خبرنگاران سوریه فعالیت بخش های عمومی و دولتی را به تعلیق درآورد

به گزارش وبلاگ دلند چت، تهران-خبرنگاران- دولت سوریه به منظور مقابله با ویروس کرونا از فردا (یکشنبه) فعالیت بخش های عمومی و دولتی را تا اطلاع ثانوی به تعلیق در می آورد.

خبرنگاران سوریه فعالیت بخش های عمومی و دولتی را به تعلیق درآورد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دولت سوریه خواهان تعطیلی بازارها، فعالیت های تجاری و خدماتی و فرهنگی و اجتماعی در همه استان های این کشور و تعطیلی کار در بخش عمومی از روز یکشنبه تا اطلاع ثانوی شد.

طبق این بخشنامه شامل مراکز فروش مواد غذایی و داروخانه ها و مراکزی درمانی نخواهد بود.

نخست وزیری سوریه از وزارتخانه ها خواست تا تصمیمات لازم را برای تعلیق کار در این وزارتخانه ها و بخش های وابسته به آنها اتخاذ نمایند.

هدف از این بخشنامه این است که از شمار کارمندان و کارکنان در این بخش ها بخصوص بخش هایی که احتیاج به نیروی کار کمتری برای فعالیت دارند، کاسته گردد.

این تعلیق شامل فعالیت بخش های تولیدی مختلف نخواهد بود.

نخست وزیری سوریه درباره هدف این بخشنامه اعلام نموده که در راستای اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع ویروس کرونا باید حضور شهروندان در بازارها و حضور کارکنان در بخش های دولتی و عمومی کاهش یابند.

فرماندهی ارتش سوریه و نیروهای مسلح سوریه روز آدینه بیان کرد که تا 22 آوریل (سوم اردیبهشت) همه عملیات های اعزام سرباز به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا به تعلیق در می آید.

تا به امروز هیچ مورد مبتلا در سوریه گزارش نشده است اما دولت این کشور اقدامات پیشگیرانه ای را با وجود شرایط ویژه این کشور به دلیل جنگ، اجرایی نموده است.

دولت دمشق روز آدینه بیان کرد که ورود افراد از 26 کشور از جمله 11 کشور عربی به طور موقت به این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا ممنوع است.

ویروس کرونا در دنیا طبق آخرین آمار 276 هزار و 104 نفر مبتلا داشته که از این میان 11 هزار و402 نفر جان خود را از دست داده و 91 هزار و 952 نفر بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سوریه فعالیت بخش های عمومی و دولتی را به تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوریه فعالیت بخش های عمومی و دولتی را به تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید