پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد ، زمان جدید واریز کی است؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، اخیرا محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: واریز سود سهام عدالت افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب نموده اند، به حساب آنها واریز می گردد، سود سال 98 سهام عدالت افرادی هم که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند توسط شرکت سمات واریز می گردد.

پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد ، زمان جدید واریز کی است؟

اما درباره زمان پرداخت این سود، مهدی سعادتی، رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفت: قرار بود سود سهام عدالت تا انتها سال واریز گردد که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز نمایند.

با این حال، پس از آن، سعادتی به وبلاگ دلند چت اطلاع داد: تمام کوشش ما بر این است که حق سهامداران که واریز سود سهامشان است حتما انجام گردد. اما منابع کافی نداریم که سود سهام همه سهامداران را واریز کنیم، برای بعضی از سهامداران قبل از انتها سال واریز می گردد و بعضی دیگر بعد از عید سودشان را دریافت می نمایند.

با این سخنان به نظر می رسد پرداخت سود سهام عدالت بعد از بسته شدن پرونده بودجه سال 1400 انجام خواهد شد. اخبار جدید از این بودجه نشان می دهد که این موضوع حداقل تا انتها هفته محل بحث مجلس و دولت است و به همین دلیل بعید به نظر می رسد سود سهام عدالت سال 98 سال جاری پرداخت گردد. با این حال طبق سخنان قبلی سعادتی، به نظر می رسد نهایتا تا انتها بهار سال بعد این سود واریز گردد.

اما درباره بودجه چه اتفاقی افتاده است؟

پس از اعلام ایرادات جدید شورای نگهبان درباره بودجه سال 1400، ابتدای هفته جاری اعلام شد که کمیسیون تلفیق در جلسه روز شنبه 23 اسفند ماه ایرادات را آنالیز و اصلاحات لازم را اعمال نموده و قرار است نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه مجلس اصلاحات لازم را برای رفع ایراد شورای نگهبان اعمال نمایند.

شب گذشته مجتبی رضاخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه تمام ایرادات وارد شده توسط شورای نگهبان رفع شد در مورد زمان تصویب نهایی آن به فارس گفت: تا انتها هفته لایحه بودجه به تصویب نهایی می رسد.

بدین ترتیب پس از بسته شدن مباحث درباره بودجه سال 1400 سهامداران می توانند منتظر دریافت سود سهام عدالت سالل 98 باشند که احتمالا این انتظار تا انتها بهار سال بعد طول خواهد کشید.

برای مطالعه بیشتر درباره اینکه سود سهام عدالت به چه کسانی پرداخت می گردد، گزارش پرداخت سود سهام عدالت 98 را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد ، زمان جدید واریز کی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد ، زمان جدید واریز کی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید