ادعای مقام فرانسوی: ماکرون مخاطرات تحریم حزب الله را به ترامپ گوشزد کرد

به گزارش وبلاگ دلند چت، یک مقام ارشد کاخ الیزه مدعی شد رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو با رئیس جمهور آمریکا مخاطرات تحریم حزب الله را به او گوشزد نموده است.

ادعای مقام فرانسوی: ماکرون مخاطرات تحریم حزب الله را به ترامپ گوشزد کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دلند چت، یک مقام کاخ الیزه مدعی شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مخاطرات تحریم های واشنگتن علیه حزب الله لبنان را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گوشزد نموده است.

این مقام فرانسوی به رویترز گفته ماکرون در گفت وگوی تلفنی با ترامپ خاطرنشان نموده تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان به ابزار دست طرف هایی مانند ایران تبدیل شده که او خواهان تضعیف آنها است.

مقام کاخ الیزه اضافه نموده ماکرون به ترامپ گفته که ایالات متحده باید بار دیگر در لبنان سرمایه گذاری نموده و به بازسازی آن یاری کند.

او گفت: ماکرون به ترامپ گفت که در خصوص لبنان واقعیت این است که سیاست فشار یا بی تفاوتی از جانب ایالات متحده و بعضی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] می تواند به ابزار دست کسانی نظیر ایران و حزب الله تبدیل گردد که او خواهان تضعیف آنها است.

پیش از این گزارش شده بود ماکرون در سفر به لبنان بعضی مقام های این کشور را به تحریم تهدید نموده است.

جورج مالبورنو روزنامه نگار فرانسوی روز 17 مرداد به نقل از یک منبع حاضر در نشست های رئیس جمهور فرانسه در بیروت اطلاع داد که او بعضی مقامات لبنانی را تهدید به تحریم نموده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المیادین، این منبع در این خصوص گفت که ماکرون تهدید کرد در صورتی که اصلاحات اجرایی نشوند، بعضی مقامات را تحریم می نماید.

مالبورنو همچنین به نقل از این منبع که در نشست ماکرون با گروه های 14 مارس حاضر شده بود، گزارش داد که ماکرون در این نشست گفته تمام شما پول گرفتید خودتان این را می دانید و من هم این را می دانم.

رئیس جمهور فرانسه ظهر روز 16 مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله میشل عون رئیس جمهور، حسان دیاب نخست وزیر و نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ادعای مقام فرانسوی: ماکرون مخاطرات تحریم حزب الله را به ترامپ گوشزد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مقام فرانسوی: ماکرون مخاطرات تحریم حزب الله را به ترامپ گوشزد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید