ظرفیت همه صنایع برای کمک به گردشگری به کار گرفته شود
به گزارش وبلاگ دلند چت، ایرنا/ براساس سخنان معاون وزیر میراث فرهنگی کشور، ظرفیت همه صنایع برای کمک به گردشگری به کار گرفته شود.
علی اصغر شالبافیان در هجدهمین جلسه هیئت کنندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار گشت، با مغتنم شمردن نقش آفرینی تمامی فعالان حوزه گردشگری اضافه نمود: واژه رفع موانع تولید مفهوم عمیقی را در خود دارد. برخی مواقع انجام ندادن برخی کارها مهمتر از انجام دادن برخی دیگر است.
او با تاکید بر اهمیت تغییر رویکرد در دولت برای برداشتن موانع اضافه نمود: وام اعطایی از سوی دولت برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به اندازه کافی انگیزه بخش نیست. برنامه ریزی برای ساخت پروژه های گردشگری با چند کاربری از جمله کارهایی است که در حال انجام آن هستیم.
او یکی از راههای مجذوب کننده کردن سرمایه گذاری در کشورهای همسایه را ساخت مجتمع های چندمنظوره مطرح نمود و اضافه نمود: در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که مجذوب کنندهیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را افزایش دهیم.
شالبافیان با اشاره به کارهای انجام شده در وزارتخانه در راستای رفع موانع بیان نمود: در گذشته تمدید پروانه بهره برداری تاسیسات اقامتی منوط به فرآیندهایی بود که ذاتا وظیفه دستگاه ما نبود و اگر این فرآیند ادامه پیدا میکرد، تعداد هتلهای دارای مجوز بهره برداری تا سال آینده به نصف می رسید.
شالبافیان از ایجاد هماهنگی های بین بخشی به عنوان اولویت های وزارتخانه نام برد و اضافه نمود: تلاشمان این است که با ایجاد هم افزایی بین دستگاهی راستا را برای فعالیت بخش خصوصی هموار کنیم و از ابتدای حضور نیز رایزنی هایی با دستگاه های مربوطه داشته ایم.
او مسائل بخش خصوصی را ناشی از عدم هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها دانست و به اهمیت نقش اتاق بازرگانی در این راستا اشاره کرد.
معاون گردشگری از تقویت کسب وکارهای رسمی گردشگری سلامت از طریق کنار هم قرار دادن ظرفیت اعضای شورای سیاست گذاری به عنوان سیاست های مهم وزارتخانه نام برد و اضافه نمود: تصورمان بر این است که باید الگوی صحیح گردشگری سلامت با در کنار هم قرار گرفتن مراکز بیمارستانی دارای مجوز ipd و دفاتر خدمات مسافرتی شکل گیرد.
شالبافیان تولید محتوا در حوزه گردشگری را به عنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی اتاق های بازرگانی در تمامی استان ها مطرح کرد و اضافه نمود: تولید محتوا می تواند به عنوان یک محور مشترک بین حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی تعریف شود. اخیرا محتوای تصویری از طریق اتاق بازرگانی اصفهان تهیه شد که پروژه موفقی بود و اتاق های بازرگانی سایر استانها می توانند از این الگوی استفاده کنند.
او همچنین بر تقویت همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بخش خصوصی گردشگری تاکید کرد و گفت: کمیسیون گردشگری اتاق این واقعیت را پذیرفته که توفیقش در گروی همکاری با بخش خصوصی ذیربط آن در استان است. تشکل های حوزه گردشگری در سطح ملی باید هرچه بیشتر به مشارکت گرفته شده و تشویق شوند.
منبع: همگردی