طرز تهیه پیتزا هاوایی، غذایی آمریکایی و متفاوت!

به گزارش وبلاگ دلند چت، پیتزا هاوایی اصالتا یک غذای امریکایی است. نام این پیتزا هیچ ارتباطی با استان هاوایی ایالات متحده ندارد.

طرز تهیه پیتزا هاوایی، غذایی آمریکایی و متفاوت!

در اواسط قرن بیستم، یعنی دقیقا سال 1957 در پرتلند امریکا برای نخستین بار تهیه و عرضه شده است. اکنون با گذشت سال ها، پیتزا هاوایی یک غذای محبوب در سراسر دنیا به شمار می رود.

چی لازم دارم:

500 گرم آرد

2 /1 یک پیمانه آب ولرم

1 ق س خمیر مایه

1 ق س روغن زیتون بدون بو

2 /1 ق س نمک

150 گرم کالباس مرغ دودی

1 ق س سس قرمز

200 گرم کمپوت آناناس خردشده

2 /1 پیمانه پیاز قرمز خردشده نازک

2 /1 پیمانه فلفل دلمه ای (به دلخواه)

2 پیمانه پنیر موتزارلای رنده شده

1. آرد را الک کنید تا کاملا صاف و یکدست گردد.

2. خمیر مایه را در آب ولرم حل کنید و به مدت 5 دقیقه در جای گرمی قرار دهید.

3. آرد را داخل کاسه ای بریزید و وسط آن را گود کنید. خمیر مایه را با آب، روغن زیتون و نمک مخلوط کنید و این مایه را کم کم به وسط آرد اضافه کنید.

4. کار مخلوط کردن را از کناره ها و اطراف گودی آرد آغاز کنید تا به بخش های دیگر کاسه برسید. بهتر است این کار را با قاشق چوبی یا لیسک پلاستیکی انجام دهید.

5. پس از اینکه تمام آرد با مایه مخلوط شد نوبت ورز دادن است. روی میز یا تخته بزرگ کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن باز کنید و بعد دوباره ببندید. اگر لازم بود روی تخته باز هم آرد اضافه کنید. در نهایت داخل ظرف دیگری کمی روغن بریزید و اطراف آن را چرب کنید. خمیر را داخل آن بگذارید و روی سطح خمیر با کارد دو برش عمود برهم ایجاد کنید. روی خمیر را بپوشانید و در جایی گرم قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن دوبرابر گردد.

6. پس از اینکه خمیر دوبرابر شد روی تخته کمی آرد بپاشید و دستتان را آردی کنید چون خمیر به شدت چسبناک است. کل خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید و هرکدام را کمی ورز دهید. آنها را روی ظرف مخصوص پخت پیتزا پهن کنید. البته ظرف باید از قبل چرب شده باشد. این میزان خمیر برای تهیه سه عدد پیتزای خوشمزه کافیست.

7. فر را با دمای 200 در جه گرم کنید و یک کاسه آب داخل آن قرار دهید تا رطوبت داشته باشد. خمیرها را داخل فر به مدت 10 تا 15 دقیقه برشته کنید.

8. مجددا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. روی خمیر را با سس قرمز کمی طعم دار کنید.

9. بقیه مواد شامل کالباس مرغ دودی، کمپوت آناناس، پیاز و فلفل دلمه ای را روی خمیر ریخته و روی آنها را با پنیر بپوشانید. بگذارید پیتزا 20 دقیقه داخل فر بماند تا خمیر کمی طلایی گردد.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه پیتزا هاوایی، غذایی آمریکایی و متفاوت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا هاوایی، غذایی آمریکایی و متفاوت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید