برترین انیمه های نوآر

به گزارش وبلاگ دلند چت، انیمه چینسا من (Chainsaw Man) و انیمه موب سایکو 100 (Mob Psycho 100) در پاییز امسال میلادی پخش خواهند شد که طیف انیمه های منتشر شده در سال 2022 میلادی را توسعه خواهند داد. در کنار این موارد نیز می توان به تماشای برترین انیمه های نوآر پرداخت که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. همراه با ما باشید.

برترین انیمه های نوآر

10. انیمه گانگریو

انیمه گانگریو (Gungrave) داستان زندگی برندون هیت و هری مک داول را دنبال می نماید که دو کودک خیابانی بی خیال در دنیایی شنیع هستند و برای دستیابی به معروفیت، ثروت و قدرت در سازمان مجرمانه میلنیون فعالیت می نمایند. با این حال، پس از اینکه به قدرت بسیار زیادی دست پیدا می نمایند، فاسد می شوند و همین نیز باعث درگیری بین آن ها می گردد. انیمه گانگریو داستانی کلاسیک و گنگستری را روایت می نماید که سرشار از اکشن شیک و عناصری از ژانر جنایی و نوآر است.

9. انیمه 91 روز

91 Days

انیمه 91 روز (91 Days) نمونه بسیار عالی از انیمه ای است که از برترین عناصر ژانر نوآر بهره گرفته است و بعلاوه یکی از برترین انیمه های جنایی و نوآر به شمار می رود که اتفاقات آن در دهه سی میلادی در آمریکا و در دوره ممنوعیت جریان دارد. این انیمه تنها 12 قسمت دارد و به راحتی می توان به تماشای آن نشست. گفتنی است که انیمه 91 روز با وجود مجذوب کنندهیتش، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

8. انیمه ارگو پراکسی

Ergo Proxy

با اینکه انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) خودش را به عنوان برجسته ترین انیمه سایبرپانک و نئونوآر به هواداران شناسانده است اما انیمه ارگو پراکسی (Ergo Proxy) نیز برداشت مدرن و تحسین برانگیزی در این زیرژانر به شمار می رود. این انیمه آینده ای علمی-تخیلی را به نمایش در می آورد که در آن، انسان ها و ربات ها در کنار یکدیگر زندگی می نمایند تا اینکه ویروسی باعث خودآگاهی ماشین های آتوریو می گردد و آن ها حالا در پی کشتار هستند. در این میان نیز شخصیت اصلی داستان به نام ری ال در پی آن است تا علت این طغیان را پیدا کند. داستان پیچیده و تاریک این انیمه باعث مجذوب کننده تر شدن آن شده و به خوبی توانسته بیننده ها را به فکر فرو ببرد.

7. انیمه سایکو پاس

Psycho-Pass

ژانر علمی-تخیلی مکمل بسیار خوبی برای ژانر نوآر در دنیای انیمه به شمار می رود و انیمه سایکو پاس (Psycho-Pass) نیز بدون شک یکی از برترین و شناخته شده ترین انیمه های سریالی مدرن در این ژانر به شمار می رود. این انیمه داستانی ترکیب شده از عناصر سایبرپانک و روانشناختی را بازگو می نماید و اتفاقات آن نیز در آینده ای غم افزا و پادآرمانی رخ می دهند. البته بر خلاف فصل اول که بسیار تماشایی و بالغ بوده، کیفیت دو فصل بعدی رو به کاهش رفته است.

6. انیمه تیره تر از سیاهی

Darker Than Black

همانطور که از نام این انیمه می توان حدس زد، انیمه تیره تر از سیاهی (Darker Than Black) اثری نوآر به شمار می رود که عناصر علمی-تخیلی را با فراطبیعی ترکیب نموده است و داستان آن نیز در خصوص دو پدیده ای که به طور ناگهانی در دنیا اتفاق افتاده اند و این دو پدیده نیز به نام دروازه بهشت در آسمان آمریکای جنوبی و دروازه جهنم در آسمان بالای شهر توکیو شکل گرفته اند. حالا گروهی از افراد با قدرت فرابشری به خدمت گرفته شده اند تا به آنالیز دروازه جهنم بپردازند.

5. انیمه بلک لاگون

Black Lagoon

انیمه بلک لاگون (Black Lagoon) با اینکه در زمینه به تصویر کشیدن خشونت بیش از حد و وحشیانه عمل نموده اما برای هواداران آثار جنایی اثری مجذوب کننده به شمار می رود. این انیمه داستان کارگری 25 ساله را دنبال می نماید که در یک معامله سلاح های هسته ای به عنوان وثیقه ای انسانی گرو گذاشته می گردد و پس از آن نیز تصمیم می گیرد تا در گروه مزدوری به نام بلک لاگون باقی بماند. این انیمه در کنار اکشن های بزرگ و طنزهای پرخاشگرانه توانسته انتقادهایی نیز نسبت به ابهامات اخلاقی و انسانی در بین دسیسه های پنهان دولت های دنیای داشته باشد.

4. انیمه باکانو

Baccano

ممکن است انیمه باکانو (Baccano) همان درون مایه مورد انتظار از اثری در ژانر نوآر را داشته باشد اما از داستان جنایی هوشمندانه ای بهره می برد که اتفاقات آن در دهه 1930 شیکاگو و در دوره ممنوعیت جریان دارد. داستان این انیمه شبیه به انیمه 91 روز است اما رویکردی شیک تر در پیش گرفته و از مسائل فراطبیعی نیز بهره می برد. انیمه باکانو برای سرعت بسیار خوب، قوس های داستانی بسیار عالی برای کاراکترها و بعلاوه اکشن شیک خود تحسین شده است.

3. انیمه شبح درون پوسته: پدیده پیچیده خودکفا

Ghost In The Shell: Stand Alone Complex

انیمه شبح درون پوسته محصول سال 1995 میلادی توانست توجه مخاطبان دنیای را نسبت به دنیای انیمه جلب کند و سبک علمی-تخیلی و نئونوآر این انیمه نیز در آثار سایبرپانک دیگری همانند فیلم بلید رانر (Blade Runner) ساخته ریدلی اسکات (Ridley Scott) مورد استفاده قرار گرفتند. با اینکه انیمه اصلی راه را برای این فرنچایز هموار کرد اما انیمه سریالی شبح درون پوسته: پدیده پیچیده خودکفا (Ghost In The Shell: Stand Alone Complex) بدون شک یکی از برترین آثار این فرنچایز محسوب می گردد.

2. انیمه هیولا

Monster

انیمه هیولا (Monster) اثری جنایی و درام و پر از تنش به شمار می رود که بدون شک می تواند هواداران این ژانر را به هیجان در بیاورد. این انیمه سریالی که 74 قسمت دارد، داستان دکتر سابقی از ژاپن به نام کنزو تنما را دنبال می نماید که تصمیم می گیرد به جای یک سیاستمدار، جان بچه ای به شدت زخمی را نجات دهد و همین نیز باعث می گردد زندگی او در آلمان دگرگون گردد. این اثر سرشار از موضوعات روانشناختی تامل برانگیز است و به موضوعات بسیار برجسته و مهمی می پردازد.

1. انیمه کابوی بیباپ

Cowboy Bebop

انیمه کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) یکی از برترین آثار در ژانر نئو نوآر به شمار می رود که توانسته خودش را در بین مخاطبان بسیار زیادی به معروفیت برساند. این اثر ترکیبی فوق العاده از عناصر علمی-تخیلی، وسترن و جنایی به شمار می رود که همگی آن ها در کنار یکدیگر داستانی 26 قسمته و عالی را شکل داده اند. با اینکه انیمه سریالی کابوی بیباپ به صورت آنتولوژی ساخته شده و هر قسمت آن نیز روی داستانی متفاوت تمرکز دارد اما در میان این قسمت ها نیز به انگیزه ها و توسعه کاراکترهای خود می پردازد.

منبع: فوت و فن / screenrant.com

به "برترین انیمه های نوآر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های نوآر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید