جاذبه های دیدنی در دل شهر ناشناخته ایران

به گزارش وبلاگ دلند چت، با مطالعه دقیق جاذبه های دیدنی زاهدان دیدتان درباره این شهر و سفر به آن عوض خواهد شد. زاهدان علاوه بر مجموعه های دیدنی مردمانی خونگرم و مهربان نیز دارد که با رفتن به این شهر متوجه مهمان نوازی آن ها می شوید.

جاذبه های دیدنی در دل شهر ناشناخته ایران

آیا تابه حال به شهر زیبای زاهدان سفر نموده اید؟ جاذبه های گردشگری بسیاری در دل این شهر ناشناخته، جای گرفته است. بزرگ ترین مسجد اهل سنت ایران در آن واقع شده است. شهر زاهدان، آب وهوای گرم و خشکی داشته و اطراف آن را کوه ها و تپه ها احاطه نموده است. سفر به این استان بی تردید لذت بخش خواهد بود. با وبلاگ دلند چت همراه باشید تا جاذبه های تماشای زاهدان را با هم بشناسیم.

جاذبه های تماشای زاهدان

کمتر کسانی هستند که صرفا به قصد بازدید از جاهای تاریخی و گردشگری این استان سفر نمایند. باید به این موضوع اشاره داشت که مجموعه های گردشگری زاهدان بسیار شگفت انگیز و جالب است.

دریاچه هامون

دریاچه هامون، یکی از چشم نواز ترین جاذبه های تماشای زاهدان است. باید این را بدانید که تالاب هامون سومین دریاچه بزرگ ایران محسوب می گردد. یعنی پس از دریاچه خزر و ارومیه، تالاب هامون قرار می گیرد. بعلاوه جزء هفتمین تالاب وسیع در دنیا هم به شمار می رود.

روستای تمین

اگر در پی یک مکان آرام و زیبا هستید، روستای تمین منبع آرامش و دوری از هرگونه هیاهو است. آب وهوای معتدل این روستا، تابستان های دل پذیری را هم به همراه دارد. وجود آبشاری زیبا که در قلب این روستا دیده می گردد توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید.

چشمه آب معدنی موسی

از دیگر جاذبه های گردشگری زاهدان، چشمه آب معدنی موسی است. مردم روستای تمین از این چشمه آب خود را تهیه می نمایند. آب، چشمه آب معدنی موسی بسیار زلال و پر املاح است بوده و فواید زیادی برای ما دارد. فرو رفتن در حوضچه های آب معدنی دوای بسیار خوبی برای درد های استخوانی است.

رودخانه لادیز

از مهم ترین رودخانه های زاهدان، رودخانه لادیز است. استفاده و بازدید از این رودخانه زیبا مخصوصا برای فصل تابستان بسیار پیشنهاد می گردد. میوه های تابستانی از جمله هندوانه و طالبی با خود به همراه داشته باشید تا پس از آب بازی برای استراحت آن را میل نمایید.

قلعه لادیز

قلعه لادیز از مجذوب کننده ترین تماشای های مهیج زاهدان است وهرگز تماشای آن را از دست ندهید. قلعه تپه لادیز جزء کهن ترین قلعه های ایران به شمار می آید که قدمتی از دوران ساسانی دارد. بازدید از این مکان متنوع و هیجان انگیز می تواند خیلی سرگرم نماینده و به یادماندنی باشد، به ویژه برای عاشقان تاریخ و هنر وصف نشدنی خواهد بود.

کوه اشتران زاهدان

کوه اشتران از بلندترین رشته کوه های زاهدان محسوب می گردد. این کوه بسیار مورد استقبال ورزشکاران و صخره نوردان قرار می گیرد.

کوه تفتان

ورزشکاران و افراد با قوای جسمانی بالا می توانند این قله را فتح نمایند و از فراز آن تمام شهر را نظاره گر باشند. در بالای این کوه چشمه هایی وجود دارد که سرشار از مواد معدنی مفید ند.

بازار رسولی زاهدان

یک بازار خوب که بتوان هر چیزی را در آن پیدا کرد مانند رگ های آن شهر عمل می نماید. مانند هر بازار دیگری افراد در هر گوشه و کناری بساط نموده اند و مردم هم در حال خرید و چانه زدن هستند. بازدید از این مکان در واقع یک تیر و دو نشان است؛ هم خرید های خود را انجام می دهید و هم از تفریح های آن بهره می برید. برای تماشا جاذبه های تماشای ایران، مطلب گشت وگذار در بنفش ترین نقطه ایران را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری خنک ترین مقصدهای نزدیک تهران را بشناسید.

منبع: پیام دلتا

به "جاذبه های دیدنی در دل شهر ناشناخته ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی در دل شهر ناشناخته ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید