آیا ماساژ و تمرین صورت، شما را جوان تر نگه می دارد؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، محققان می گویند یک آزمایش با تمرینات منظم صورت باعث شد که زنان پس از 20 هفته سه سال جوانتر شوند. اما آیا این کار برای همه افراد صدق می کند؟ اگر ورزش برای اندام، کمر و قلب ما مفید است آیا می تواند برای صورت نیز مفید باشد؟ برخی از محققان پزشکی شمال غربی در شیکاگو می گویند: بله.

آیا ماساژ و تمرین صورت، شما را جوان تر نگه می دارد؟

آنها می گویند تمرینات و ماساژ منظم صورت می تواند عضلات زیر پوست شما را تقویت کند و باعث پرتر شدن گونه ها شود. این امر باعث جوان تر ماندن ظاهر شما می شود.

دکتر موراد آلام، متخصص و استاد پوست در دانشکده پزشکی فاینبرگ گفت: اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تمرینات صورت ممکن است باعث بهبود ظاهر و کاهش علائم قابل رویت پیری شود. این بدین معنی است که برای پر کردن خطوط خنده یا چین و چروک ها احتیاج به ورزش هایی مانند دویدن و … نیست بلکه تنها باید کمی یوگای صورت انجام دهید.

سه سال جوان تر در طول 20 هفته

تمرین صورت نیز تقریبا همانند تمرین و ورزش عضلات است و همانطور که با ورزش عضلات بدن ما تقویت و بزرگ تر می شوند با ورزش صورت نیز عضلات صورت سفت و تقویت می شوند. سفت شدن این عضلات باعث نگه داشتن کیسه های چربی صورت در سر جایشان می شوند که مانع از افتادگی و پژمرده شدن صورت (که در هنگام بالا رفتن سن اتفاق می افتد) می شود.

با اینکه تمرین و ماساژ صورت چیز جدیدی نیست، نویسندگان این مطالعه می گویند: این اولین نگاه علمی در تمرین صورت است که می تواند تاثیر بسزایی در بهبود ظاهر و کاهش علائم پیری داشته باشد.

بر اساس این گزارش مححقان بر روی 27 زن در سنین 50 تا 65 سالگی طی 5 ماه تحقیق به عمل آوردند. 16 شرکت کننده این آزمایش را به تکمیل رساندند.

در ابتدای مطالعه، هر زن دو جلسه 90 دقیقه ای با مربی یوگا تمرینات ویژه ای انجام دادند. این تمرینات برای آموزش هر شرکت کننده طراحی شده بود که آنها بتوانند به طور صحیح تمرینات خود را انجام دهند و این تمرینات در بین شرکت کنندگان ثابت و ادامه دار باشد. بعد از این دو جلسه آنها به تنهایی در خانه این تمرینات را ادامه دادند.

در 8 هفته اول شرکت کنندگان هر روز یوگای صورت خود را انجام می دادند. برای 12 هفته بعد نیز یک سری تمرینات روتین صورت انجام دادند.

در این مطالعه یک عکس در روز اول، عکس بعدی پس از 8 هفته و عکس بعد پس از 20 هفته از شرکت کنندگان گرفته شد. سپس دو متخصص پوست که تصاویر را مورد بررسی قرار دادند از مقیاس های استاندارد پیری پوست استفاده کردند و سن هر فرد را در 19 مورد متفاوت ارزیابی کردند. میانگین سن برای شرکت کنندگان به ترتیب از طریق متخصصین پوست در ابتدای آزمایش 50.8 سال بود. در هفته هشتم، میانگین سن آنها به 49.6 کاهش یافته بود. دوازده هفته بعد، یعنی در هفته بیستم، پزشکان میانگین سن گروه را 48.1 تخمین زدند که تقریبا سه سال کمتر از شروع مطالعه بود.

آلام گفت: اگر مردم بخواهند این تمرینات را یاد بگیرند، باید یک سری فیلم و ویدیو های آموزشی را خریداری کنند. همچنین دوره های آموزشی زنده نیز وجود دارد.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "آیا ماساژ و تمرین صورت، شما را جوان تر نگه می دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ماساژ و تمرین صورت، شما را جوان تر نگه می دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید