ممنوعیت تجمعات بزرگ در پایتخت روسیه به دلیل کرونا

به گزارش وبلاگ دلند چت، شهرداری مسکو هرگونه فعالیت اجتماعی، از جمله رویدادهای ورزشی و تفریحی که در آن بیش از پنج هزار نفر شرکت داشته باشند را تا 10 آوریل (22 فروردین) متوقف و از شهروندان خواسته از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

ممنوعیت تجمعات بزرگ در پایتخت روسیه به دلیل کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دلند چت به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی سوبیانین شهردار پایتخت روسیه روز سه شنبه اظهار داشت که مقامات مسکو به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، هرگونه فعالیت اجتماعی که ممکن است در آن بیش از پنج هزار نفر شرکت کنند را حداقل تا تاریخ 10 آوریل (22 فروردین ماه) متوقف کرده اند.

طبق دستور صادر شده از سوی شهردار مسکو ، هرگونه رویداد ورزشی ، تفریحی ، عمومی و سایر موارد تجمع مردمی در پایتخت ممنوع خواهد بود.

شهردار همچنین یادآور شد که به ویژه جشنواره بهار کریمه که به افتخار سالگرد الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه و رویدادهای تفریحی در میدان سرخ مسکو به همین مناسبت لغو می شوند.

شهردار مسکو اضافه نمود، حضور در مسابقات ورزشی ، از جمله مسابقات هاکی و فوتبال نیز شامل این محدودیت خواهد بود و نباید بیش از 5 هزار هوادار و تماشگر در استادیوم ها حضور داشته باشند.

ستاد عملیاتی مقابله با کرونا در روسیه نیز هشدار داد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، شهروندان روس باید از حضور در اماکن عمومی: مراکز خرید، رویدادهای ورزشی و تفریحی و همچنین سفر در سطح شهر ها، با وسایل نقلیه عمومی در ساعات پر رفت و آمد خودداری کنند.

کارشناسان روس توصیه می کنند: در هنگام عبور و مرور در شهر باید ماسک پزشکی یکبار مصرف استفاده کرده و هر 2-3 ساعت آن را تغییر دهید. برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت ، باید دستان خود را به طور کامل بشویید ، وسایل خود را ضدعفونی کرده و از وسایل بهداشتی شخصی استفاده کنید.

علائم ابتلا به ویروس کرونا شامل تب ، سردرد ، ضعف ، سرفه ، تنگی نفس ، درد عضلات ، تهوع ، استفراغ و اسهال است. لازم است از تماس با افرادی که چنین علائمی را دارند، جداً خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ممنوعیت تجمعات بزرگ در پایتخت روسیه به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تجمعات بزرگ در پایتخت روسیه به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید