دار شما بشکند و شما احتیاج به خرید فوری یک جایگاه دیگر داشته باشید چه خواهد شد؟ اگر اتوبوس شما در میان راه خراب شد و احتیاج به گرفتن تاکسی شدید چطور؟ اگر قلاب بالابر ارائه شده به وسیله هتل برای احتیاج شما کافی نبود و احتیاج داشتید تا یک قلاب دیگر کرایه کنید باید چه کنید؟ در چنین شرایطی داشتن اندکی پول اضافه می تواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات و جزئیات مربوط به شرکت هایی که می توانند تجهیزات شما را تامین نمایند را به همراه داشته باشید

این امر در صورتی از تجهیزات متنوعی استفاده می کنید، ضروری خواهد بود. درک می کنم که بعضی از تجهیزات شما مانند قلاب بالابر یا جایگاه حمام، بخش جدانشدنی از زندگی روزانه شما هستند و به همین خاطر نیز داشتن فهرست شرکت هایی که می توانند این امکانات را در طول سفر برای شما تامین نمایند، بسیار مفید خواهد بود.

از تمامی مدارک خود کپی کاغذی داشته باشید

منظور از این مدارک، تنها کارت پرواز و سند رزرو هتل نیست بلکه منظور مدارکی مانند سندهای ATOL یا جزئیات بیمه، شماره تاکسی و شماره مراکز کرایه تجهیزات مورد احتیاج شما است. ممکن است فکر کنید که به نیمی از این اطلاعات احتیاجی نخواهید داشت ولی داشتن این اطلاعات برای شما کارآمد خواهد بود.

من ترفندهای متعدد دیگری را برای سفر فراگرفته ام ولی این موارد، 10 گزینه برتر هستند.

منبع: www.mobilityworks.com

منبع: الی گشت

به "تجربه های سفر یک فرد ناتوان اما حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه های سفر یک فرد ناتوان اما حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید