کرونا بیکاران آمریکایی را 10 برابر کرد

به گزارش وبلاگ دلند چت، شیوع ویروس کرونا در آمریکا شمار بیکاران دراین کشور را به طور بی سابقه ای طی یک هفته با جهش سریع 10 برابری روبرو ساخت.

کرونا بیکاران آمریکایی را 10 برابر کرد

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز آدینه گزارش داد: درحالی که تا دو هفته گذشته تعداد افرادی که به موجب تاثیرات شیوع ویروس کرونا بیکار شده بودند، 300 هزار نفر اعلام شده بود به یکباره درهفته گذشته به 3.3 میلیون بیکار رسید، این یک جهش 10 برابری است که به هیچ وجه خوب نیست و شمار و جهشی بی سابقه در خصوص بیکاری در آمریکا به شمار می رود.

سی ان ان ادامه داد: تا چه زمانی این شرایط می تواند بر اقتصاد آمریکا سایه افکند؟

آستن گولزبی، (Austan Goolsbee) رییس سابق مشاور شورای اقتصادی دولت باراک اوباما درباره شرایط کنونی اقتصاد آمریکا گفت: قانون شماره یک این است که برای بهبود شرایط اقتصاد آمریکا، کُند ساختن شیوع ویروس کرونا در این کشور است، درحالی که رئیس جمهوری ترامپ میخواهد تا دو هفته دیگر آمریکا را از تعطیلی خارج کند.

گولزبی گفت: این طور بگویم درحال حاضر ویروس کرونا در اینجا رئیس است و باید مقامات (دولت فدرال) این را درک نمایند.

وی درمورد بسته یاری های اقتصادی 2 تریلیون دلاری کاخ سفید که در سنای آمریکا به تصویب رسید و حال باید در صحن کنگره نیز به رای گذارده گردد گفت: مبلغی حدود 250 میلیارد دلار برای پرداخت به بیکاران اختصاص داده شده که آنهایی که دارای حساب بانکی بوده و اقتصادیات خود را پرداخت نموده اند مبلغ درنظر گرفته شده به حسابشان واریز خواهد شد اما دیگران باید درانتظار دریافت چک باشند که حدود سه هفته می تواند زمان ببرد.

گولزبی ادامه داد: در سیستم اقتصادی این کار اشتباهی است، زمانی که پولی به فرد یا شرکتی می دهید باید عایدی داشته باشد، اما در اینجا ما کوشش داریم تا غذایی بر روی میز برای افراد وجود داشته باشد، تاکید می کنم تا زمانی که این ویروس قابل کنترل نباشد و این شرایط ادامه یابد این پول به سرعت تمام شده و باردیگر احتیاجمند بسته یاری های اقتصادی دیگری خواهیم بود.

بسته پیشنهادی محرک اقتصادی دولت ترامپ به کنگره شامل شش بخش می گردد که دو مبلغ کلان 250 میلیارد دلاری برای پرداخت بیکاری و دیگری پرداخت به افراد و خانواده های آنان درنظر گرفته شده است. در ردیف آخر این بسته یاری اقتصادی مبلغ 150 میلیارد دلار نیز برای بیمارستان ها در نظر گرفته شده است.

مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب گذشته باوجود اختلاف عمیق درنهایت با 96 رای موافق طرح 2 تریلیون دلاری با هدف یاری به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرد و میلیاردها دلار برای خرید اقلام مورد احتیاج پزشکی اختصاص داد، این بسته عظیم محرک اقتصادی که در تاریخ آمریکا بی سابقه است سپس برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال شد.

اکنون آمریکا با 85 هزار و 594 مبتلا به ویروس کرونا چین را پشت سرگذاشته و در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفته است. شمار جان باختگان این ویروس نیز به یکهزار و 300 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا بیکاران آمریکایی را 10 برابر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بیکاران آمریکایی را 10 برابر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید