16 درصد دانش آموزان در روز های گذشته غایب بودند

به گزارش وبلاگ دلند چت، معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنها تعداد 16 درصد دانش آموزان در روز های گذشته غایب بودند، گفت: موضوع دانش آموزانی که قادر به حضور در مدارس نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

16 درصد دانش آموزان در روز های گذشته غایب بودند

به گزارش تسنیم، صادق ستاری فرد اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، دانش آموزان، ملزم به بازگشت به مدارس و آغاز آموزش حضوری هستند. یعنی دوره آموزش صرفاً مجازی به انتها رسیده و از این به بعد آموزش ها قرار است فقطا در مدارس و حضوری دنبال گردد.

وی اضافه نمود: بر همین اساس مقرر شد مدارس از 14 فروردین 1401 بازگشایی گردد و از عصر روز 12 فروردین نیز ستاد های اسکان مدارس تعطیل شدند تا برای حضور دانش آموزان، کلاس های درس ضدعفونی و گندزدایی شوند.

ستاری فرد ادامه داد: بعد از مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، شیوه نامه ای در مورد بازگشایی مدارس تدوین و به استان ها ابلاغ شد که در آن چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس، نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی، زمان کلاس های درسی، شرایط سرویس تردد دانش آموزان و. به صورت دقیق ذکر شده است.

اُفت تحصیلی شدید دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با توجه به ضرورت از سرگیری آموزش های حضوری گفت: خوشبختانه تا به امروز درصد زیادی از معلمان و دانش آموزان واکسینه شده اند. از طرفی بنا بر اقتضائات یادگیری، یاددهی، ارزشیابی و تحلیل نمرات ارزشیابی امتحانات انتها ترم اول سال تحصیلی 1401-1400 که به صورت حضوری برگزار شده بود، متأسفانه شاهد افت تحصیلی شدید در دانش آموزان بودیم و برای جبران این افت تصمیم به بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان گرفته شد.

ستاری فرد بیان اینکه پژوهش های صورت گرفته در مجامع بین المللی نشان داد که مدارس باید بازگشایی گردد، گفت: خوشبختانه در جریان بازگشایی با استقبال بی نظیری از سوی معلمان و خانواده ها روبه رو شدیم و در بازدید هایی که در دو روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز انجام دادیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که نشان داد خانواده ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال نموده اند.

84 درصد دانش آموزان به مدارس آمدند

وی با بیان اینکه در روز های 14 و 15 فروردین، از حدود 12 هزار مدرسه، به وسیله تیم نظارتی وزارت آموزش و پرورش، بازدید میدانی به عمل آمده است، گفت: از مجموع 12 هزار و 536 بازدید مدرسه در هر سه مقطع ابتدایی و مبه وسیلهه اول و دوم و در مدارس پسرانه و دخترانه، شهری، روستایی و عشایر، در مجموع حدود 2 میلیون و 332 هزار معلم و دانش آموز در این مدارس ثبت نام شده بود که یک میلیون و 959 هزار دانش آموز، یعنی در حدود 84 درصد دانش آموزان در دو روز اول بعد از تعطیلات در مدارس حضور داشتند.

ستاری فرد گفت: استقبال بی نظیر معلمان و خانواده ها از بازگشایی مدارس نشان داد خانواده و دانش آموزان نسبت به مدارس و آموزش حضوری احساس احتیاج کردند.

وی در مورد آمار حضور دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی گفت: در مقطع مبه وسیلهه اول و دوم استقبال بیشتری نسبت به مقطع ابتدایی داشته ایم. آمار استقبال دانش آموزان از حضور در مدارس در مقطع ابتدایی درحدود 83 درصد و در مقطع مبه وسیلهه در حدود 86 درصد بوده است.

ستاری فرد در مورد آمار دانش آموزان غایب در این روز ها گفت: فقط 16 درصد دانش آموزان در این دو روز غیبت داشتند که از این تعداد حدود 6 درصد به علت بیماری، 58 درصد به علت مسافرت، 36 درصد عدم همراهی خانواده بوده است، ولی در کل آمار حضور دانش آموزان رضایت بخش بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علی رغم احساس احتیاجی که در بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان برای آغاز مجدد آموزش های حضوری حس شد یکی از مهم ترین دلایل استقبال دانش آموزان از آموزش های حضوری تبیین خوب رسانه و صدا و سیما در قانع کردن افکار عمومی و البته کوشش همکاران آموزش و پرورش در ایجاد حس امنیت در خانواده ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس بود.

ستاری فرد درخصوص دغدغه خانواده ها از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در مورد دانش آموزان مبتلا، سامانه ای تحت عنوان سامانه ایران من را پیش بینی نموده ایم که تمام مدیران به آن دسترسی دارند و مشخصات هر دانش آموز که خودش یا خانواده اش مبتلا باشند به وسیله مربیان بهداشت در سامانه ثبت می گردد. برای رسیدگی سریع و درمان دانش آموزان مبتلا، به این سامانه هم وزارت آمورش و پرورش و هم وزارت بهداشت دسترسی دارند.

ستاری فرد گفت: در حال حاضر، تعداد 5 هزار و 800 مراقب بهداشت در مدرسه داریم و تعداد زیادی از همکاران اداره آموزش و پرورش نیز مسئولیت نظارت بر حضور دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: آموزش خود مراقبتی و دیگر مراقبتی را در دستگاه تعلیم و تربیت و مدارس ترویج خواهیم داد تا دانش آموزان بتوانند با آموزش های لازم، مهارت حفظ سلامت را به دست بیاورند.

ستاری فرد در انتها گفت: موضوع درمان دانش آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش آموزانی که مبتلا شده اند یا به هر علتی قادر به حضور در مدرسه نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا 08 مطرح خواهد شد و مصوبات آن جلسه متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

منبع: فرارو

به "16 درصد دانش آموزان در روز های گذشته غایب بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 درصد دانش آموزان در روز های گذشته غایب بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید