مهلت ثبت نام در همایش بین المللی بیوانفورماتیک تمدید شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، کاوه کاوسی رئیس و دبیر اجرایی دهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی بیوانفورماتیک ایران گفت: دهمین کنفرانس ملی و نخستین همایش بین المللی بیوانفورماتیک ایران با همکاری انجمن بیوانفورماتیک ایران، پردیس های بین المللی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، سوم تا پنجم اسفندماه به صورت حضوری و مجازی در جزیره کیش برگزار می گردد.

مهلت ثبت نام در همایش بین المللی بیوانفورماتیک تمدید شد

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران توضیح داد: هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در زیست شناسی، مدل سازی در زیست شناسی محاسباتی، داده های بزرگ در زیست شناسی، کشف و طراحی محاسباتی دارو، زیست شناسی سامانه ای، بیوانفورماتیک ساختاری و بررسی توالی های زیستی، محورهای نخستین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران را تشکیل می دهند.

به گفته وی در این همایش علاوه بر ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی و پوستر، بالغ بر 30 سخنرانی علمی به وسیله جمعی از متخصصان برجسته بیوانفورماتیک از دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی بزرگ ایران و دنیا ارائه می گردد. در حاشیه همایش، کارگاه های آموزشی مختلفی نیز در حوزه های تخصصی بیوانفورماتیک برگزار خواهد شد.

عضو هیأت علمی گروه بیوانفورماتیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و مؤسس آزمایشگاه سیستم های زیستی پیچیده و بیوانفورماتیک اظهار داشت: بیوانفورماتیک، دانشی بین رشته ای است که در آن از روش های محاسباتی، آمار، هوش مصنوعی، ریاضیات و … برای مدل سازی پدیده های زیستی و حل مسائل این حوزه استفاده می گردد. استخراج و پردازش داده های حجیم از پدیده های زیستی در طراحی داروهای نو، مدل سازی بیماری های پیچیده و پیشنهاد روش های درمانی با بالاترین اثربخشی و کمترین عوارض، تشخیص زودرس بیماری ها، پزشکی شخصی و در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در توسعه کیفی محصولات کشاورزی، فراوری گیاهان مقاوم به آفت، شناسایی زیست ملکولهای فعال با ارزش مالی بالا و … کاربرد دارد.

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران با اشاره به فرایند رو به رشد دانش بیوانفورماتیک در ایران و تجربه پیروز برگزاری همایش های ملی بیوانفورماتیک، ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین همایش بیوانفورماتیک ایران بتواند به هم افزایی تجربه ها و ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه بین رشته ای و نسبتاً نوپای بیوانفورماتیک در کشور یاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مهلت ثبت نام در همایش بین المللی بیوانفورماتیک تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ثبت نام در همایش بین المللی بیوانفورماتیک تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید