خار استخوانی چیست و چرا ایجاد می گردد؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، خار های استخوانی برآمدگی های استخوانی هستند که در امتداد لبه های استخوان ایجاد می شوند. خار های استخوانی (استئوفیت ها) اغلب در جایی که استخوان ها به یکدیگر برخورد می نمایند - در مفاصل شما شکل می گیرند. آن ها بعلاوه می توانند روی استخوان های ستون فقرات شما ایجاد شوند.

خار استخوانی چیست و چرا ایجاد می گردد؟

دلیل اصلی خار استخوان آسیب مفصلی است که با استئوآرتریت همراه است. بیشتر خار های استخوانی هیچ علامتی ایجاد نمی نمایند و ممکن است برای سال ها ناشناخته باقی بمانند. ممکن است احتیاجی به درمان نداشته باشند. اگر احتیاج به درمان باشد، بستگی به این دارد که خار ها در کجا قرار دارند و چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارند.

علائم

بیشتر خار های استخوانی هیچ علامت یا علامتی ایجاد نمی نمایند. ممکن است تا زمانی که عکسبرداری با اشعه ایکس به صورت تصادفی برای یک بیماری دیگرانجام نشده باشد متوجه نشوید که خار استخوانی دارید. با این حال، در بعضی موارد، خار های استخوانی می توانند باعث درد و از دست دادن حرکت در مفاصل شما شوند.

علائم خاص به محل قرار گرفتن خار های استخوانی بستگی دارد. مثال ها عبارتند از:

  • زانو. خار های استخوانی در زانوی شما می تواند باعث دردناک شدن و خم شدن پای شما گردد.
  • ستون فقرات. بر روی مهره های شما، خار های استخوانی می توانند فضایی را که در آن نخاع واقع شده است، باریک نمایند. این خار های استخوانی می توانند نخاع یا ریشه های عصبی آن را نیشگون بگیرند و باعث ضعف یا بی حسی در بازو ها یا پا های شما شوند.
  • هیپ یا لگن: خار های استخوانی می توانند حرکت باسن را دردناک نمایند، اگرچه ممکن است درد را در زانو احساس کنید. بسته به محل قرارگیری آن ها، خار های استخوانی می توانند دامنه حرکتی مفصل ران شما را کاهش دهند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر درد یا تورم در یک یا چند مفصل دارید یا اگر در حرکت مفصل مشکل دارید، با پزشک خود وقت دیدار بگیرید.

علل

آسیب مفاصل ناشی از آرتروز شایع ترین دلیل خار استخوان است. از آنجایی که استئوآرتریت انتهای غضروفی استخوان ها را تخریب می نماید، بدن شما کوشش می نماید تا با ایجاد خار استخوانی در نزدیکی ناحیه آسیب دیده، از دست رفته را ترمیم کند.

عوامل خطر

خطر خار استخوان در افرادی که آرتریت دارند بیشتر است.

تشخیص

در طول معاینه فیزیکی، پزشک ممکن است اطراف مفصل شما را احساس کند تا درد شما را تعیین کند. پزشک شما بعلاوه ممکن است برای مشاهده مفاصل و استخوان های شما عکس برداری با اشعه ایکس یا سایر آزمایش های تصویربرداری را تجویز کند.

درمان

اگر خار های استخوانی شما باعث درد شوند، پزشک ممکن است مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن ، ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم را توصیه کند.

منبع: یک پزشک

به "خار استخوانی چیست و چرا ایجاد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خار استخوانی چیست و چرا ایجاد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید