وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ دلند چت، رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:با وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان، دریای عمان در هفته جاری مواج خواهد شد.

وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان

وبلاگ دلند چت زاهدان - رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار زرد این اداره کل از تغییر نوع توده هوا در هفته جاری اطلاع داد.

ملاشاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش موقتی دما را از جمله پدیده های غالب این سامانه عنوان نمود و گفت: فعالیت این سامانه از بعداز ظهر روز سه شنبه شروع و تا بعدازظهر پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

او اضافه نمود: منطقه ها تحت تاثیر این سامانه روز سه شنبه: زاهدان، منطقه ها شمالی ایرانشهر، دلگان و تفتان، چهارشنبه: تمامی شهرستان های استان، و روز پنج شنبه: هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، زابل، گلشن، سراوان، دلگان، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، زرآباد است.

رئیس پیش آگاهی های جوی بعلاوه اضافه نمود: در روز های مذکور احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها به ویژه کارگاه های ساختمانی، سقوط و خسارت به تابلو های تبلیغاتی و بعلاوه احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور وجود دارد.

ملاشاهی از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر کاهش دما اطلاع داد و تاکید نمود: دامداران و کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت ها بیندیشند.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان بعلاوه ارتفاع امواج دریای عمان را در روز های چهارشنبه و پنج شنبه 1.5 تا 2 متر پیش بینی کرد و گفت: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج، می تواند باعث غرق شدن قایق های سبک و پاره شدن تور های صیادی نیز گردد.

ملاشاهی بعلاوه با اشاره به کاهش دید در منطقه ها ساحلی بر اثر خیزش گرد و خاک، احتیاط در تردد های دریایی و صیادی را الزامی برشمرد.

ع

وبلاگ دلند چت سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد نسبتا شدید در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید