مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبلاً شورای عالی انقلاب فرهنگی به اموری ورود پیدا می کرد که مجلس ورود پیدا نکند، بر حسب آن قاعده مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد.

مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دلند چت، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صف اول، گفت: ظرفیت پزشکی کشور پس از انقلاب توسعه یافته، ولی به تناسب آن جذب دانشجو صورت نگرفته است. سال گذشته 8 هزار دانشجوی پزشکی جذب شد، اما طی 4 سال باید به 17 هزار نفر برسد، سالیانه بایستی 20 درصد افزایش یابد. در امسال 1600 ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی اضافه شد که وزارت بهداشت همکاری داشته که ساز و کار هایی را فراهم کند و این فرایند در تعامل با سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی نسبت پزشک به جمعیت در منطقه خوب نیست. توزیع پزشک در کشور شرایط خوبی ندارد، یعنی در تهران نسبت 35 به 10 هزار جمعیت را داریم و در 50 درصد شهرستان های کشور این نسبت 4 است که اصلاً منطقی نیست و همه منطقه ها باید بهره مند شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی، عدالت در بهره مندی از امکانات مرتبط با سلامت و بهداشت و درمان کشور است؛ بنابراین تردیدی نداریم که کیفیت پزشک ایران یکی از کیفیت های پزشکی در جهان است، جامعه پزشکی ایران بسیار مورد افتخار ماست، اما سیاست هایی که مرکز نشینی را تقویت می نماید، نمی تواند تأمین کننده عدالت باشد، این افزایش برای منطقه ها کم تر بهره مند از پزشک اختصاص یافته و مخصوص تهران نیست.

افزایش مجدد 20 درصدی ظرفیت دانشجوی پزشکی از 4 سال آینده

عاملی گفت: پزشک متخصص شرایط مطلوب ندارد و اگر مصوبه اجرایی گردد شرایط بهتری خواهیم داشت، اما اگر به نسبت 20 بخواهیم برسیم باید دوباره خیز افزایش دانشجوی پزشکی را داشته باشیم و 20 درصد دیگر پس از این 4 سال افزایش دهیم.

سیاست کنکور، آموزش و پرورش و دانشگاه را بی خاصیت نموده است

وی گفت: مجلس در سال 94 به بحث کنکور ورود داشت، اما اجرایی نشد و اگر همان مصوبه مجلس اجرایی می گردد، شاید امروزه دیگر لازم نبود که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این حوزه ورود پیدا کند. هیچ تعارضی بین مصوبه سیاست های جذب و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه مجلس نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبلاً شورای عالی انقلاب فرهنگی به اموری ورود پیدا می کرد که مجلس ورود پیدا نکند، بر حسب آن قاعده مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد.

عاملی گفت: سیاست کنکور هم آموزش و پرورش را بی خاصیت نموده است و آموزش و پرورش در این رابطه نقشی ندارد، معدل و کیفیت تحصیل دانش آموز حذف شده است و هم دانشگاه را حذف نموده است و دانشگاه نقشی در پذیرش ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آموزش و پرورش کشور های پیشرفته جهان تأثیر قطعی در رفتن دانش آموز به دانشگاه دارند و دانشگاه هم نقش اصلی در پذیرش دارد که ما هر دو را خنثی نموده ایم.

عاملی گفت: در سیاستی که اتخاذ شده 60 درصد سهم به آموزش و پرورش داده شده و معدل 3 سال آخر دبیرستان تأثیر قطعی و 40 درصد سهم کنکور در پذیرش دانشجو به دانشگاه دارد، اما بنده امیدوار به حذف کنکور هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید