تنوع قومیتی ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت بومگردی استان آذربایجان غربی است

به گزارش وبلاگ دلند چت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تنوع قومیتی ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت بومگردی استان آذربایجان غربی است.

تنوع قومیتی ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت بومگردی استان آذربایجان غربی است

ودود فخاری اضافه نمود: آذربایجان غربی به علت برخورداری از تنوع قومیتی و فرهنگی و وجود اقوام و ادیان مختلف بستر و ظرفیت بهینه ا برای شکوفایی صنعت بومگردی دارد.

وی اظهار کرد: تنوع فرهنگی جذابیت محصولات تولیدی را برای جهانگرد بیشتر می نماید یک محصول تنها یک جاذبه دارد ولی تولیدات متنوع جذابیت های متنوع در پی دارند.

مدیر اقامتگاه های بومگردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی آذربایجان غربی ادامه داد: همجواری با سه کشور پتانسیل دیگری برای رونق صنعت بومگردی و بعلاوه توسعه اقامتگاه های بومگردی است.

فخاری یادآور شد: وجود سه هزار روستا با جاذبه های تاریخی بی نظیر ظرفیت دیگری برای رشد صنعت بومگردی و توسعه اقامتگاه های بوم گردی است، زیرا جهانگردان و جهانگرد ها امروز بیشتر بدنبال جاذبه های طبیعی و تاریخی روستاها و سبک زندگی آنها هستند.

وی ادامه داد: جهانگردان اقبال زیادی به استفاده از اقامتگاه های بوم گردی دارند و این به علت همان تنوع قومیتی و فرهنگی، جاذبه های تاریخی طبیعی و فرهنگی مختلف روستاهاست.

فخاری با بیان اینکه 35 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می نمایند، گفت: روستاها و زیبایی های موجود در آن از جمله مولفه های صنعت بومگردی است.

وی به شرایط اقامتگاه های سنتی در استان نیز اشاره نمود و ادامه داد: اقامتگاه های سنتی خانه های قدیمی با سبک و سیاق سنتی و با معماری خاص مربوط به 50، 60 سال قبل در شهرها هستند که به منظور حفظ معماری تاریخی آنها به اقامتگاه سنتی تبدیل می شوند که نخستین اقامتگاه سنتی در ارومیه در دهه فجر افتتاح شد.

منبع: همگردی

به "تنوع قومیتی ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت بومگردی استان آذربایجان غربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع قومیتی ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت بومگردی استان آذربایجان غربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید