جایگاه سوم خراسان جنوبی در شاخص های کلان مالی

به گزارش وبلاگ دلند چت، مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی در شاخص های کلان مالی رتبه و جایگاه سوم را در کشور دارد.

جایگاه سوم خراسان جنوبی در شاخص های کلان مالی

ذاکریان با بیان اینکه خراسان جنوبی در شاخص های کلان مالی رتبه و جایگاه سوم را در کشور دارد گفت:عایدی خراسان جنوبی در سال گذشته یک هزار و 726 میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه از این اندازه 94.7 درصد باید از محل عایدی های مصوب مالیاتی وصول گردد، اضافه کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری، 43.5 درصد رشد عایدی های مالیاتی داشته ایم.

مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان را 7.3 درصد گفت و با اشاره به اینکه عمده سهم اشتغال خراسان جنوبی در بخش خدمات است، ادامه داد: شاخص استانی کسب و کار در زمستان سال گذشته 5.65 درصد بوده که این رقم نسبت به شاخص کشوری که 5.83 درصد است شرایط مطلوب تری دارد.

او اعلام کرد: در سرانجام مردادماه سال گذشته اعتباری بالغ بر 991 دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب شد که در حال حاضر این رقم، به یک میلیارد و 164 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب برای 27 پروژه رسیده است.

ذاکریان به تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان با همکاری 24 دستگاه اجرایی هم اشاره نمود و با تاکید بر اینکه، این اطلس نیازمند به روزرسانی است، گفت: کوشش می گردد سال جاری با اعتبار پژوهشی استان تعداد 40 لایه اطلاعاتی خود در اطلس سرمایه گذاری استان را افزایش و در فواصل مختلف این اطلاعات به روز گردد.

مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد مولد سازی و فروش املاک مازاد دولت در استان، اضافه کرد: قانونگذار دستگاه ها را موظف نموده که املاک مازاد خود را به فروش و اعتبار آن را به خزانه دولتی واریز نمایند که از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 17 ملک مازاد به فروش و رقمی بالغ بر 28 میلیارد و 400 میلیون تومان به خزانه واریز شده است.

اوبا اشاره به تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 در مورد مهم ترین اقدامات در زمینه کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و رشد مالی، گفت: در این خصوص 2 هزار و 756 طرح مصوب داریم که تعداد اشتغال مصوب شده در آن 9 هزار و 201 شغل است.

به گفته ذاکریان، در این طرح دو هزار و 80 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مصوب شده است.

وبلاگ دلند چت خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جایگاه سوم خراسان جنوبی در شاخص های کلان مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه سوم خراسان جنوبی در شاخص های کلان مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید