علائم اضطراب شدید را بشناسید

به گزارش وبلاگ دلند چت، اضطراب در حد کم امری عادی تلقی می گردد. این نوع اضطراب ممکن است قبل از رفتن به سفر یا تمرین سخنرانی، ایجاد گردد. با این حال، اضطراب شدید وجود شما را پر از ترس و نگرانی می نماید.

علائم اضطراب شدید را بشناسید

اگر این احساس اضطراب در کار، روابط یا تندرستی شما اختلال ایجاد می نماید، احتمالاً دچار یک اختلال اضطراب باشید. بعلاوه سایر مسائل سلامتی نیز می تواند باعث بروز اضطراب گردد.

اختلالات اضطراب قابل درمان هستند. با این حال، بسیاری از افراد هرگز در پی درمان آن نمی فرایند؛ زیرا احتمالاً متوجه شدت علائم این اختلالات نمی شوند. اگر بعضی از احساسات و رفتارهای زیر را در خود تشخیص دادید، حتماً به دکتر مراجعه کنید.

افکار دلواپسانه

هر شخصی در زندگی اش نگران می گردد؛ اما اضطراب شدید زمانی رخ می دهد که فرد بیش ازحد نگران یک شرایط باشد. بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطراب متوجه می شوند که بیشتر از آنچه که باید نگران می شوند، اما قادر به کنترل اضطراب خود نیستند.

افکار دلواپسانه بیش ازحد ممکن است این احساسات را در شما به وجود آورد:

  • کج خلقی یا خستگی
  • به سختی آرام می شوید
  • خواب بی کیفیت یا مشکل به خواب رفتن
  • به راحتی وحشت زده می شوید

علائم یک اضطراب شدید

افکار دلواپسانه می تواند بدن و زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. اضطراب باعث بروز علائم فیزیکی زیر می گردد:

  • تکرر ادرار
  • سردرد، درد عضلانی یا حالت تهوع
  • گرگرفتگی
  • سبک سری
  • مشکل تنفس و بلع
  • کشش، لرزش یا تعریق

انجام وظایف روتین و روزمره برای افراد مبتلا به اضطراب شدید سخت است. آن ها ممکن است به علت ترس یا نگرانی احساس کرختی و خستگی نمایند. بعلاوه ممکن است از حضور در موقعیت های اضطراب زا اجتناب نمایند و کار کردن، رفتن به مدرسه یا برقراری روابط اجتماعی برایشان سخت باشد.

اگر این علائم را دارید، به پزشک مراجعه کنید. درمان این مشکل به تسکین افکار دلواپسانه یاری می نماید و به شما آموزش می دهد که چگونه با اضطراب خود مقابله کنید.

علائم اختلالات اضطرابی خاص

انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد که هر یک دارای علائم مختص خود هستند. در ادامه به چند نشانه از اضطراب شدید که به اختلالات اضطرابی خاص مربوط می شوند، اشاره می کنیم:

وسواس: انجام یک کار به دفعات زیاد وسواس نامیده می گردد. افراد مبتلا به وسواس فکری و عملی برای کنترل افکار دلواپسانه خود از وسواس عملی استفاده می نمایند.

فلش بک: تسکین یک تجربه ناگوار در افکار فلش بک نامیده می گردد. افراد مبتلا به استرس پس از سانحه فلش بک هایی از وقایع آسیب را تجربه می نمایند.

حملات هراس: حمله هراس، یک احساس ناگهانی از ترس شدید است. این احساس اغلب با علائم فیزیکی مانند ضربان قلب سریع و سرگیجه همراه است. حملات هراس نشانه اصلی اختلالات هراسی هستند.

و در آخر اگر علائم اضطراب شدید را به طور ناگهانی احساس کردید، سریعاً با یک پزشک تماس بگیرید. ممکن است به یک معاینه برای شناسایی مسائل فیزیکی احتیاج داشته باشید.

منبع: فوت و فن

به "علائم اضطراب شدید را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اضطراب شدید را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید