برترین زمان برای سفر به کشور های آسیایی

به گزارش وبلاگ دلند چت، آسیا مقصدی بزرگ پر از تنوع و فرهنگ که در اون کشور هایی از عجیب ترین مردمان تا مدرن ترین و به روز ترین فرهنگ ها جای گرفته. مقاصدی با شرایط اقلیمی و آب و هوایی متفاوت که هرکدام در مواقعی از سال شرایط مساعد تری برای سفر دارد و در نظر گرفتن شرایط مختلف کشور ها و شهر ها می تونه به گردشگر ها یاری کنه تا سفری دلچسب تر و با توجه به علایقشون رو تجربه نمایند. انتخاب زمان مناسب برای قاره بزرگی مثل آسیا مسلما به همین سادگی در نظر گرفته و انتخاب کشوری که شما به عنوان مقصد انتخاب می کنید، نقش مهمی در فصل و زمان سفرتون داره. در این مقاله خبرنگاران بهتون میگه که در هر فصل و زمانی کدام مقصد آسیایی رو انتخاب کنید و چطور از سفرتون نهایت لذت رو ببرید.

برترین زمان برای سفر به کشور های آسیایی

برترین فصل برای سفر به کشور های آسیایی:

آسیا قاره بزرگ با آب و هوای متنوعی به حساب میاد. قسمت های آسیای جنوب شرقی بیشترین تنوع رو از نظر آب و هوایی دارند. در واقع میشه گفت که کشور های این منطقه دو فصل متمایز دارند که فصل بارانی و خشکه. معمولا فصل خشک از نوامبر آغاز میشه و تا فوریه ادامه داره و هوا هم خنک تره. گرم ترین زمان سال در این قسمت از آسیا بین ماه های مارچ و ژوئن اتفاق میفته که سطح رطوبت برای بارندگی هایی که در ادامه فصل قراره ببیاره فوق العاده زیاد میشه.

قسمت مرکزی آسیا آب و هوایی قاره ای داره… کشور هایی مثل تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و قرقیزستان در این قسمت از آسیا زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم دارند. معمولا شهر های بزرگ کم ارتفاع در آسیای مرکزی در تابستان ها دمایی بالا تر از 40 درجه سانتیگراد دارند و برای بازدید از اون ها بهتره که بهار و پاییز رو انتخاب کنید. به علاوه باید بدونید که تابستان ها در این مقاصد معمولا هوا خیلی خشکه و معمولا باران نمیباره. در ادامه می تونید به تفکیک هر فصل با مهم ترین مقاصد آسیایی آشنا بشید.

بهار

در بهار معمولا قسمت هایی از آسیا هنوز هوا خشکه و البته سرده و در برخی مقاصد از آوریل دمای و رطوبت هوا به شدت زیاد میشه. بهتره برای انتخاب مقصدتون در هر فصل با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و شرایط آب و هوایی اون تصمیم بگیرید. باید بدونید که برترین زمان برای سفر به هند در ماه مارچه هوا فوق العاده مطبوع و دلچسبه. در این ماه می تونید از نپال هم تماشا کنید که هوای آفتابی و فوق العاده ای برای پیاده روی داره. در آوریل می تونید از ویتنام، کامبوج، ژاپن و فیلیپین تماشا کنید و بقیه قسمت های آسیایی هم معمولا در این زمان فوق العاده گرم میشه. اواخر بهار برترین زمان برای سفر به بالی و برخی قسمت های چین به حساب میاد و بهتره با آغاز ماه می در خصوص سفرتون به آسیا دقت بیشتری داشته باشید. بهار زمان خوبی برای سفر به چین به حساب میاد. از طرفی هوا کم کم آغاز به گرم شدن می کنه. هوای زمستان در شهر هایی مثل پکن تا منفی 20 درجه سانتیگراده و مثلا اگه بخواید از دیوار چین تماشا کنید در دسامبر اون رو پوشیده از برف و یخ می بینید و با آغاز اکتبر هفته طلایی چین آغاز میشه و بیشتر شهر ها در تعطیلات به سر میبرند و شهر پر از جهانگرد میشه و هوا شرایط مطلوبی برای سفر پیدا میکنه.

تابستان

با آغاز تابستان در خیلی از منطقه ها آسیا باد های موسمی آغاز میشه و رطوبت و گرمای هوا به شدت زیاد میشه. اندونزی یکی از برترین مقاصد برای این زمان به حساب میاد و ژاپن و مالزی در طول ماه ژوئن می تونند گزینه های خوبی به حساب بیان. در جولای می تونید از جزایر جاوه و بالی تماشا کنید که فوق العاده شلوغ میشه. این موضوع رو هم باید بدونید که به طور کلی تابستان انتخاب های محدودتری نسبت به سایر فصل های دیگه دارید و باید دقت بیشتری برای انتخاب مقصدتون داشته باشید.

پاییز

با آغاز پاییز دوره باد های موسمی تموم میشه. طوفان و گردباد در قسمت های جنوبی چین در این فصل بیشتر اتفاق میفته. با این حال از ماه اکتبر در سراسر آسیا شرایط فوق العاده ای برای آسیا به وجود میاد و تعداد جهانگرد های منطقه به شدت زیاد میشه. دمای هوا کم کم خنک میشه و به دمای مطلوبی میشه و مقاصدی مثل هند، نپال، شمال شرقی چین، اندونزی و هنگ کنگ در این ماه آب و هوای خیلی خوبی داره. در نوامبر کشور هایی مثل کره جنوبی پوشش گیاهی و طبیعت بی نظیری پیدا می کنه و مقصد مجذوب نمایندهی برای پاییز به حساب میاد.

زمستان

زمستان شاید برای سفر به خیلی از کشور های آسیایی برترین زمان باشه. دمایی مطبوع و خنک در کشور هایی مثل تایلند، بورما، ویتنام، جنوب چین و سریلانکا که بهتره زمستان های این مقاصد رو از دست ندید. منطقه ها کوهستانی فیلیپین معمولا شب های سردی داره و نپال، لائوس و شمال چین معمولا در ژانویه هوای سردی داره. برخی قسمت های اندونزی در این فصل به شدت بارانی میشه و در مالزی می تونید در وسط زمستان هوای بهاری و فوق العاده ای رو تجربه کنید.

برترین فستیوال های آسیا:

فستیوال ها هم می تونند علت خوبی برای انتخاب زمان سفر شما به مقدی که دوست دارید باشند، در ادامه وبلاگ دلند چت شمارو با چند تا از برترین فستیوال های آسیا آشنا میکنه…

فستیوال Magh Mela در هند

یکی از مجذوب نماینده ترین و مقدس ترین فستیوال های هندو ها که هر سال در ماه ژانویه برگزار میشه و میلیون ها نفر خودشون رو به سه رود مقدس (Ganga، Yamuna و Saraswati) می رسونند و اعتقاد دارند که آب مقدس این رودخانه ها گناهانشون رو میشوره. به اعتقاد اون ها هر 12 سال موقعیت ستاره ها و صور فلکی تغییر پیدا میکنه و نیرو و قداست رودها بیشتر میشه و اونها رو از انواع بیماری ها دور میکنه و روح و جسمشون رو پاکسازی میکنه.

زمان برگزاری این فستیوال: 2 ژانویه تا 13 فوریه

فستیوال برف و یخ در چین

یکی از سرد ترین شهر های چین هر سال فستیوال مجذوب نمایندهی داره که در اون می تونید دنیایی از هنر های برفی و یخی رو از نزدیک ببینید. دمای هوا در این قسمت ها گاهی تا منفی 30 درجه سانتیگراد پایین میاد و اگه قصد رفتن به این فستیوال رو دارید باید خودتون رو برای روبرو شدن با چنین سرمایی آماده کنید.

زمان برگزاری این فستیوال: از 5 ژانویه

فستیوال هولی در هند

یک فستیوال از دین هندوییسم که به اون جشن رنگ ها هم گفته میشه و معمولا با تموم شدن زمستان و آغاز بهار برگزار میشه و برای آشنا شدن با همه جزئیات این فستیوال می تونید همه چیز درباره فستیوال رنگ های هند رو در وب سایت وبلاگ دلند چت مطالعه کنید.

زمان برگزاری این فستیوال: زمان اون معمولا متفاوته ولی حدود ماه مارچ

فستیوال آب تایلند (Songkran)

یکی از مهم ترین روز ها در تقویم بودایی که در واقع با آغاز سال نوی تایلندی ها برگزار میشه و همه شهر ها پر از آدمایی میشه که با هر چچیزی به سمت هم آب می پاشند و شادی می نمایند که برای خوندن جزئیات بیشتر می تونید قسمت همه چیز در رابطه با فستیوال آب تایلند رو در وب سایت وبلاگ دلند چت مطالعه کنید.

زمان برگزاری این فستیوال: 13 تا 16 آوریل

منبع: گردگرد

به "برترین زمان برای سفر به کشور های آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای سفر به کشور های آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید