عذرخواهی آموزشگاه اسکار به خاطر توهین به یک بازیگر پس از 50 سال

به گزارش وبلاگ دلند چت، نزدیک به نیم قرن پس از آن که نماینده مارلون براندو روی صحنه اسکار رفت تا اعلام کند این بازیگر جایزه اسکار را نمی پذیرد، آموزشگاه از وی عذرخواهی می نماید.

عذرخواهی آموزشگاه اسکار به خاطر توهین به یک بازیگر پس از 50 سال

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اسکار گفت از ساچین لیتل فدر (پر کوچک) که سال 1973 به عنوان نماینده مارلون براندو روی صحنه اسکار رفت تا اعلام کند بازیگر سرشناس جایزه اش را نمی پذیرد، به خاطر بی احترامی که به وی شد، عذرخواهی می نماید.

آموزشگاه در ماه سپتامبر میزبان برنامه ویژه ای خواهد بود که برای این عذرخواهی رسمی تدارک دیده شده است.

وقتی مارلون براندو برای بازی در نقش ویتو کورلئونه در فیلم پدرخوانده کاپولا در سال 1972 برنده جایزه برترین بازیگر مرد شد، ساچین لیتل فدر 26 ساله از قبیله آپاچی روی صحنه رفت تا نظر وی را اعلام کند. سخنان او با انبوهی از سروصدا و اعتراض حضار روبرو شد و حرکات نژادپرستانه ای با وی و خارج از صحنه نیز با خشونت روبرو شد.

اکنون 50 سال پس از آن رفتار نژادستیزانه آموزشگاه اسکار علاوه بر برگزاری یک برنامه گفتگوی ویژه با عنوان عصری با ساچین لیتل فدر بابت رفتاری که با وی شد، عذرخواهی می نماید. این برنامه 17 سپتامبر در موزه آموزشگاه برگزار می گردد.

پر کوچک اکنون 75 ساله است و با امی هما مسئول امور آموزشی موزه آموزشگاه، در برنامه ای با تمرکز بر رفتن به سوی شفا حضور می یابد.

این زن اولین زن سرخپوستی بود که تا سال 1973 پایش به سن اسکار رسیده بود. سخنرانی معروف وی که تنها 60 ثانیه به طول انجامید در کنار لحظات تاریخی دیگر اسکار مانند حضور هالی بری به عنوان اولین بازیگر سیاهپوست برنده جایزه برترین بازیگر زن اسکار و اعلام انگل به عنوان برترین فیلم اسکار در موزه آموزشگاه پخش می گردد.

سخنان کوتاه وی یکی از مواردی بود که منجر به توجه به تظاهرات جدی سرخپوستان و فعالان اجتماعی و تصرف شهر کوچک واندد نی در اعتراض به کشتار سرخپوستان در سال 1973 شد.

نامه عذرخواهی اسکار به وسیله دیوید روبین رئیس پیشین اسکار در ماه ژوئن نوشته شده و در آن اشاره می نماید: در حالی که شما سال 1973 روی صحنه اسکار ایستاده بودید تا از سوی مارلون براندو سخنرانی نپذیرفتن جایزه وی را به علت معرفی بد سرخپوستان و بدرفتاری صنعت فیلم با بومیان آمریکا اعلام کنید، سخنانی تاثیرگذار بیان کردید که هنوز به ما یادآوری می نماید که توجه به احترام و کرامت انسانی تا چه مقدار اهمیت دارد.

وی در ادامه یادآوری نموده است: آزاری که شما به علت این بیانیه متحمل شده اید بی علت بود و جبران این بار عاطفی و هزینه های بعدی آن در شغل شما از سوی ما غیرقابل جبران است. هرچند به مدتی طولانی این شهامت شما نادیده گرفته شد اما اکنون ما عمیقانه ترین عذرخواهی و تحسین صمیمانه خود را از عملکرد شما اعلام می داریم.

رئیس آموزشگاه در ادامه اظهار نموده که نزدیک به 50 سال پس از آن رویداد با هدایت بخش بومی آموزشگاه، اکنون این تعهد به صورت کامل وجود دارد که صدای بومیان شنیده گردد و صنعت سینما فراگیرتر و محترمانه، از تعادل هنر و کنش گری حمایت کند.

وی اضافه نمود: شما با احترام برای همواره در تاریخ ما ماندگار شده اید.

این زن سرخپوست که از پدری بومی و مادری اروپایی آمریکایی زاده شده و فعال اجتماعی و بازیگر بود، در طول زندگی با مسائل سلامتی زیادی روبرو شد و از سال 1991 با سرطان روبرو بوده که چند بار بازگشت نموده و اواسط سال پیش اعلام شد متاستاز این بیماری در وی دیگر علاجی ندارد.

منبع: فرارو

به "عذرخواهی آموزشگاه اسکار به خاطر توهین به یک بازیگر پس از 50 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی آموزشگاه اسکار به خاطر توهین به یک بازیگر پس از 50 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید