8 علت عالی برای بازدید از تفلیس ، گرجستان Tbilisi

به گزارش وبلاگ دلند چت، در این مقاله از معرفی شهر تفلیس درباره راهنمای سفر به تفلیس گرجستان یکی از مقصدهای پر بازدید نزد ایرانیان است، سخن خواهیم گفت.

8 علت عالی برای بازدید از تفلیس ، گرجستان Tbilisi

آیا شما بازدید از تفلیس، مرکز گرجستان را در برنامه خود در نظر گرفته اید؟ یا شاید شما دلایل قانع نماینده تری میخواهید که این کار را انجام دهید. تفلیس یک شهر شلوغ پر از جاذبه ها، منظره ها تاریخی و غذاهای خوشمزه است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما باید تعطیلات بعدی خود را در تفلیس برنامه ریزی کنید، اما ما مهمترین آنها را به شما ارائه می دهیم.

مقصدی ارزان

چه شما یک مسافر ارزان باشید یا یک مسافر لاکچری، تفلیس برای شما مناسب است و به طور کلی کل این کشور مقصدی بسیار ارزان است. اقامت، حمل و نقل، غذا و حتی جاذبه ها نسبتا ارزان هستند.مهمتر از همه، بسیاری از منظره ها تاریخی رایگان هستند.

از لحاظ مکانهای اقامتی، تفلیس مکان تعداد زیادی هتل های بین المللی مانند Sheraton، Marriott، Radisson و Ibis می باشد، اما اگر شما میخواهید یک آپارتمان اجاره کنید ، اجاره یک آپارتمان کامل می توانید حدود 30 دلار در هر شب برای شما هزینه داشته باشد. مسافران تنها و مجردی می توانند به راحتی خوابگاه های ارزان و خوب برای اقامت پیدا نمایند.

تاریخ غنی تفلیس

مرکز گرجستان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است، بنابراین دارای منظره ها تاریخی زیادی است که شما می توانید کشف کنید.این شهر به وسیله قدرتهای مختلف خاورمیانه در قرون وسطی و بعدا به وسیله امپراطوری روسیه تحت کنترل بوده است، و هنوز هم آثاری از این دوران را در خیابان های خود پنهان نموده است.

دارای نمونه های زیبای معماری آرت نو

در قرن نوزدهم، تفلیس آغاز به تبدیل شدن به یک شهر اروپایی کرد. نقاشی های مغولی و گوتیک با سبک آرت نو و دکوراسیون طراحی معماری قرون وسطی گرجستان ظاهر شد. وحدت سبک ها و سنت های متنوع، ظاهری منحصر به فرد برای شهر بوجود آورد. یکی از چشمگیر ترین چشم مقدارای این دوره، راهروهای ورودی نقاشی شده است که بیشتر در خانه هایی که متعلق به تجار و نجیب زاده ها بودند، برجسته بود. امروزه آنها خانه های مسکونی هستند و برخی از آنها به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده اند.

معماری متنوع

شما می توانید نمونه های معماری هر دوره ای از کشور را پیدا کنید - از دیوار شهر قدیمی، خرابه های شهر اولیه، معماری شوروی و ساختمان های مدرن شیشه ای. تفلیس این سبک های معماری را کاملا در قلمرو خود ترکیب می نماید و این شهر را به مکانی منحصر به فرد برای سفر تبدیل می نماید.

بازارها همه جا هستند!

هنگام راه رفتن در خیابان های شهر، شما متوجه بازارهای کوچک و بزرگ خواهید شد، تقریبا در هر گوشه غرفه هایی وجود دارد. سبزیجات، میوه ها، سوغاتی و لوازم خانگی همه به وسیله کشاورزان یا فروشنده های دست دوم فروخته می شوند. در مقایسه با سوپر مارکت ها و فروشگاه های دیگر، اقلام مورد فروش در این بازار ها و غرفه ها به طور عمده ارزان هستند.

با این حال، اگر شما عاشق بازار بزرگ مواد غذایی نیستید، ممکن است بخواهید از بازار Dry Bridge تماشا کنید، جایی که میتوانید سوغاتی های منحصر به فرد را برای بردن به خانه پیدا کنید.

تفلیس در طول سال میزبان چندین فستیوال موسیقی است!

برای کسانی از شما که علاقه مند به شرکت در جشنواره های موسیقی هستید، تفلیس باید در برنامه شما باشد. جشنواره های متعددی در طول سال برگزار می گردد، اما بیشتر آنها در بهار، تابستان و پاییز برنامه ریزی شده اند.

مرکز غذاهای متنوع

گرچه بیشتر رستوران ها در اینجا بر غذای گرجستانی تمرکز می نمایند، اما هنوز هم رستوران هایی وجود دارد که غذاهای کشورهای مختلف را سرو می نمایند. اما به احتمال زیاد شما می خواهید تمام وعده های غذایی محلی را تا آنجا که می توانید امتحان کنید. بنابراین، حتما سعی کنید خینکالی، (کوفته گوشتی)، خاچاپوری، (پای پنیر که با زرده تخم مرغ سرو می گردد)، کباب گرجستانی و سبزیجات در سس گردو را امتحان کنید.

موزه ها در تفلیس ارزان است!

دوستداران موزه از تعطیلات خود در تفلیس لذت خواهند برد زیرا ده ها موزه برای بازدید در اینجا وجود دارد. و مهمتر از همه، بلیط برای این موزه ها از 3 دلار (1.25 دلار آمریکا) آغاز می گردد. شما می توانید تاریخ، اشغال شوروی، خزانه داری باستان شناسی، گالری های هنری مختلف و موزه های ابزارهای محلی را مشاهده کنید.

هنر خیابانی پررونق

هنر نقاشی دیواری در تفلیس هنوز در حال توسعه است و هنرمندان تازه هر روز ظهور می نمایند. نقاشی های دیواری که در اینجا مشاهده می کنید ممکن است به مقدار سایر نقاط دنیا حرفه ای نباشند، اما هنرمندان خیابانی وجود دارند که کارهای مجلل و فوق العاده را در تزئین نماهای خاکستری ساختمان های مختلف در سراسر شهر انجام می دهند.

مقالات مرتبط:

منبع: تاپ تراول

به "8 علت عالی برای بازدید از تفلیس ، گرجستان Tbilisi" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت عالی برای بازدید از تفلیس ، گرجستان Tbilisi"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید