معرفی 10 نان و شیرینی خوشمزه فرانسوی

به گزارش وبلاگ دلند چت، نان و شیرینی فرانسوی از جمله خوردنی هاسس است که در همه جای دنیا طفدار دارد. پخت خوردنی های فرانوسی فقط محدود به فرانسه نیست. در تمامی کشور ها می توانید انواع و اقسام خوراکی های فرانسوی را پیدا کنید.

معرفی 10 نان و شیرینی خوشمزه فرانسوی

نان های ساده یا فانتزی یکی از مهم ترین بخش های رژیم غذایی انسان ها هستند. نقاط مختلف جهان نان به شیوه های متفاوت و طعم های مختلفی تهیه و تولید می شوند. نان های ساده بخش عمده ای از مصرف روزانه هر انسان را تشکیل می دهند. اما نان های فانتزی به صورت محدودتر تهیه شده. مصرف آن ها به عنوان یک رژیم پر قند و پر از کربوهیدرات با محدودیت های بسکمک همراه است.

اهمیت نان در فرانسه

برخی از کشورها همانند فرانسه اهمیت بسیار زیادی به تولید نان می دهند به گونه ای که در این کشور می توانید ده ها نوع نان ساده یا فانتزی و نان شیرینی را مشاهده کنید. در مسافرت به این کشور بهتر است رژیم غذایی خود را در سطحی متعادل حفظ کنید، اما بد نیست که از هر کدام از نمونه های معرفی شده در این مقاله، یک یا دو تکه را امتحان کرده و طعم و مزه بی نظیر نان های فرانسوی را به خاطر بسپارید.

با رزرو آنلاین تور فرانسه وبلاگ دلند چت همین حالا سفر خود را برنامه ریزی کنید و تعطیلات خود را در این کشور رویایی سپری کنید.

اگر هم اکنون در کشور فرانسه هستید، بهتر است هر چه سریع تر برنامه ای صورت دهید و سعی کنید در طول چند روز نان های ذیل را امتحان کنید. وعده صبحانه و عصرانه بهترین زمان ممکن برای سرو نان فرانسوی است. اگر نام این نان ها را نمی دانید ما به شما کمک می کنیم تا با این عناوین آشنا شوید. پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله خوشمزه و اشتها برانگیز ما را همراهی کنید.

کروسان

Croissant نام یکی از خوشمزه ترین نان های فرانسوی است که حتی در چند ساله اخیر نیز سعی شده است تا شیرینی های خوشمزه ای همانند آن در سایر کشورها از جمله ایران تهیه و تولید گردد که البته هرگز کیفیت و طعم و رنگ کروسان های فرانسوی را نداشته اند. اصالت این نان به کشور اتریش باز می گردد، چرا که اولین کروسان جهان در شهر وین و در قرن سیزدهم پخته شد. مردم اتریش به این نام کیپ فری می گفتند.

در سال 1770 کیپ فری به علت طعم فوق العاده ای که داشت توسط مردم فرانسه مورد استقبال شدیدی واقع شد و مردم این کشور سعی کردند تغییراتی در طعم و ظاهر کیپ فری ها را ایجاد کنند؛ بعدها از این نان به عنوان کروسان یاد کردند و شهرت جهانی این نان در دوره معاصر نیز به کروسان های فرانسوی باز می گردد. اغلب مردم جهان با شنیدن این نام به یاد سرو یک عصرانه دل پذیر در کنار برج ایفل می افتند.

تارت تاتن

Tarte Tatinیک نوع نان شیرینی و البته میوه ای است که از ترکیب سیب های شیرین و کاراملی با نان کریپسی تهیه می گردد و کشف آن نیز به تاریخ کشور فرانسه باز می گردد. این نان فوق العاده که ترکیبی از طعم های عجیب و لذت بخش است به صورت شیرینی کیک مانند تهیه شده و سپس برش داده می گردد. در ایران چنین نانی به عنوان پای سیب نیز شناخته شده و انواع کوچک شده آن با عنوان پای سیب در شیرینی فروشی ها فروخته می گردد.

برای تهیه تارت تاتن ابتدا سیب ها را به صورت مساوی برش می زنند. سپس هر سیب را تقریبا به هشت قسمت مساوی تقسیم می کنند. در ادامه آن ها را به کره و شکر آغشته می کنند. بعد از چیدن آن ها در ته یک ظرف، لایه ای از خمیر نان را روی آن می ریزند. زمانی که نان تارت تاتن را از فر در می آورند آن را برعکس می کنند و سیب های کاراملی شده به صورت تاپینگی هیجان انگیز خود نمایی می کنند.

مادلین

Madeleine نام یک نان شیرینی خوشمزه و فرانسوی است. شاید ترکیبات آن بسیار ساده به نظر برسد، اما دستور پخت ویژه ای دارد که باعث شده است به عنوان یکی از محبوب ترین نان های فرانسوی معرفی گردد.

این شیرینی حاصل ترکیب ویژه و مشخصی از تخم مرغ، آرد، شکر و کره است. البته میزان کره آن زیاد بوده و قدری چرب به نظر می رسد، بنابراین اگر طرفدار غذاها و خوراکی های پرچرب نیستید بهتر است سراغ این شیرینی نروید.

این نان شیرینی خوشمزه را همراه چای داغ و در روزهای سرد سال میل می کنند. اغلب فرانسوی ها این نان شیرینی صدفی شکل را برای وعده عصرانه تهیه می کنند. اغلب نیز برای دورهمی های خودمانی آن را از شیرینی فروشی ها خریداری می کنند. قطعا بافت بسیار نرم این نان خوشمزه شما را متحیر خواهد ساخت. پیشنهاد می دهیم به هیچ وجه از امتحان این طعم خوشمزه غافل نشوید.

کیک اپرا

Opera Cake نام یکی از خوش طعم ترین کیک های فرانسه است که ارزش آن به طعم اشرافی و شگفت انگیزی که دارد باز می گردد. این کیک حاصل مدت ها تلاش فردی به نام Cyriaque Gavillon است. او یکی از بزرگ ترین شیرینی پزهای فرانسه بود. وی علاوه بر تهیه شیرینی های فرانسوی سعی می کرد خلاقیت بسیار زیادی در کار خود داشته باشد. به همین علت تصمیم گرفت یک نان شیرینی خارق العاده را تهیه کند که اولین طعم آن بتواند طعم فوق العاده شیرینی را به انسان انتقال دهد.

کیک اپرا از کجا آمده؟

او این کیک را با لایه ها و طعم های متفاوتی درست کرد. زمانی که یک تکه از آن را به همسر خود داد تا نتیجه تلاشش را مشاهده کند همسر وی گفت با اولین تکه از شیرینی یاد اپرای پاریس افتاده است. از همان زمان نیز از این شیرینی به عنوان کیک اپرا یاد می گردد.

در سفر به پاریس و سایر نقاط کشور فرانسه سعی کنید از ترکیب بی نظیر طعم های قهوه و شکلات در این شیرینی بهره ببرید؛ این کار قطعا به یکی از لذت بخش ترین تجارب شما در مسافرت های خارجی مبدل می گردد.

پاریس-برست

با توجه به اینکه نان Paris-Brestشباهت بسیار زیادی به چرخ دوچرخه دارد بدین عنوان خوانده می گردد، چرا که مسابقات دوچرخه ای سواری در فرانسه میان دو شهر پاریس و برست انجام می گردد. این نان بافت نرم و دولایه ای دارد که وسط لایه ها با خامه پر شده است. در واقع نان پاریس-برست تلفیقی از یک نان، شیرینی خامه ای و دونات است که توسط فرانسوی ها با خوراکی های رنگی و خوشمزه ای تزیین می گردد.

خوردن این نان در میان دوچرخه سواران پاریس به سمت برست بسیار متداول بوده است. آن ها اعتقاد داشتند که نان پاریس-برست می تواند انرژی آنان را برای شرکت در یک مسابقه نفس گیر فراهم کند. امروزه اغلب مردم فرانسه این نان را تهیه می کنند. پاریس برست برای دور همی های محبت آمیز و بخصوص در کنار یک لیوان آب میوه خنک انتخاب خوبی است. همچنین سرو آن در کنار نوشیدنی های گرم نیز بسیار متداول است.

ماکارون

Macaron یک شیرینی یا بهتر است بگوییم یک نان شیرینی خوشمزه و رنگارنگ است. ماکارون از ترکیب هنرمندانه دو کوکی با استفاده از خمیر بادام درست شده است. در نهایت توسط یک فیلینگ ترش یا شیرین و البته خوشمزه به یک دیگر می چسبند.

بچه ها بزرگ ترین قشری هستند که با دیدن ماکارون ها به وجد می آیند. آن ها می توانید تعداد بسیار زیادی از آن ها را در یک وعده غذایی میل کنند.

هرچند داستان های بسیار زیادی در مورد تهیه و تولید اولین ماکارون وجود دارد. ایتالیایی ها سعی می کنند آن را به تاریخچه کشور خود گره بزنند. اما بد نیست بدانید که اغلب مردم جهان این نان رنگی و خوشمزه را با نام پاریس و کشور فرانسه می شناسند. این نان شیرینی خوشمزه را با پاکت های رنگی و جذاب از شیرینی فروشی های پاریس تهیه کرده. طعم واقعی یک ماکارون خوشمزه در قلب فرانسه را تجربه کنید.

اکلر

Éclair یک نان شیرینی ساده است که به صورت طویل ساخته شده. اصولا دارای یک رویه شکلات تلخ است و البته با ذائقه ما ایرانی ها نیز تناسب بسیار زیادی دارد. درون این شیرینی را با کاستارد پر می کنند. این باعث می گردد شما بتوانید در عین حال که یک لقمه اکلر را در دهان می جوید یک بار طعم شکلات و یک بار دیگر طعم شیرینی کاستارد را حس کنید.

شیرینی اکلر قدمت بسیار زیادی ندارد. سال تهیه و تولید آن برای اولین بار به قرن نوزدهم باز می گردد. دستور تهیه این شیرینی توسط شیرینی پز معروف خاندان سلطنتی به نام ماری آنتوان صادر شد. خاندان سلطنتی فرانسه در آن زمان نیز از این شیرینی به شدت استقبال کردند.

طعم بی نظیر این شیرینی با محتوی کاستارد باعث شده است زمان زیادی برای سرو آن نیاز نداشته باشید. چرا که رایحه دل انگیز شکلات شما را ترغیب می کند تا هرچه سریعتر شیرینی را در دهان گذاشته و طعم بی نظیر آن را با جان و دل احساس کنید.

رلیجس

Religieuse یا شیرینی مذهبی نام یکی دیگر از شیرینی و نان های معروف فرانسه است که البته ظاهر چندان دل چسبی ندارد و علت نام گذاری آن نیز شباهت شیرینی به راهبه در حال عبادت است. شاید این جمله قدری خنده دار باشد. اما بهتر است از فلسفه نام گذاری این نان فرانسوی بگذریم. بدون توجه به حرف های خنده داری که در مورد آن گفته می گردد صرفا دل به طعم آن بسپاریم. قطعا طعم این نان شیرینی خوشمزه بر خلاف ظاهرش می تواند شما را متحیر کند.

باگت

Baguette برای ما ایرانی ها نیز نام آشنایی است، اما در مورد نان باگت فرانسوی داستان های بسیار زیادی وجود دارد. طبق یکی از این داستان ها، نان باگت حاصل مبارزه با تبعیض طبقاتی در کشور فرانسه است. می پرسید چگونه؟ همه چیز از بافت نرم و دل پذیر و ظاهر زیبا و سفید رنگ این نان نشات می گیرد. چرا که این اوصاف صرفا ویژگی نان هایی بوده است که تنها خاندان سلطنتی از آن ها استفاده می کردند.

تاریخچه نان باگت

پس از انقلاب فرانسه بسکمک از قوانین استبدادی از بین رفت. سپس قوانین حمایتی که تمامی اعضای جامعه را برابر می دانست روی کار آمدند. طبق یکی از این قوانین تمامی نانواها موظف شدند یک نوع نان را بپزند و در اختیار مردم قرار دهند. این نان همان نان باگت سفید و خوشمزه ای است. باگت به علت بافت نرم و دل پذیرش در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد.

این نان در ابتدا به علت قوانین مندرج با عنوان نان برابری شناخته می شد. تا اینکه در گذر زمان قدری تغییر یافت و امروزه و به عنوان نان باگت شناخته می گردد. هم اکنون نیز در سبدهای که در دستان بسکمک از مردم فرانسه مشاهده می کنید. تعدادی نان باگت وجود دارد که برای مصرف روزانه تهیه می گردد. فرانسوی ها علاقه بسیار زیادی به نان باگت به همراه کره دارند. مردم فرانسه از این ترکیب برای وعده صبحانه و عصرانه استفاده می کنند.

میل فوی

Mille-Feuille نام شیرینی یا نان دیگری است که به کشور رویایی فرانسه تعلق دارد. ما در ایران آن را به عنوان شیرینی ناپلئونی می شناسیم. شیرینی میل فوی به القاب دیگری همانند هزار برگ نیز ملقب شده است. خوردن آن برای برخی ها با دردسرهای زیادی همراه است. به همین علت اغلب مردم سعی می کنند در مجلس ها و مهمانی های رسمی به سمت شیرینی ناپلئونی نروند.

میل فوی از ده ها لایه نازک و بسیار ترد ساخته می گردد. لایه های میانی آن به وسیله خامه شیرین پر شده و سپس با یک تاپینگ سیاه و سفید تکمیل می گردد. اصلیت میل فوی کاملا به کشور فرانسه باز می گردد. اما ممکن است در مسافرت به سایر نقاط جهان همانند روسیه، انگلیس، ایتالیا یا اتریش نیز با نمونه هایی همانند آن روبرو شوید. اغلب آن ها دارای اسم های متفاوتی هستند و میل فوی خوانده نمی شوند.

شکم گردیفرانسه

منبع: الی گشت

به "معرفی 10 نان و شیرینی خوشمزه فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 نان و شیرینی خوشمزه فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید