لزوم توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون

به گزارش وبلاگ دلند چت، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس اتاق تعاون ایران در پیامی به مناسبت روز جهانی تعاون ضمن تبریک این روز به همه تعاونگران، خواهان توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون شد.

لزوم توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون

به گزارش وبلاگ دلند چت؛ پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران متن پیغام به این توضیح است:

سال جاری، روز جهانی تعاون با شعار با هم، بهتر، از نو بسازیم گرامی داشته می شود. در این روز، تعاونی ها در سراسر جهان نشان می دهند که چگونه با همبستگی و انعطاف پذیری، بر بحران کووید-19 فائق می آیند و بهبودی مردم مدارانه و حامی محیط زیست را برای جوامع به ارمغان می آورند.

بیش از یک میلیارد عضو تعاونی در سراسر جهان در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله بهداشت، کشاورزی، فراوری، خرده فروشی، امور اقتصادی، مسکن، اشتغال، آموزش، خدمات اجتماعی و بسیاری از حوزه های دیگر، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند تا ثابت نمایند که افراد در کنار هم و با روحیه مشارکت با یکدیگر، قادر به غلبه بر بحران های اجتماعی و اقتصادی هستند.

روز جهانی تعاون، فرصتی است تا بگوییم چگونه یک مدل کسب و کار انسان محور، با ارزش های تعاونی خودیاری و همبستگی و هم ارزش های اخلاقی همانند مسئولیت اجتماعی، نگرانی برای جامعه وتوجه به نقش جوانان و بانوان می تواند نابرابری را کاهش دهد، رفاه مشترک ایجاد کند و به تأثیرات فوری کووید-19 پاسخ دهد.

در ایران هم، روز جهانی تعاون فرصتی است برای اتحاد و یکپارچگی تعاونی ها، تعمیق هویت تعاون و یادآوری این موضوع که می توان در قالب مدل کسب و کار تعاونی و با تأسی به ارزش ها و اصول والای تعاون، علاوه بر مشارکت در اقتصاد ملی، بر چالش ها و بحران های پیش روی جامعه هم غلبه کرد. گرچه علیرغم سابقه طولانی تعاون در ایران و هم تاکید بر آن در آموزه های دینی، متاسفانه به علت بی توجهی دولت ها در سال های گذشته به بخش تعاون، نسبت به جهان عقب تریم، ولی امیدواریم در دولت سیزدهم ضمن توجه به جدی به این بخش، برای جبران این عقب ماندگی اقدام عاجل و موثر شود.

اتاق تعاون ایران به اسم نماینده نهضت تعاون در ایران، ضمن تبریک این روز به همه تعاونگران، همراه با سایر کشورها، این رویداد جهانی را گرامی می دارد.

آری به اتفاق جهان می توان گرفت

بهمن عبداللهی

رئیس اتاق تعاون ایران.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لزوم توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه دولت سیزدهم به بخش مردمی تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید