هفت ماده غذایی که برای پوست مضر است

به گزارش وبلاگ دلند چت، پوست با مسائل بیشماری روبرو است. بسیاری از ما هر کاری که در توان داریم انجام می دهیم تا از پوست خود در برابر عوامل خارجی مانند آلودگی و آفتاب سوختگی حفاظت کنیم ولی اغلب به اهمیت مواد مغذی برای حفظ سلامت

هفت ماده غذایی که برای پوست مضر است

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

پوست با مسائل بیشماری روبرو است. بسیاری از ما هر کاری که در توان داریم انجام می دهیم تا از پوست خود در برابر عوامل خارجی مانند آلودگی و آفتاب سوختگی حفاظت کنیم ولی اغلب به اهمیت مواد مغذی برای حفظ سلامت پوست بی توجه هستیم. بعضی مواد غذایی وجود دارند که برای پوست مضر هستند و اجتناب از آن ها برترین روش برای داشتن پوستی سالم و شفاف است.

متخصصین همواره به این نکته اشاره نموده اند که غذاهای سرخ کردنی تأثیرات منفی بر روی پوست دارند. ولی بعضی مواد غذایی وجود دارند که می توانند تأثیرات مخرب بسیاری بر روی بدن داشته باشند. این مقاله به بحث درباره 7 ماده غذایی که برای پوست بسیار مضر هستند می پردازد.

مواد غذایی مضر برای پوست

الکل

الکل ماده ای ادرارآور است. این بدین معناست که هر چه بیشتر مصرف گردد به همان مقدار باعث دفع بیشتر آب بدن می گردد. الکل بعلاوه تمامی رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد و آن را خشک می نماید. این کار در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک می گردد. الکل در افراد دارای پوست حساس منجر به روزاسه می گردد.

قهوه

نوشیدن 2 الی 3 فنجان قهوه باعث افزایش کورتیزول می گردد. افزایش مقدار کورتیزول که هورمون استرس نامیده می گردد، فرآیند پیری پوست را سرعت می بخشد و باعث آسیب تماشا قابل توجه آن می گردد. از آنجایی که کافئین موجود در قهوه به نام یک ماده ادرارآور عمل می نماید، مصرف بیش از حد آن باعث دفع آب بدن می گردد. دفع آب بدن باعث خشک شدن پوست می گردد.

شیر

اگر چه تأثیرات شیر بر روی پوست چندان مخرب نیست ولی به هر حال برای پوست مضر است. مصرف بیش از حد شیر باعث ایجاد آکنه می گردد. مطابق اعلام متخصصین، شیر باعث تحریک بیش از حد فراوری سبوم می گردد که در نهایت منجر به ایجاد آکنه می گردد.

نمک

بدون نمک غذا طعمی ندارد ولی مصرف بیش از حد نمک خصوصاً نمک ید دار باعث آسیب تماشا پوست می گردد. نمک باعث متورم شدن بافت ها می گردد و تأثیرات منفی بر روی سلامت افراد دارد. در موارد شدید، نمک می تواند باعث ایجاد آکنه گردد.

نوشابه های گازدار

برای داشتن پوستی سالم و شفاف، کنترل مقدار قند خون بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی شکر هستند که می تواند باعث خشک شدن پوست و ایجاد آکنه گردد. سعی کنید به مقدار بسیار کم از این نوشیدنی ها بهره ببرید و خود را عادت دهید برای برطرف تشنگی از آب یا آبمیوه طبیعی بهره ببرید.

مواد غذایی حاوی گلوتن بالا

گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می گردد. مطابق تحقیقات صورت گرفته بدن 5 تا 10 درصد مردم نمی تواند گلوتن را تحمل کند. عدم تحمل گلوتن عوارض جانبی بسیاری با خود به همراه دارد ولی شایع ترین عوارض در پوست ایجاد می شوند. این عوارض عبارتند از تورم ، خشکی و آکنه. ماکارونی ، نان سفید ، شیرینی جات ، کیک ها و پیتزا حاوی مقدار زیادی گلوتن هستند.

شکلات و آبنبات

مواد غذایی دارای قند بالا مانند شکلات و آبنبات برای پوست بسیار مضر هستند. مصرف بیش از حد آن ها باعث افزایش قند خون می گردد که به طور مستقیم فراوری سبوم را افزایش می دهد. افزایش فراوری سبوم باعث ایجاد آکنه می گردد. این مواد غذایی تأثیرات منفی بر روی کلاژن و الاستین دارند. کلاژن و الاستین باعث می شوند پوست جوان و شفاف به نظر برسد.

اگر می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

منبع: راسخون

به "هفت ماده غذایی که برای پوست مضر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت ماده غذایی که برای پوست مضر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید