کاهش آمار اهدای خون در اصفهان

به گزارش وبلاگ دلند چت، سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان از نیاز به اهدای خون گروه های O مثبت و A منفی در اصفهان خبر داد.

کاهش آمار اهدای خون در اصفهان

فرشته آرامش گفت: ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر برابر با پنج روز است؛ در صورتی که ذخیره خون مناسب شش روز و حالت ایده آل ذخیره خون 10 روز است.

او با بیان اینکه مراجعه به سازمان انتقال خون با توجه به شرایط آب وهوایی و افزایش بیماری های ویروسی کاهش یافته است، اضافه نمود: در حال حاضر نیازمند افزایش در تمام گروه های خونی به ویژه گروه های خونی O مثبت و A منفی هستیم.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان شرح داد: با افزایش عمل های جراحی و افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی در بیمارستان ها روبرو هستیم و با توجه به نیاز مستمر بیماران به خون و فرآورده های خونی، شهروندان اهدای خون را در دستور کار خود قرار دهند.

او با بیان اینکه هر واحد خون اهدایی تبدیل به سه فرآورده می شود و حداقل نیاز به خون و فرآورده های خونی سه بیمار را پاسخ می دهد، ادامه داد: اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود. آقایان چهار بار و بانوان سه بار در سال می توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

آرامش بیان کرد: در مراکز اهدای خون همه شیوه نامه های بهداشتی با حفظ فواصل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع رعایت می شود و به منظور کاهش زمان انتظار، اهداکنندگان می توانند از طریق سامانه nobatdehi.ibto.ir ثبت نام و سپس به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

منبع:ایمنا

وبلاگ دلند چت اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش آمار اهدای خون در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار اهدای خون در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید