مهدی: مبتلایان استقلال و فولاد به 25 درصد می رسد ، مجیدی همکاری نمی کند

به گزارش وبلاگ دلند چت، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در دو تیم اسنقلال و فولاد به گونه ای بود که به 25 درصد کل تیم می رسید.

مهدی: مبتلایان استقلال و فولاد به 25 درصد می رسد ، مجیدی همکاری نمی کند

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ دلند چت، سهیل مهدی در مورد اتفاقاتی که در روز های گذشته در مورد ملاقات های نساجی - فولاد خوزستان و پارس جنوبی - استقلال و لغو این دو ملاقات رخ داد، گفت: یک بحث انجام بازی بود که به هر دلیلی اگر بازی انجام نگردد، گزارش بازی را از عوامل مسابقه دریافت کنیم. به همین دلیل تمام تشریفات بازی را انجام دادیم. البته ضرورتی به گرم کردن تیم ها و داوران نبود که انجام شد.

وی اضافه کرد: یک بحث دیگر هم موضوع شیوع ویروس و تعدادی بود که این دو باشگاه انجام دادند و به نظر می رسید به حد نصاب لازم برای لغو بازی رسیدند. این موضوع الآن از دست ما خارج شده است و به ارکان قضایی سپرده شد.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ که میهمان حضوری برنامه فوتبال برتر بود توضیح داد: صرف نظر از مسائل پزشکی در اجرا یک اتفاقات دیگر رخ می دهد. ما بالغ بر 60 صفحه دستورالعمل اجرایی برای پروتکل های بهداشتی نوشتیم و آن را را شرح دادیم. به طور کلی دستوالعمل تک تک افراد برای برگزاری مسابقه طبق پروتکل اعلام شده است.

مهدی با بیان اینکه رعایت بخشی از پروتکل ها و کنترل آن در حوزه اختیارات سازمان لیگ نیست، بیان کرد: من اجازه ندارم محل تردد بازیکنان را چک کنم. این مسئولیت ارکان دیگر است. مگر از تیرماه به بعد هیچ بازیکنی به آرایشگاه یا رستوران نرفته است؟ من خودم هم رفته ام، این به مسئولیت اجتماعی هر شخص برمی گردد. در زمان ورود به مسئله استادیوم ها، اما هر کسی موظف است پروتکل ها را رعایت کند. همانطور که نمی توانیم نقطه کرنر را تغییر دهیم، الان هم نمی توانیم بگوییم یک نفر ماسک نمی زند یا پروتکل را رعایت نمی نماید.

وی اضافه کرد: سعی کردیم در سریع ترین زمان ها مسائل پزشکی را ابلاغ کنیم. در بحث مسائل بهداشتی خیلی از مسائل در پروتکل ها نبود، ولی سعی کردیم آن ها را به مرور زمان حل کنیم. ببینیم بقیه کشور های صاحب فوتبال چه می نمایند. من خودم امروز دستورالعمل پیشگیری AFC را دریافت نموده ام. تمام جهان الان به سمتی رفته اند که بازی ها را برگزار نمایند. از خیلی کشور ها که فیفا لیست آن ها را منتشر نموده است عقب تر نیستیم. در آسیا از بین لیگ های مهم فقط امارات لیگش را لغو نموده است.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش که در صورت ابتلای چند بازیکن از یک تیم بازی های آن تیم تعلیق می گردد، یادآور شد: به تعداد نیست، باید تعداد از کل تیم، بازیکن و کادرفنی 25 درصد باشد که بازی یک تیم معلق می گردد. یعنی از کسانی که با تیم قرارداد دارند و نامشان در لیست ارائه شده به سازمان لیگ واقع شده است.

وی در رابطه با ایرادات این قانون و اینکه ممکن است چند نفر از تدارکات یک تیم کرونا داشته باشند، گفت: به هر حال این ها کسانی هستند که معرفی شدند. ما تعداد سقف مشخصی نداریم. نزدیک به 50 کارت برای هر تیم صادر می گردد که 25 درصد آن می گردد نزدیک به 13 نفر. دو تیم استقلال و فولاد هم که بازی های شان لغو شد این شرایط را داشتند و به حد نصاب 25 درصد رسیده بودند.

مهدی در ادامه شرح داد: تمام گزارشات مسابقات چه بازی انجام گردد و چه نگردد، و چه شبهه داشته باشد و چه نه، به کمیته انضباطی می رود. نیازی هم به سوت بازی که مربیان تیم نساجی می گفتند نیست، همان که گزارش داوران و ناظر بازی داده گردد، کفایت می نماید.

وی در واکنش به صحبت های محمد علوی و اینکه این مربی بیان کرد تست 10 نفر از اعضای این تیم پیش از بازی با ماشین سازی مثبت بوده است، گفت: از طرف فولاد تا قبل از بازی با ماشین سازی چیزی دریافت نکردیم. شاید به فدراسیون پزشکی مدارک شان را دادند، ولی با توجه به اینکه ما با فدراسیون پزشکی در ارتباطیم، این موضوع هم بعید است و مدارکی به ما ارسال نشده است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیح داد: با آقای آذری هم چند روز قبل صحبت کردم، او به ما گفت که چند بازیکن کرونایی داریم، ولی من گفتم، چون به حد نصاب نمی رسید باید به قائمشهر بروید. ما فقط شفاهی در مورد هشت نفر کرونایی صحبت کردیم. بعد هم در روز بازی ما به تیم فولاد نامه زدیم و گفتیم که کرونایی آن ها به 25 درصد رسیده است. الان هم بحث اجازه بازی نیست، خود فولاد آماده بازی بود.

مهدی گفت: به هر حال ما باید گزارشات مان را تنظیم کنیم و دلیل عدم برگزاری مسابقه تنظیم گردد. ما از ناظر و داور خواستیم گزارشش را تنظیم کند. قانون می گوید اینطور باشد.

وی در مورد امضای صورت جلسه بازی بیان کرد: فرض کنیم تیمی صورت جلسه را امضا نکند، اما در زمان بازی با یک تیم اتوبوس به استادیوم بیاید، آن وقت ما باید چه کار کنیم؟ هر لحظه امکان می دادیم تیم فولاد وارد زمین گردد. وقتی اطلاع دقیقی از تیم فولاد نبود چه کاری باید انجام می دادیم.

مهدی گفت: تقریبا ساعت 2 ظهر روز بازی نامه به فولاد ارسال شد که تست های شما مورد تأیید سازمان لیگ نهاده شد. بعد با تیم میزبان صحبت کردیم، اما آن ها گفتند که تعدادی از اعضای تیم فولاد در شهر ماندند. تیم میزبان این شبهه را داشت که امکان دارد تیم فولاد در زمان بازی به استادیوم بیاید! ما به فولاد اعلام نکردیم بازی اش لغو است، ما فقط بیان کردیم که جواب تست های کرونای آن ها مورد پذیرش سازمان لیگ نهاده شده است! تا آخرین لحظه هم این امکان وجود داشت که تیم فولاد با بازیکنان امید یا بازیکنان دیگر خود وارد زمین گردد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تیم استقلال و بازی این تیم مقابل پارس جنوبی گفت: در جلسه صبح روز شنبه که با تیم استقلال داشتیم به ما بیان کردند که شش تست مثبت دارند. گفتند دیگر بازیکنی برای ما نمانده است، منتهی به ما گفتند تست های جدید هم در حال آماده سازی است. بعد از آن به ما گفتند فرودگاه را ترک کردند و آقای رمضانی بیان کرد تست های جدید گرفته شده که می خواهند به ما ارسال نمایند. تا 10 شب هم من در سازمان لیگ بودم، اما تست جدیدی به دست ما نرسید.

وی اضافه کرد: صبح روز بازی تست های جدید برای ما آوردند که سقف 25 درصد را برای استقلال پر کرد که فکر می کنم 13 عضو این تیم به کرونا مبتلا شده بودند. چند نفر از این افراد در لیست این تیم نبودند و در نتیجه تعدادشان کاهش پیدا کرد. در کنار این، یک تست دیگر از یک مرکز دیگر گرفته شده بود و در نهایت 25 درصد این تیم پر شد. بعد از آن هم به محض اینکه تعداد تست های کرونای این تیم تأیید شد به تیم پارس بیان کردیم استقلال در بازی شرکت نمی نماید و در هتل هم می توانند صورت جلسه را انجام دهند. بحث حضور این تیم ها در استادیوم به ما مربوط نمی گردد.

سرپرست کمیته مسابقات در ادامه در خطاب به سعید رمضانی سرپرست تیم استقلال توضیح داد: من می دانم زحمت هایی کشیده می گردد، اما در روز مسابقه همکاری لازم از سوی سرمربی شما (فرهاد مجیدی) صورت نمی گیرد و می گوید ما روی سکو ها نمی رویم و عکس دسته جمعی می گیرید و می گویید ما همواره کنار هم زندگی می کنیم. من می گویم صد درصد صحبت های استقلالی ها درست است، اما حداقل این پروتکل می توانست جنبه آموزشی برای مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی می گویید دل مان نمی خواهد ماسک بزنیم و عکس دسته جمعی می گیریم، بهتر است با همان سطح هم الان صحبت کنیم. هر چند خودتان می دانید چطور حد نصاب این 25 درصد را پر نموده اید. در سه مرحله این میزان را پر کردید، من خواهش می کنم وقتی صحبت می کنید این ها را هم در نظر بگیریم.

مهدی در مورد اینکه گفته می گردد تعداد تست های کرونای باشگاه اسقلال 9 نفر بوده است، بیان کرد: باید این موضوع در ارکان قضایی رسیدگی گردد. در لیست استقلال یک مربی خارجی و یک بازیکن خارجی بودند که الان حضور ندارند، طبق آنالیز ما این بازیکن و مربی الان در باشگاه نیستند، ولی در لیست استقلال هستند. اگر این دو را در نظر بگیریم لیست استقلال 38 نفره است و بدون این دو، 36 نفر.

وی اضافه کرد: برای اینکه اجحافی نگردد اظهارات باشگاه استقلال را پذیرفتیم. البته خود باشگاه استقلال در لیست خودش کوتاهی های زیادی داشته و تعداد سهمیه این تیم از رده های پایه صفر است. به همین خاطر تعداد بازیکنان این تیم در لیست 36 نفر است. مدارک مربی و بازیکنی که از لیست خارج شدند باید در کمیته بین الملل آنالیز گردد. اگر نام آن دو بازیکن و مربی به لیست اضافه شوند استقلال پروتکل و قانون 25 درصد را رعایت ننموده، اما اگر آن دو نفر از این لیست این تیم کم گردد، پروتکل رعایت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهدی: مبتلایان استقلال و فولاد به 25 درصد می رسد ، مجیدی همکاری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی: مبتلایان استقلال و فولاد به 25 درصد می رسد ، مجیدی همکاری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید